nedjelja, 17. travnja 2011.

Vase price: iskustva sa LCHF prehranom 5



J.R. 55 godina, Zagreb
Od rane mladosti borim se sa viškom kilograma. Gotovo uvijek kada sam krenula na dijetu izgubila sam kilograme, no nakon prekida dijete kilogrami su se vratili s kamatama. Ove zime jako sam se približila brojci od 90 kg. Uz to sam se loše osjećala, teško sam se kretala i bila sam iscrpljena od višegodišnjih problema s probavom. Također sam imala problema sa želudcom, nisam htjela ići na gastroskopiju pa mi nije dijagnosticiran ni čir na želudcu ni gastritis, ali sam trošila Controloc i srodne lijekove.

Postala sam nesigurna u sebe jer nisam znala kada će proraditi probava koja je bila nepredvidiva. Nekada je bilo dovoljno da doživim najmanji stres, blagu nervozu ili napetost da ona proradi. Živjela sam pod pritiskom i strahom da li ću uspjeti doći do prvog WC-a. Mislila sam da je kava uzrok, pa sam ju izbacila iz prehrane, no stanje se nije promjenilo, ili sam imala zatvor ili potpuno suprotno. Bolovi u želudcu su me budili po noći, javljali se na poslu ili na ulici, a bili su tako snažni da me hvatala nesvjestica.

U siječnju ove godine naišla sam na forumu.hr na temu LCHF način prehrane, privuklo me veselo društvo ženica koje su prihvatile LCHF način prehrane. 13. siječnja 2011. odlučila sam i sama krenuti s takvom ishranom. Mnoge odgovore na moja pitanja našla sam na blogu 'Istine i laži o hrani'. Nakon tri mjeseca kako sam na LCHF načinu prehrane, bez ikakvog pretjerivanja mogu reći da sam se preporodila.

Niti jedan jedini put nije me zabolio želudac i probava mi je uredna. Izgubila sam 12,2 kg, 11 cm u struku i 12 cm u bokovima. Osim toga pijem kavu kada poželim te mi se vratilo samopouzdanje. Upoznala sam svoje tijelo, sada ja gospodarim s njim, a ne ono sa mnom. Želja mi je skinuti još koji kilogram, ali mi to nije imperativ. Hoću li izgubiti 5, 10 ili 15 kg nije mi bitno, bitno je da se osjećam dobro. LCHF je moja dobitna kombinacija.

.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

Viktorija, 36 god, Mostar
Zadnje dvije godine sam zbog zdravstvenih razloga počela borbu sa kilogramima i već sam se bila slično hranila, s tim da sam jela i žitarice i integralne kruhove i skinula 25 kg. Od toga se bilo vratilo nekih 3-4 i tu je stalo. Jedan dan sam naišla na Anitin blog i dobro ga iščitala te zahvaljujući Pepici i Vini počela sam ovu prehranu. Počela sam sa nekih 80kg, tjedan dana provodila Zelenu Kuru ali mi nije prijalo pa sam prešla na običan LCHF i do Božića došla skoro do idealne tezine 72 kilograma.

Međutim došao Božić i do 5.1. sam sa svakakvim glupostima opet natukla 79 kila. Tad sam rekla dosta i od tada samo ako mi baš zapne da pojedem ili nemogu izbjeći slatko ili pitu (iako rijetko) pojedem, ali nemam osjećaj krivnje kao prije. Dostigla sam svoju idealnu tjelesnu tezinu 70 kilograma (toliko moram imati zbog kičme) inače visoka sam 179 cm. Opuštena sam i manje nervozna jer sam ranije imala i napade depresije zbog svih problema itd… Djeca jedu skoro sve kao i ja uz neke izmjene za njih. Što se tiče promjena na meni osim što sam raspoloženija, koža mi se proljepšala a neki koji me dugo nisu vidjeli kažu da blistam. Imam idealnu liniju, leđa me ne bole, nahlade tj.viroze kratko traju, zadovoljna sam u svakom pogledu. Na ovom sam zahvalna prije svega Aniti ali i dragim i veselim ženama sa foruma bez čije pomoći nebi uspjela. Hvala vam svima od srca.

Ovo je sada moj život. Odgovara mi ova prehrana i nastavljam dalje, samo opuštenije. Ako i pojedem nešto što nije po LCHF ne grizem se kao prije, ali sam primjetila da mi bude muka poslije slatkoga. Zelja mi je i da skrenem ljudima na greške koje nam je nametnula industrija, i da se okrenu prirodi i njenim blagodatima jer svi mi smo to itekako zaboravili.

.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

Broj komentara: 5:

  1. Jako mi je drago zbog svih koji uspjesno prakticiraju lchf, no ja sam svaki put posustala nakon cca 3 tjedna. Imam 22 godine, visak kilograma i kojekakve tegobe vezane uz prehranu. Na lchf-u sam se uvijek nakon dva dana bolje osjecala, ali me strasno demotiviralo to sto ne gubim kilograme. Pazila sam da mi UH ne budu visi od 20, ali to mi je uskracivalo mlijecne proizvode i banane koje obozavam. Sad, u proljece, kad ima vise povrca planiram ponovno pokusati, nadam se uspjesno :) Meni lchf ima smisla i ljudima dobre volje govorim o tome, uglavnom me ne shvacaju i govore mi da treba jesti sve, ali u umjerenim kolicinama. To meni ne funkcionira, imam napadaje gladi i nervozna sam ako se ne najedem dosita. Strasno sam zahvalna na ovom blogu jer sam posvuda okruzena kontradiktornim informacijama. Takodjer se neizmjerno divim Aniti koja nesebicno djeli svoje znanje. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  2. trebate se mjeriti centimetrom a ne vagati. vaga laze. mnogima se dogadja da vaga pokazuje iste kilograme iako se mrsavi i centimetar to pokazuje.

    OdgovoriIzbriši
  3. Poštovana Anita! Već sam Vam se javljala u vezi s receptima, a sada imam pitanja u vezi s jelovnikom prema LCHF načelima. Kako sam krenula neki dan s LCHF prehranom s ciljem gubitka viška kilograma, ali i poboljšanja zdravlja, zanima me, koliko UH dnevno najviše smijem uzeti i kako da izračunam koliko sam ih uzela? Znam da svatko sebi mora sam odrediti količinu UH s kojom će mršaviti, pa trebam neke smjernice. odnosno podatke o količinama UH u voću, mliječnim proizvodima... Također me zanima, je li količina proteina bitna, odnosno, je li bitno da nije premala, znam da je bitno da nije prevelika. Zanima me i je li bitno kad pojedemo nešto, ujutro, popodne, navečer? Od kada tako jedemo, naravno, osim kćeri koja je tinejdžerka, pa dobiva i UH, imamo više energije i pokrenula se želja u nama za još malo više masnoće, nego trenutno uzimamo, i zanima me u vezi s masnoćom, kako pratiti koliko smo je uzeli ukupno dnevno iz maslaca,ulja, vrhnja, jaja, jogurta itd. Volim, kad nešto radim, da radim temeljito, prema planu, a sad mi nedostaje upravo to praćenje količina, bar u početku. Hvala na odgovoru! Pozdrav od Sanje B.

    OdgovoriIzbriši
  4. Sanja, mi smo toliko navikli da se hrana mjeri, važe i računa da nam je sve drugo neobično. U LCHF to ne treba raditi, osim ako je cilj mršavljenje i ako mršavljenje ne ide kako smo planirali. Tada treba računati unos UH, sve o tome pročitajte u ovom postu
    http://istineilaziohrani.blogspot.se/2010/10/lchf-individualni-plan-za-mrsavljenje.html

    Sa proteinima i masnoćama nećete pogriješiti ako se držite LCHF principa i ako se vodite za vlastitim osjećajem gladi i sitosti. Ispočetka se obično jede više, jer smo navikli "puniti" želudac škrobastom hranom koja daje volumen i kalorije ali je siromašna nutrijentima. Naviknuti na veće količine hrane, događa se da se i nakon prelaza na LCHF jede više, ali nema u tome ništa loše prvo vrijeme. Svi nakon nekog vremena osjete da su siti sa manjom količinom hrane i porcije se spontano smanjuju. Teško je govoriti o količinama jer smo svi različiti i ne treba svakome ista količina hrane. Zato je najvažnije slušati svoje tijelo i osjećaj gladi i sitosti. Jedite kad ste gladni. jedite dok više niste gladni i nemojte se prejedati. To je upravo tako jednostavno kako zvuči.

    Većina jede u neko "normalno" vrijeme, ali ako ste gladni kasno navečer - jedite, ništa se neće dogoditi. Isto tako se ne trebate bojati preskočiti obrok ako ne osjećate glad.

    OdgovoriIzbriši
  5. Anita, hvala na iscrpnom odgovoru, istina je da jedem više, nego mislim da bih "smjela", držim se LCHF principa, to mi je najvažnije. Nisam se vagala već duže vrijeme, tako da ne znam s koliko kg sam počela s LCHF prehranom, znam otprilike koliko imam, no, bez obzira što jedem možda nešto više nego bih trebala, hlače su mi već malo "šire", nego prije početka. To mi je od svega bilo najgore, nikako se riješiti naslaga oko struka. Nisam fokusirana samo na mršavljenje, već i na zdravlje, mada nemam nekih većih problema, ipak, imam nekih neobjašnjivih tegoba: karijes mi se počeo pojavljivati na više zubi odjednom, rekla mi je zubarka da imam meku caklinu, imam bolove u lijevom koljenu, do sada u dva navrata, tako da ni hodati nisam mogla, čak dva dana, i bolove u palčanom zglobu lijeve ruke, i meni je to bilo sasvim dovoljno da počnem s promjenom u prehrani. Meso skoro nisam ni jela, recimo jedanput tjedno. Od masnoća sam koristila samo ekstra djevičansko maslinovo i hladno prešano suncokretovo ulje, srećom, jela sam jaja i svježi kravlji sir. Temelj su mi bile žitarice i mahunarke, naravno, i probavnih problema imala sam, uglavnom s vjetrovima. Ukratko, mislila sam da se pravilno hranim, no, instinkt me tjerao da istražujem, jer nešto mi nije bilo u redu, nešto je nedostajalo. Mojem mužu se jako sviđa LCHF prehrana, tako da je podrška tu. Pogotovo kad se jede LCHF kruh s orasima. Danas ga se nije mogao najesti, kao ni ja, ispao mi je super, jedino što sam ja polovicu količine oraha samljela. Pronašla sam danas ipak jednu tablicu s količinama hranjivih tvari u namirnicama, tako da mogu bar u početku znati koliko UH unosim, što mi je najbitnije, a onda i masnoća. Pozdrav od Sanje B.

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.