nedjelja, 5. rujna 2010.

Pravilna priprema žitarica



Narodi tradicionalnih kultura, koji su u prehrani koristili žitarice, obavezno su ih prije konzumacije pravilno pripremali. Pravilna priprema žitarica podrazumijeva namakanje, proklijavanje i fermentaciju, kako bi se iz žitarica uklonili antinutrijenti i one učinile lakše za ljudsku probavu. Ovi procesi neutraliziraju inhibitore enzima – spojeve koji blokiraju rad enzima veoma važnih za pravilnu probavu hrane. Njihovom neutralizacijom omogućava se proizvodnja enzima, koji nam onda pomažu da iskoristimo puno više vitamina iz žitarica, osobito onih B skupine. 



Namakanje brašna u jogurtu ili kiselom mlijeku, 12 do 24 sata, neutralizira fitinsku kiselinu, koja inače onemogućava iskorištavanje minerala u našem tijelu. Mliječna kiselina i lakto-bakterije iz fermentiranih mliječnih proizvoda razgrađuju i kompleksne molekule škroba, iritirajuće tanine i teško probavljive proteine na jednostavnije komponente, koje tako postaju lakše za probavu. Također, tijekom procesa namakanja povećava se i sadržaj vitamina i enzima. Sjemenje koje se natopi u mlakoj vodi “misli” da je vrijeme za rast pa pruža izdanke – klice – tražeći zemlju u kojoj će rasti. Klice su posebno bogate enzimima, vitaminima i mineralima koji biljci trebaju za uspješan razvoj i rast.

U prošlosti su ljudi diljem svijeta znali kako učiniti sjemenje i zrnje lakše probavljivim i korisnijim, a danas se, uz svu znanost, o tome ne zna gotovo ništa. Stari narodi širom svijeta tisućama su se godina koristili ovim tehnikama pripremanja žitarica, sve do modernog doba u kojem je industrija preuzela stvar u svoje ruke i počela s brzom proizvodnjom hrane.

Životinje preživači, kao npr. krava, imaju četiri želuca od kojih prvi služi kao prostor za fermentaciju u kojem bakterije razgrađuju sastojke iz biljne hrane. Kako mi u svom probavnom sustavu nemamo ovu mogućnost pred-probave biljne hrane, ako ipak želimo jesti žitarice, trebamo oponašati ovaj proces prije njihovog unošenja u organizam. Kruh koji su pekli stari narodi, uvijek je bio pripremljen od kiselog tijesta koje je kvasalo nekoliko dana. Taj postupak neutralizira antinutrijente iz žitarica i čini ih lakše probavljivim za čovjeka, čiji želudac i crijeva nisu građeni za probavljanje zrnja žita.

Žitarice uopće nisu zdrava hrana kako smo to vjerovali. Pšenica je najgora moguća žitarica koja izaziva cijeli niz modernih bolesti. Zato je pšenicu i druge glutenske žitarice najbolje izbjegavati, a ako baš želite nastaviti jesti žitarice, onda birajte bezglutenske vrste i pseudožitarice i pravilno ih pripremajte. Kruh pecite od 100% kamenom mljevenog cjelovitog brašna iz organskog ili biodinamičkog uzgoja, koji ne dozvoljava sintetičke i kancerogene kemikalije i gnojiva. Od takvog brašna pripremajte kruh na tradicionalan način, od kiselog tijesta. Metoda kiselog kvasanja, kao i namakanje i klijanje, neutralizira antinutrijente iz žitarica pa tako smanjuje štetno djelovanje žitarica na zdravlje. 

Pročitajte:


53 komentara:

  1. Imala bi jedno pitanje. Moja unučica od 3 godine potpuno je prestala piti mlijeko. Do pred pol godine pila je kravlje dugotrajno oko 3 dl dnevno. Ne želi nikakve proizvode kao pudinge ili kreme na bazi mljeka ili kravlji sir. Voli meso, jaja, juhe, povrće i voće. Što dalje, da li je to dovoljno, lječnica inzistira na mlijeku!!! Kaže da joj stavimo u juhu!!! Mislim da to nije ok. Molim odgovor.

    OdgovoriIzbriši
  2. unucica voli prirodnu hranu i to je jako dobro. da ne pije kupovno pasterizirano mlijeko ne vidim kao nedostatak, prije kao prednost.radije joj u juhu dodajte maslaca, jer je masnoca vrlo vazna za normalni rast i razvoj djeteta. bilo bi dobro kad bi pila jogurt, zbog lakto-bakterija koje jacaju imunoloski sistem. ako ne voli okus obicnog jogurta, mozete joj dodati u jogurt zlicicu meda ili izmiksati s nekim vocem (ne kupujte kupovne vocne jogurte, puni su secera i kemikalija). ja smatram jaja i maslac najvaznijom hranom za djecu, pa mojoj djeci to svugdje stavljam.

    OdgovoriIzbriši
  3. Zadovoljna, puno hvala na odgovoru.

    OdgovoriIzbriši
  4. Anita, kako se namaču grahorice (leguminoze)? grah, leća, slanutak.
    moj klinac (stariji) ih jako voli.

    OdgovoriIzbriši
  5. nisam jos stigla pisati o tome :)
    grah i slanutak se pokriju toplom vodom sa malo sirutke ili limunovog soka. sirutka se vrlo jednostavno dobije npr iz jogurta, napisacu to naknadno!
    tope se 12-24 sata, ovisi o velicini, slanutak se natapa 24 sata. ispere se (slanutku se bace kozice-opne). zatim se kuha u posoljenoj vodi dokle god nisu sasvim mekani (cak i do 6 sati). pjena koja se stvara na pocetku kuhanja se sklanja.
    leca se natapa 7 sati.

    OdgovoriIzbriši
  6. zanimljiv članak.
    spomenuli ste tradicionalan način pravljenja kruha od kiselog tijesta pa me zanima hoće li uskoro biti kakav recept ili da malo detaljnije opišete na koji način se pravi takav kruh, jako bi me to zanimalo.
    btw, upravo sam ispekla oopsie kruh za sutra (malo sam otkinula od jednog da probam, njam :))

    srdačan pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  7. cookaholic, napisat cu recept, nadam se da cu stici do sutra.
    kako vam je uspio oopsie?

    OdgovoriIzbriši
  8. hvala :)

    super je ispalo - planiram za doručak dva s malo kozjeg sira s plemenitom plijesni, zelenim radičem i 2-3 maslinesa žličicom, a jedan sa žličicom slatkog vrhnja sa mrvom stevie i pola šalice šumskog voća (borovnice, ribizli, kupine, maline, jagode) :)

    ja sam radila male palačinkice promjera cca 10 cm i sviđa mi se što što su kad se ohlade vrlo fleksibilne pa mi već padaju na pamet kombinacije za wraps, rolls i slično sa povrćem u kombinaciji sa kozicama ili ribom ili mesom :)))

    OdgovoriIzbriši
  9. i da, unaprijed hvala na receptu za kruh, ne morate se žuriti, kad god stignete ok je :)

    ja sam eto, skinula 3 kg od ukupno 6-7 viška koje sam nakupila zadnjih nekoliko godina. raduje me taj uspjeh jer sam zadnjih nekoliko godina također stekla i naviku zbrajanja kalorija i gotovo uvijek sam bila u manjku od cca 300 kilokalorija dnevno (vodila sam računa da unosim dovoljno da pokrije potrebe bazalnog metabolizma i da se nalazi negdje po sredini preporučene količine za moju dob, težinu i razinu aktivnosti i potreba bazalnog metabolizma. i aktivna sam inače poprilično. i svejedno nisam godinama nisam uspjevala pomaknuti se s mrtve točke. tako da je ovo meni živo čudo :))

    i, napisala sam na forumu - prehrana mi se bazirala na povrću, voću, žitaricama, povremenom slatkom. i inače sam koristila pretežno integralna brašna iz bio uzgoja. povremeno. i gotovo svaki dan bih si priuštila mali prutić od žitarica i suhog voća (30 g, puno šećera) ili neku drugu čokoladicu (sve malo u količinskom smislu). iščitavanjem bloga jasnije mi je da je možda u takvom odabiru bila greška jer kilokalorijski zabrljam jaaako rijetko :)

    eto, toliko od mene, srdačan pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši
  10. bas mi je drago da tako dobro ide. imate super ideje za oopsie ;)

    OdgovoriIzbriši
  11. Postovana anita,nisam Vas pitala za kukuruz i kukuruzno brasno,odnosno,ustvari vise mislim na instant palentu,da li se ona smije u ovom nacinu ishrane upotrebljavati ???
    Hvala !!

    OdgovoriIzbriši
  12. Ruza123 kukuruz i palenta su jako bogati skrobom pa nisu dobri za onoga tko jede LCHF. ali ostatak obitelj i djeca ih mogu slobodno jesti.

    OdgovoriIzbriši
  13. Hvala!!:))sada znam sta mi je raditi !!!:)ja za sebe ne brinem toliko jer sam odrasla na mesu i povrcu i uvijek se mogu vratiti na to,samo deckima da napravim nesto drugacije !!

    OdgovoriIzbriši
  14. jaaako mi se sviđa Vas blog Anita!
    sve sam pomno procitala, no trajat ce malo dok se oslobodim predrasude da su masnoce big no-no.

    Dosad sam se nekako instiktivno drzala Montignaca: voce prijepodne i na prazan zeludac (no sto manje slatkog voca), UH samo integralno (integralno tijesto ili riza, + ponekad zobene) i to par puta tjedno kombinirat sa povrcem, izbjegavat bijelo brasno, secer i sve rafinirane namirnice...

    Ja mislim da se to i ne razlikuje toliko od LCHF nacina? ili?
    Opcenito sam osoba koja ne ljubi bas meso :) ili sam bar do sada tako mislila, s obzirom da su me uvijek nekako UH privlacili (integralno, zitarice, a i slatkisi i junk food ponekad).
    Veselim se svim stvarima sto sam ovdje procitala i naucila, pa cu vam javljati kako napredujem s obzirom da cu od sutra jos modificirati prehranu prema LCHF nacinu!

    Inace imam 27 godina, 2xtj tereniram borilacke vjestine, jako sam visoka i dosta vitka no nakupila sam prosle godine 5-6 kg viska s obzirom da sam puno mirovala zbog operacije bruha.

    Samo nastavite sa izvrsnim postovima, nadam se da cemo se jos dugo citati!

    Lijepi pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  15. Tea i ja sam se dugo hranila po Montignacu, on je prvi skrenuo paznju na djelovanje UH na secer u krvi i inzulin. Medjutim i integralne zitarice su bogate skrobom i premda se sporije razgradjuju, ipak se razgradjuju na osnovne molekule secera sto podize secer i inzulin u krvi. Ako ste normalne tjelesne tezine i bavite se sportom, nema razloga da iskljucite integralne zitrice iz prehrane. Ali ako zelite smrsaviti onda je potrebno smanjiti unos UH i uzimati samo one iz povrca i mlijecnih proizvoda.

    OdgovoriIzbriši
  16. Želim iskokombinirati lchf i prehranu prema krvnoj grupi 0 jer su veoma slicne.sad prema KG 0 smijem jesti odredene zitarice bez glutena a vamo sam procitala da ste nekom napisali da ste procitali tu knjigu pa sad molim vas ako mozete mi reci koje su zitarice dozvoljene za za moju krvnu grupu jel na internetu negdje pise da se jedna smije a onda drugdje da se nesmije.HVALA

    OdgovoriIzbriši
  17. ne znam kako je moguce kombinirati ova dva nacina prehrane. d'adamo preporucuje da se jede nemasna hrana dok se lchf bas radi o tome da se jede vise masno. d'adamo preporucuje soju kao osnovu prehrane za cijelu grupu A, dok se u lchf nikako ne uklapa soja jer je stetna za zdravlje. zitarice se ni ne jedu prema lchf, ali se djeci i mladima kao i odraslima koji nemaju visak tjelesne tezine preporucuju zitarice pravilno pripremljene. koje se zitarice jedu prema d'adamu za razne krvne grupe to ne znam. inace ja nisam uopce pristalica te d'adamove teorije.

    OdgovoriIzbriši
  18. ja sam rekla da cu iskombinirati prema krvnoj grupi nula kojoj se preporucuju da se hrani uglavnom hranom zivotinjskog porijekla i zelenim povrcem,i nekim zitaricama, a tu cu ubaciti masnoce po lchf-u.

    OdgovoriIzbriši
  19. Koje zitarice preporucujete onima koji su zdravi i mrsavi?i citala sam da zob sadrzi veoma malo glutena?

    OdgovoriIzbriši
  20. heljda i proso nemaju uopce glutena. druge zitarice imaju gluten ali psenica je najproblematicnija. bolje je zobeno i pirovo brasno ali ga treba pravilno pripremiti natapanjem i fermentacijom. koristite cjelovite zitarice, ili brasno cjelovitih zitarica.
    quinoa i amaranth su dobri proizvodi, zapravo nisu zitarice ali se slicno pripremaju. mozete ih skuhati i koristiti u salatama, kasicama za dorucak, ili ih pomijesati sa rizom kao prilog uz jelo.

    OdgovoriIzbriši
  21. poštovana,malo me isprepadalo gore navedeno izlaganje da sam samo preletjela :)
    ..možete li mi malo pojasniti:
    -bila sam na dukanu 3 mjeseca i dovela se u red.
    -odrzavanje kilaže radim sa lchf i dobro mi ide (2 mjeseca)...
    -supstitut za brasno su mi, mljevene zobene pahuljice u većim količinama i u manjim količinama raženi griz, sezam, lan mljeveni, pšenične mekinje.... DA LI GRIJEŠIM?
    to nisu neke prevelike količine, ali...s obzirom sto ste rekli ..ne znam kako da pripremam svoje recepte sad (palaćinke, mafine, kolače, pohano, paradiže)
    odrekla se jesam slatkiša sa jednostavnim uh, al ne mogu sad i od ovih :)
    hvala

    OdgovoriIzbriši
  22. ne grijesite puno, samo natopite mljevene zobene pahuljice navecer u toplu vodu sa par zlica jogurta. sutradan nastavite sa pripremom tijesta kao i obicno, dodajuci ostale sastojke. ovako pripremljeno brasno bit ce lakse za probavu i mnogo hranjivije i zdravije. sjemenke ne treba natapati. mozete koristiti i mljevene bademe i ljesnjake umjesto brasna ili mijesati sa zobenim brasnom.

    da li pratite klasicne recepte sa psenicnim brasnom kojeg samo zamijenite zobenim ili ste trebali prilagoditi recepte?

    OdgovoriIzbriši
  23. postovana, hvala na odgovoru!
    što se tiče kuhanja prema lhcf...u vecini slucajeva stare recepte prilagodjavam zdravijim namirnicama... maslac, vrhnje, svinjska mast, jogurt umjesto ulja, margarina, mlijeka...
    zobene, sezam, lan, malo raženog griza i nekad razenog brasna, mljeveni orasi, bademi i lješnjaci umjesto brasna..
    uglavnom ne koristim samo jedno nego svega po malo u svemu.
    pošto sam samo na odrzavanju tezine, koliko bi dnevno trebala unijeti uh, a da to ne zvuči 20??? ako uzmemo u obzir da sam zadnjih 5 mjeseci skinula 12 kg???
    2 mjeseca variram 2 kg gore dolje, ovisno o pms-u i apetitu....kad pretjeram ubacim jedan dukanov proteinski dan i super mi dodje..
    imate li vi neki prijedlog, ako osjetim da sam malo pretjerala s količinom???
    zanima me jos koje voće bih mogla uzimati koje je trenutno u sezoni, jer sam se vec na dukanu napatila bezvoćnih obroka :))
    i hvala vam na svim informacijama glede lchf, jer mi je tijelo bilo gladno masnoće :))

    OdgovoriIzbriši
  24. koliko UH smijete jesti bez da se kilogrami vrate morate otkriti sami, jer to je kod svakoga razlicito. procitajte zadji post "lchf individulani plan za mrsavljenje" bilo bi dobro da nekoliko dana pratite koliko UH unosite i da li vam je tezina stabilna, pa cete najbolje znati koja je vasa zlatna kolicina UH s kojom se niti debljate niti mrsavite. voce uvrstite ono koje volite i prema sezoni, ali racunajte da sadrzi UH pa kad jedete voce smanjite nesto drugo sto sadrzi UH.

    OdgovoriIzbriši
  25. Draga Anita,

    imala bih jedno pitanje u vezi ječma.
    Budući da mi je doktorica savjetovala konzumirati ga radi kvalitetnog izvora energije, dali biste mi mogli savjetovati kako bi ga bilo najbolje pripremati? Treba li se prije kuhanja natapati u vodi?

    Unaprijed Vam hvala!

    Lijep pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši
  26. natasha jecam se natapa isto kao druge zitarice. mozete ga jesti kao kasicu za dorucak. navecer stavite u posudu jednu salicu jecma, jednu salicu tople vode i dvije zlice jogurta. ujutro dodajte jos jednu salicu vode, malo morske soli i zakuhajte. kuhajte dok ne omeksa. dodajte jedan zumanjak, zlicu maslaca i malo meda, ili nesto drugo sto volite, npr ribanu jabuku i cimet.

    ja djeci kupim mjesavinu raznog zita od kojeg im kuham kasice na ovaj nacin, ali su zrna onako kao razbijena ako me razumijete, pa se brze skuhaju.

    OdgovoriIzbriši
  27. Super, to će biti prava energetska bomba :)

    Hvala vam Anita!

    OdgovoriIzbriši
  28. Poštovana,

    zahvaljujem Vam se na trudu i pruženim informacijama. zanima me kako tačno bi bilo ispravno pripremiti žitarice. naime ja ih natapam preko noći, pa ih ujutro kuham na srednjoj temperaturi dok svako zrno ne napukne.

    Miješao sam do sada uglavnom zob, ječam, pšenicu i raž uz povremene dodatke amaranta, quinoa-e, prosa itd. Nakon toga sam ih cijedio i ispirao, i koristio nekoliko dana pohranjene u frižideru.

    Medjutim, ono što se dešava jeste da žitarice iskuhavanjem stvaraju velike količine sluzi, koju je nemoguće u potpunosti isprati. Postoje teorije koje spomenutu sluz smatraju glavnim uzročnikom svih bolesti jer je optimalna podloga za razvoj bakterijskih organizama.

    S tim u vezi pitanje? Na koji način finalizirati pripremu žitarica? da li ih samo potapate i konzumirate nakon potapanja ili ih dodatno termički obrađujete?

    Unaprijed zahvalan

    Sead (Sarajevo)

    OdgovoriIzbriši
  29. Ima li mogucnosti da napisete koje zitarice regeneriraju jetru koja je ostecena i malo zamascena od nekada prelezanog hepatita B.
    Unapred vam hvala >

    OdgovoriIzbriši
  30. Imam problema sa policističnim jajnicima i kao dijete sam bila dosta jaka. Nisam znala kako smršavit, sve dok nisam došla prije par godina kog jedne dobre endokrinologice koja mi je rekla da pazim na GI. I PRIJE SAM IŠLA PO ENDOKRINOLOZIMA ali mi nitko nije rekao da bi sa montignacom mogla dovesti kilažu i taj osječaj gladi u normalu. Od kada pazim na GI sve mi se normaliziralo. Sada sam išla na test intoleranciju na hranu jel mi je jako slab imunitet i znam imati česte mekane stolice. Sada mi je problem jer ne smijem nijednu vrstu brašna osim heljde, rižinog i kukuruznog. Ne smijem jaja i gluten, tako da mi je teško održati prehranu da pazim na Gi a da nema nijedne namirnice na koju imam intoleranciju. Recimo rižino i kukuruzno brašno imasju visok GI, krumpir isto i na kraju mi ne ostaje baš previše namirnica da obogatim svoj jelovnik. Dali po vašem mišljenju bi trebala paziti na GI ili na intoleranciju i koje bi brašno mogla mješati sa heljdom da si ispečem bar nekakav kruh pa makar i tvrd.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako dobro proučite LCHF, vidjet ćete da većina namirnica i ima niski GI. Meso, riba, povrće koje raste iznad zemlje, dobre masnoće (svinjska mast, maslac, kokosovo i maslinovo ulje) su namirnice koje bez razmišljanja možete konzumirati, jer imaju niski GI. Na blogu možete naći puno recepata, možete si pripremati prave gozbe. Kruh je obično namirnica koja se najteže izbacuje iz prehrane, ali zato imate odličnu alternativu: http://istineilaziohrani.blogspot.com/2010/07/lchf-kruh-bez-jaja.html. Ali vidjet ćete da Vam na LCHF-u kruh zapravo postati višak. Ja ga ne jedem godinama (dobro, možda nekad pojedem neku kiflicu negdje u gostima) i uopće mi ne fali. Pekare zaobilazim u velikom luku, a za krizne situacije dovoljno je pojesti nekoliko badema. Da sam vidovita rekla bih da ćete se uskoro s Montignaca prebaciti na LCHF :)

      Izbriši
  31. postovana gospodjo anita
    tek sam par dana na vasoj stranici i ne mogu da stignem da sve iscitam pa sam htjela da vas pitam dali HELJDA spada u zabranjeno??imam dosta heldinog brasna a jako mi je tesko da se odreknem kruha.citav zivot sam ga jela i bas se patim,mada od heljde nije tako ukusan kao obicni bjeli.:)

    OdgovoriIzbriši
  32. poštovana, maloj bebi od 10 mjeseci pripremam razne žitarice ( u obliku pahuljica pa uz dodatak voca), do sada sam ih kuhala 10 ak min da "isperem"skorob. mozete li mi molim Vas reci kako pravilno pripremiti pahuljice od heljde, pahuljice od amarantha, pahuljice od rize, giz od pira, integralni corn-flakes? (sve su bio proizvodi). da li da sve nabrojene pahuljice namacem preko noci?
    unaprijed hvala.

    OdgovoriIzbriši
  33. Poštovana Anita htjela bih da se nadovežem na prethodno pitanje ... i ja imam 10 mjesečnu bebu , dajem mu žitarice od punog zrna kombinirane (riža,proso,kinoa,amaranth) do sada sam ih kuhala , nisam znala da treba prvo da se natapajuod sad cu to da radim , samo me zanima dali nakon 10 - 24h natapanja , treba se kuhaju i koliko dugo ili je dovoljno samo to .
    I još jedno pitanje oko gluteinskih žitarica , hoču da uvedem u jelovnik pahuljice od zobi , razi , ječma i pšenice , pa dali se i oni na isti način pripremaju sobzirom na to da su pahuljice .
    Puno hvala

    OdgovoriIzbriši
  34. da i mene zanima kako namakati bez upotrebe mliječnih proizvoda pošto ne podnosim laktozu...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Namakajte u prirodnom domaćem kefiru, u njemu se laktoza razgrađuje u toku fermentacije.

      Izbriši
  35. Poštovana,
    Imam alergijske reakcije, okrlili su na:ribu, mlijeko, bijelo brašno(koje od kad sam na lchf i ne konzumiram), rajčice i orašaste plodove.do sada sam živjela po lchf-u, očito ne mogu do daljnjeg, imate neku pomoć kako nastaviti bez gore navedene hrane, koja je u lchf-u vrlo zastupljena.ispada da mogu samo povrće i meso po lchf-u=((baš sam tužna.....hvala!lp antonia

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za vas je GAPS dijeta, pogledajte ovdje http://www.gaps.me/
      Ili počekajte da izađe knjiga na hrvatskom, uskoro...

      Izbriši
  36. S obzirom na tablice u kojima se navodi sadrzaj fitinske kiselina u orasastim plodovima i sjemenkama, vidim da je znacajan, bas kao i u zitaricama, pa me zanima kako onda koristiti sjemenke umjesto zitarica? Zbog apsorpcije minerala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Orašasti plodovi se ne koriste UMJESTO žitarica, nikako u tolikoj količini koliko se inače troši žitarica i proizvoda od brašna. Ako ih koristite u većoj količini postupite ovako radi uklanjanja fitinske http://istineilaziohrani.blogspot.com/2014/09/orasasti-plodovi.html

      Izbriši
  37. Dobar dan! Evo zadnjih par tjedana citam o lchf prehrani i ne mogu se zaustaviti! Jasno mi je da tu lezi kljuc zdravlja i definitivno planiram promjene u svojoj obitelji, ali postepene jer previse je toga ;-) Za pocetak molim mali savjet o pripremi pseudozitarica (proso, amaranth, quinoa, heljda). Da li je dovoljno namociti ih preko noci u mlaku vodu sa par zlica jogurta kao zobene pahuljice (zrnca kefira jos nisam nabavila)? Da li se ta voda prolije ujutro ili se u njoj kuhaju i koliko dugo? Da li to sve vrijedi i za bebu od 8 mj? Znam da ste o ovome pisali, ali ne mogu naci konkretnu uputu. Unaprijed puno hvala na pomoci.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lea, možete napraviti kako ste napisali, proliti tu vodu i kuhati u novoj, koliko treba da dobro omekšaju. Kuhane žitarice možete davati i djetetu ali dodajte u njih žumanjak i žlicu maslaca da budu hranjivije.

      Izbriši
  38. Super, hvala. Takodjer me zanima koja je najjeftinija i najjednostavnija verzija bezglutenskog kruha? Orasasti plodovi mi se cine skupi za ovu pocetnu fazu dok nam se prehrana jos znatno bazira na kruhu ;-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kokosovo brašno jeste skupo (oko 100 kn kilo) al je vrlo izdašno i stvarno dugo traje. Ja stavim 2 žlice tog brašna i još 4-5 žlica mljevenih lanenih sjemenki na jedan kruh. Ne ispadne skupo...

      Izbriši
  39. Želim da jedem rižu (beli pirinač) nemam problema sa viškom kg, jako sam mršav... od žitarica volim samo pirinač! Kako da ga lijam kad beli pirinač ne može da klija, da li da ga držim u slanoj vodi na nekoliko dana, dok ne počne da fermentira? Kako da ga učinim lakšim za probavu? Pozz

    OdgovoriIzbriši
  40. Pozdrav svima! Molila bih nekog da mi objasni na koji način se namače brašno? Jel ja pola kile brašna potpuno prekrijem vodom u koju pomiješam kefir (ili neku drugu kiselinu, limun ili sl.) pa to ostavim preko noći? I što onda ujutro radim s mokrim brašnom (htjela bih ispeći kruh djetetu, a nemam domaći kvas)? To mokro brašno onda sušim ili od njega mijesim tijesto? Hvala na odgovoru!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično! Hvala vam Anita.. želim peći djetetu kvalitetan kruh, al se još ne snalazim najbolje s namakanjem, klijanjem i domaćim kvasom. No, dat ću sve od sebe pa će nešto valjda ispast kako treba :)

      Izbriši
  41. Poštovanje, molim Vas za savjet
    Imam postavljenu dg. Inzulinske rezistencije i hipofunkciju štitnjače sto bi u prilog tome znacilo da imam viška kilograma. Medjutim ja uopste nisam pretila cak naprotiv sa svojih 167cm imala sam do prije par sedmica 57kg.Obzirom na opcu preporuku za obroke bez ugljenih hidrata provodim ishranu po pravilima Lchf prehrane jer u skopu takvog načina prehrane mogu izbjeći ugljene hidrate. Medjutim ja gubim na težini a to mi uopće nije cilj. Molim Vas za savjet kako da se dalje hranim a da nemam gubitak težine , ako je ikako moguće ,obzirom da ne unosim ugljene hidrate. Unaprijed zahvalna

    OdgovoriIzbriši
  42. Poštovanje, bila bih vam zahvalna ako mi kažete kolika je to količina klica koje smijem pojesti jer isklijavam i mahunarke i žitarice i sjemena.Ako kuham grah koji je proklijao dali ga stavljam isto onoliko koliko i da nije isklijan.Usto imam i hipotireozu i dali mogu jesti klice brokule ako ih pospem s kelpom algom za koju kažu da poništava geo...kako se već zovu tvari koje su štetne za štitnjaču, i koliko klica ostalih sjemenki mogu pojesti ima li ograničenja.

    OdgovoriIzbriši
  43. koliko klica se smije jesti, i ako sam u hipotireozi dali smijem jesti klice brokule, inače koristim kelp s njima

    OdgovoriIzbriši
  44. Jako mi se svida na koji nas nacin ucite pravilnom upotrebom namirnica. Inace ja sam krvna grupa 0 i citala cam knjigu od d'adama prije otp.20g.u u Italiji.tada sam zivjela tamo i imala sam cast peije saznati za nju. Tih godina sam se razbolila od tuberkoloze i nisam jos znala skoro nista o glutenu i latozi.trbalo je godinu dana da otkriju sta mi je. Krenula sam na tu dijetu i skinula 10 kg.i rijesila se bolesti za sest mjeseci. Naravno uz prehranu ide i vjezbanje. Masnoce sam mjerila zlicu po obroku. Svaki dan vjezbe strechinga i bicikiranje. Tih godina je harala tuberkoloza a sutili su o tome. Dodajem da sam tada u Italiji imala pekaru i da je moj bivsi muz takoder krvna grupa 0 imao asrmi ,alergije,kozne ekzeme i hemoride. Kako sam ja promjejila ishranu tako je on pao 10 kg.i nakon godinu dana vise nije bilo znaka bolesti. Lijepo zar ne!? Nije ni znao sto mu se dogodilo jer nije ni znao sta radim. Nakon svega po dolasku u hrvatsku dogodile su mi se ruzne stvari pa sam dobila herpes zoster koji je trajao 10g. Prije dva mjeseca smo napokon nasli terapiju. 10g.zostera me unistio psihicki i fizicki. Nisam vise mogla obavljati osnovno a kamoli vjezbati. Financijska situacija mi nije bas dozvoljavala neku posebnu prehranu pa sam opet dobila na kilazi.nije da nisam probavala,pija sam nim,kim....svasta nesto ali ja sam znala uzrok ali doktoro ro nisu prihvaćali. Uglavnom, zivcaji sustav je bio toliko upaljen da sam pocela reagirati na svaki minimalni stres. Uglavnom kao sto kaže d'Adamo sve su to imumo bolesti koje dobijamo mi sa krvnom grupom 0. Nisam bas zagrizena za njegovu djetu ali on me naučio kako i zasto nesto jesti ili ne jesti. Ja sam probala i imala sam fantasticne rezultate . U njegovoj knjizi koju sam tamo imala je objašnjenje za na sva pitanja. Ovdje iskreno nisam naisla na takvu kjiigu. Fali im dosta toga. Uglavnom ako probate nece vas ubiti ali jasno kaze da se treba vjezbati i koje vjezbe. Ja sam sad zdrava i hvala njemu isvima vama koji svaki dan pisete i ucite nas novim nacinima hranjenja. Hvala istini i lazi o hrani i njihovim člancima o pravilnoj pripremi hrane. Hvala svima !!

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.