ponedjeljak, 6. lipnja 2011.

Najbolji sladoled od cokolade


Ovaj sladoled je jednostavno predobar! Mozete ga dati djeci mirne savjesti jer su sastojci hranjivi i zdravi. 

Sastojci:
  • 5 jaja
  • 2,5 dl slatkog vrhnja
  • 250 g skute (moze i mascarpone, ili samo slatko vrhnje, ukupno 5 dl)
  • 100 g tamne cokolade sa 70% kakaa
  • 2 zlicice bourbon vanilija secera
  • malo stevije ili meda
Postupak:
  • istucite bjelanjke u cvrsti snijeg
  • pjenasto istucite zumanjke
  • istucite slatko vrhnje
  • otopite cokoladu u manjoj posudi koju cete prisloniti na vecu posudu sa kipucom vodom
  • pomijesajte zumanjke sa skutom i tucenim slatkim vrhnjem
  • dodajte otopljenu cokoladu, vanilin secer i steviju ili med. Ja koristim steviju u prahu (330 x sladja od secera) otprilike koliko stane na vrh noza. Isprobajte i pazite da ne zasladite previse, jer se slatki okus nesto pojacava dok sladoled stoji u zamrzivacu.
  • dodajte snijeg od bjelanjka i promijesajte zlicom
  • napunite plasticne posudice sladoledom i spremite ih u zamrzivac. Sladoled je gotov za 4-5 sati. Izvadite ga iz zamrzivaca pola sata prije posluzivanja.

Za vocni sladoled umjesto cokolade dodajte oko 200-250 g sumskog voca. Ja sam pomijesala borovnice i kupine i ispalo je odlicno!

Edit: Za LCHF koji mršave stavila bih samo pravu vaniliju od mahune, a umjesto tamne čokolade kakao prah. Ovo je bilo za djecu pa sam stavila one vrećice eko šećera sa mrvicama prave vanilije unutra. To je 10 grama šećera i na cijelu količinu sladoleda je ništa, a popravi okus... To je opet puno manje UH nego što imaju neki recepti koji stave pola litre mlijeka unutra (50 g UH). I tamna čokolada ima 30 g UH. Ali poanta je u sladoledu koji sadrži zdrave sastojke, uz neusporedivo manje šećera i kemije nego kupovni.


Broj komentara: 18:

  1. Baš me zanima s skutom sladoled iako izgleda famozno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Sirova jaja dati djeci?!?!?1

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eh, koliko smo sestra i ja jele sirova žumanca sa šećerom i umućena viljuškom, pa belanca sa šećerom umutimo mikserom, pa smo posle prešli da dodajemo i kiselu vodu da bude čvrsta pena, pa posle ekstrati.... I bilo je sve ok, i sa ovim je još bolje jer su sve zdravi sastojci. Moj otac je pio sirovo jaje kao mali do nekih 20-30 godina i to mu je mnogo značilo. Zdrava jaja od zdrave koke koja jede travu koja nije prskana niti nabudžana hormonima za rast i slično, mogu i sirova da se jedu i da ne bude ništa. I naravno ako se konzumiraju sveža jaja za njihovo sirovo spremanje.

      Izbriši
  3. gdje kupiti steviju?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ljekarna u sklopu bolnice Vuk Vrhovec - iznad Kvaternikovog trga (Zagreb) ima najpovoljniju cijenu Stevije. Ja sam na proljeće platila 119 kn (KAL.ovu, 38 g) dok su po ostalim ljekarnama preko 150 (pogotovo kad je porastao PDV na 25%)

      S obzirom da ju skoro i ne koristim, imam je još dosta..vjerojatno ću je imati do Božića za kolače :D

      Izbriši
  4. http://www.stesweet.hr/narucite-stesweet-proizvode

    OdgovoriIzbriši
  5. Ne znam gde da postavim pitanje o zasladjivacima...

    Nemam nikakav visak kilograma, a i pre nego sto sam znala sta je LCHF ili low carb, nisam volela slatkise, ni pila sokove niti kupovala grickalice (testa, hleb jedem jako retko). Ipak ponekad, za razne prilike, prinudjena sam da spremam slatku hranu, ali ni tada ne mogu da se nateram da kupim secer (u kuci jedino imam fruktozu i nju nikako da potrosim).

    Pretezno spremam cheese-cake (bez kore ili sa korom od belanaca i badema) ili pana-cotte (dakle sastojci mojih torti i kolaca: cottage sirevi, pavlake, maslac, bobicasto voce - najvise maline i kupine, nepeceni bademi i orasi, ponekad i malo crne cokolade).

    Tada obavezno koristim zasladjivac umesto secera, ali uz voce.

    Htela sam da pitam, da li je efekat zasladjivaca na organizam (ona varka da stize secer i uzbuna koja se pravi pri tome) - manja u ovakvim slucajevima kada se koristi i voce i zasladjivac istovremeno?

    Odnosno da li je bezbednije staviti zasladjivac (ne mislim pri tome na Steviu) u ovakve poslastice sa vocem ---- nego kada se stavi u kafu ili caj ---- gde uopste nema pravog secera?

    Ne koristim ovo cesto - ali me jako interesuje...

    Po nekoj logici, verujem da je OD DVA ZLA - ovo u "kolacima" mnogo manje. Da li gresim??

    OdgovoriIzbriši
  6. Da li bih smela jesti ovaj sladoled, s obzirom na to da sam na antikandida dijeti?

    OdgovoriIzbriši
  7. ja imam svoju verziju sladoleda koji pravim od šumskog voća zamrznutog, stavim slatko vrhnje, kefir, malo maslinovog ulja, žlica meda i dodam voće. sve izmiksam, super mi je ukusno i u ovom obliku bez zamrzavanja kada ga jedem kao voćni jogurt, ili ga dakle zamrznem i zamrznutog pospem s rastopljenom čokoladom...mmmmmljac!!! ;))

    OdgovoriIzbriši
  8. Draga Anita, pratim blog već neko vrijeme i širim spoznaje dalje obitelji i prijateljima :)
    Sada me samo zanima, ukratko, da li se u ovom sladoledu (i ostalim slasticama ovdje) može umjesto stevie u prahu koristiti kapi stevie? I koliko da stavim? Hvala puno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Laura, možete koristiti steviju u svakom obliku ali je teško reći koju količinu jer stevije ima raznih jačina tj razne slatkoće. Stavite par kapi pa kušajte.

      Izbriši
  9. Anita,

    kupila sam tamnu čokoladu s 75% kakaa. piše da, između ostalog, sadrži šećer i sojin lecitin. moje pitanje je: to je tako u svim čokoladama, pa čak i onim s visokim udjelom kakaa ili moram kupiti neku čokoladu od nekog posebnog proizvođača, u specijaliziranom dućanu zdrave hrane?

    OdgovoriIzbriši
  10. Šta je sa šećerom iz slatkog vrhnja? Postoji li neko neslađeno (a da ja ne znam) ili se to malo šećera, na čitav sladoled, toleriše?

    Sve pohvale za blog!
    Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. u slatkom vrhnju, pravom od pravog mlijeka, se ne nalazi dodani šećer. to je laktoza ( mliječni šećer )

      Izbriši
  11. Ovako nesto slicno sam pravila i VRH je. Recept jednostavan, a preobar!

    OdgovoriIzbriši
  12. Ja ga upravo slažem za bebaca,jedino bude bez vanilije,al bum ubacila malo badema il NES što imam pri ruci,a zamrznuti zumanjci isti princip što i kad se biskvit peče.

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.