nedjelja, 23. svibnja 2010.

Dobar jutarnji kruh


4-5 jaja (ovisno o veličini) 
1,5 dl (100 g) lanenih sjemenki 
2 dl (120 g) suncokretovih sjemenki 
1,5 dl (55 g) kokosovog brašna za kolače 
125 g badema, grubo nasjeckanih 
100 g maslaca (ili 50 g maslaca i 50 g kokosovog ulja) 
1 žlica psyllium praška (ili 2-3 žlice zobenih posija/mekinja) 
1 dl vode 
1 čajna žličica (puna do ruba) morske soli 
malo cimeta 

Zagrijte pećnicu na 170°C. Maslac neka je omekšan, sobne temperature. Lanene i suncokretove sjemenke usitnite (neka ostanu malo krupnije) u mikseru ili mlinu. Bademe grubo nasjeckajte. Istucite jaja, pa dodajte po redu ostale sastojke. Izlijte tijesto na pleh obložen papirom za pečenje. Vlažnim dlanovima oblikujte okrugli kruh (oko 7-8 cm visok i promjera 20-25 cm). Po površini kruha pospite malo cijelih suncokretovih sjemenki. Ostavite da se peče 45 minuta na 170°C. Kruh može trajati više dana, a ljeti kad su velike vrućine, čuvajte ga u hladnjaku. Ako ne trošite puno kruha, možete ga narezati i zamrznuti. 

Često napišete nešto u stilu "Sutra krećem sa LCHF i ispekla sam DJ kruh". Moram naglasiti da kruhovi od orašastih plodova i sjemenki nisu baza LCHF prehrane kao što je to kruh od žitarica u standardnoj prehrani. Ovaj kruh može predstavljati zamjenu za obični kruh, pogotovo kad tek počinjemo sa LCHF prehranom jer mnogima upravo zabrana kruha najteže pada. Ali on nije zamišljen da se jede uz obroke kako to često radimo sa običnim kruhom, nego kao samostalan obrok - npr za doručak ili večeru, sa malo maslaca ili dobrog sira. Ovakvi su kruhovi vrlo kalorični i zasitni i dovoljna je puno manja količina da nas zasiti nego što je slučaj sa kruhom od brašna. Obratite pažnju da su OSNOVA LCHF PREHRANE jaja, meso, riba, masa povrća i zelenja (sa dobrim masnoćama), dok su orašasti plodovi i mlječni proizvodi DODATAK PREHRANI. Zato vodite računa o količinama odnosno prilagodite prehranu svojim ciljevima.


142 komentara:

  1. ovaj recept za kruh vam je fantastičan,iako ga JOŠ nisam napravila imam osjećaj da je prefin.. pa prije nego ga ispećem, zanima koliko dugo može stajati ovakav kruh? to nije trajan kruh, jelda? živim sama pa bih taj kruh jela tjednima, pa me zanima njegova svježina?? jedva čekam da ga ispećem:-)))

    OdgovoriIzbriši
  2. Sara, kad ispecem ovaj kruh izrezem ga na komade i zamrznem nesto vise od polovice. Manji dio koji preostane mi traje 3 dana i vrlo je ukusan sve dane i uopce se ne susi kao obicni kruh.

    OdgovoriIzbriši
  3. poštovani..
    htjela bih isprobati ovaj vaš kruh, pa me imam pitanje za vas. napisali ste da kad se tijesto zamijesi da ga treba izliti na pleh i oblikovati u okrugli kruh.. taj pleh može biti bilo kojeg oblika? naime, ja nemam kod kuće kalupe za pečenje kruha, pa me zanima dal to može biti običan pleh?? jer ste napisali da ga treba oblikovati u okrugli kruh, što znači da je kruh onda dosta čvrst i da se tijekom pečenja neće razliti po plehu, nego eventualno samo još malo dići?? dali sam u pravu?? oprostite ako sam smiješna, ali ovo će mi biti prvi kruh koji ću ispeći, pa nisam baš opremljena ni potrebnim priborom ali ni znanjem:-))

    OdgovoriIzbriši
  4. Petra, i ja pecem ovaj kruh u obicnom plehu, puno vecem nego sto je kruh. Kruh se nece razliti jer je masa dosta kompaktna a nece se ni dici jer nema kvasca. Kad izlijete smjesu na pleh oblikujete ju vlaznim dlanovima.
    Dobar tek :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Pozdrav! probala sam ovaj kruh i odličan je!!!! :D tako je dobar da nisam mogla prestati jesti pa me zanima koliko je dopušteno ovog kruha na dan? hvala :)

    OdgovoriIzbriši
  6. evo moj se upravo peče!
    tako je mirisalo dok sadm ga mijesila, da sam čopnula malo sirovog tijesta i prefino je!
    i mene zanima koliko ga se smije pojesti dnevno?

    p.s. radila sam sa pšeničnim posijama, nadam se da je to isto u redu?

    lp, tena

    OdgovoriIzbriši
  7. hay draga kakav ti je to psyllium prasak i ima li zamjenu pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  8. pozdrav! jel dl znači decilitar, mjera znači čaša
    ? ili dlan? možda je glupo pitanje ali ne znam pa... :) unaprijed hvala :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Pokusajte jesti do sitosti bez da se prejedate. Kruh je ukusan i pomalo podsjeca na kolac, pa mozda tako prvi put kad ga ispecemo svi navalimo na njega :)) Ali kasnije postane kao i svaka druga namirnica, koristite ga s mjerom.


    Tena, i psenicne posije su okej jer je to tako mala kolicina od par zlica na cijeli kruh.


    Hay draga, pa napisala sam u receptu da umjesto psylliuma idu zobene klice ili zobene posije.


    dl znaci decilitar, jedna casa je obicno 2 decilitra.

    OdgovoriIzbriši
  10. Pravi8la sam,odlican je !!
    Pekla sam ga u kalupu,pa mi se na povrsini stvorilo dosta masnoce,odlila sam je i kruh izvadila iz kalupa,jako je ukusan !!
    [URL=http://img230.imageshack.us/i/dsc1388j.jpg/][IMG]http://img230.imageshack.us/img230/9332/dsc1388j.jpg[/IMG][/URL]

    Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

    OdgovoriIzbriši
  11. Ruza123 i meni se nekad iscijedi malo masnoce iz kruha, mozda se moze smanjiti kolicina maslaca u receptu. Ili mozda ovisi o tome sto nekad bademe i sjemenke sameljem grublje a nekad skroz fino, pa tada mozda "popiju" vise masnoce. Primjetila sam da se ne treba striktno drzati navedenih kolicina sastojaka, ali da kruh uvijek odlicno ispadne :)

    OdgovoriIzbriši
  12. draga anita!! ovaj kruh vam je odličan!! ja stavljam duplo manje maslaca jer i sami bademi i sjemenke su dosta masni i kruh se topi u ustima:-) eto pravim ga već mjesec dana i uopće mi ne fali obični bijeli. jedem ga samo za doručak, šniticu ili dvije, ali tako se teško odupirem da ne pojedm više:-)) zanima koliko šnita se može pojesti dnevno, ako se hranim po LCHFprehrani jer želim skinuti višak kilograma???? izvagala sam svoju šniticu i iznosi oko 50g. kad jedem ovaj kruh nastojim kroz dan izbjegavati orašaste plodove jer mislim da bi to bilo previše uh, jer svaki dan jedem i dosta povrća, dali sam u pravu? nastojim papati što manje uh. ne jedem mlječne proizvode ni voće, jer sam primijetila da mi to stopira mršavljenje..

    OdgovoriIzbriši
  13. irena, najbolji pokazatelj da se dobro hranite je vasa vaga. ako mrsavite onda znaci da ne jedete ni previse kruha ni previse UH. otkad ste na ovoj prehrani i koliko se smrsavili?

    OdgovoriIzbriši
  14. e sad je to teško reći..ja sam zapravo tek započela sa LCHF prehranom, ja sam tek početnik:-)iskreno meni kg nisu problem, tako da se uopće ne važem.. vagu nemam ni kod kuće..ja se samo želim riješiti masnih naslaga na trbuhu i bokovima..inače sam mršave građe,ali koliko se god trudila i kad smršavim, uvijek smršavim u nogama i guzi, a trbuh ostaje!!i to me već jako frustrira:-((pa sam zato i mislila da je ovakav način prehrane dobar za mene jer ste napisali da se ovakvim načinom prehrane ulazi u ketozu kad se tope masne naslage, pa se nadam da je to pravo rješenje za moj trbuh??? pa se i zato trudim da ne unosim previše uh dnevno, da ne izađem iz ketoze.. pa tako i brojim svaki uh iz kruha, ako me sada shvačate:-))

    OdgovoriIzbriši
  15. onda samo nastavite tako kako radite i sigurno cete imati rezultata :) ne pretjerujte s kruhom, mislim da su dvije snite za dorucak dovoljno. jedite kruh sa maslacem pa ce vam dorucak biti sitiji. sto manje ugljikohidrata i sto vise masnoce u prehrani, to manje masnih naslaga na vasem trbuhu :)

    OdgovoriIzbriši
  16. hvala vam puno na brzo odgovoru:-)) to me je i zanimalo.. znači više masnoća, umjereno s kruhom i trbuh bye,bye:-)) i samo da vas još upitam za orašaste plodove. dali ih mogu jesti i kad jedem kruh ili bolje izbjegavati taj dan?? prosječno pojedem oko 50g dnevno, ali iskreno ponekad se nemogu kontrolirati:-(( pa mislim da ih je onda bolje uopće izbaciti iz prehrane, barem dok ne skinem taj trbuh?? i ako mi možete otprilike reći kad bi se trebali vidjeti prvi rezultati?? ako ću se strogo držati ove prehrane i moram naglasiti da svakodnevno vježbam?

    OdgovoriIzbriši
  17. ako vas orasasti plodovi vuku da jedete jos i kad vise niste gladni, onda bolje da ih izbacite dok ne spadne trbuh. nemojte grickati izmedju obroka, nego jedite konkretnu hranu za glavne obroke. za nekoliko tjedana sigurno vidite rezultate.
    lijep pozdrav i sretno :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Super recept, vrlo rado cu ga isprobati samo me interesuje sto su tocno posije?

    OdgovoriIzbriši
  19. našla sam recept za krekere
    http://www.bukisa.com/articles/195684_low-carb-cracker-for-lchf-diet

    imam sve osim bučinih sjemenki pa se spremam isprobati upravo sada i javit ću kako je uspjelo :)

    OdgovoriIzbriši
  20. ja jedem orašaste plodove kad sam gladna, ali tek mi je drugi dan, nadam se da će glad spasti.
    je li to ok?

    OdgovoriIzbriši
  21. sumomama, super za krekere samo ja ne kuzim, dolje pise da se ostave sjemenke preko noci da upiju vodu, ali koju vodu, ne stoji gore medju sastojcima?

    sasvim okej da uzimate orasaste plodove.

    OdgovoriIzbriši
  22. posije su mekinje, dobivaju se iz ovojnice zrna zobi ili psenice, i jako upijaju vodu pa doprinose boljoj gustoci kruha ;)

    OdgovoriIzbriši
  23. da, nema u sastojcima nego u opisu.
    meni su upravo u frižideru, sutra javljam kako su uspjeli.

    OdgovoriIzbriši
  24. napravila sam danas ovaj vas kruh i moram reci da je stvarno dobar...
    prekrasan miris cimeta ispunio je cijeli stan.

    OdgovoriIzbriši
  25. upravo mi se pece kruh, ali sam pesimista sto se rezultata tice. naime, probala sam malo sirovog tijesta i PRESLANO je... i onda sam shvatila da "zlica" soli, cimeta, vode, itd.. nije TABLESPOON kao sto sam ja mislila, jelda?

    ima li neki trik da se poslije pecenja nekako 'ublazi' okus soli?

    OdgovoriIzbriši
  26. hehe, sad sam vidjela da ste lijepo napisali zlica i zlicica... tako mi i treba kad brzo citam.

    OdgovoriIzbriši
  27. Enid, sto ste na kraju stavili, 2 zlice ili 2 zlicice soli? Nadam se da je kruh uspio...

    OdgovoriIzbriši
  28. nazalost, 2 veeeelike zlice soli sam stavila. tako da je kruh na kraju cak i mirisao na sol. :)

    nejestiv je, al' jos nemam srca da ga bacim :) kaze mi dragi da ga isjecemo na kockice i napravimo krutone od njih za juhu. sta vi mislite?

    OdgovoriIzbriši
  29. ajme Enid bas steta, drugi put citajte bolje. neznam da li bi ste od tog mogli napraviti krutone, probajte sad nemate vise sta izgubiti.

    OdgovoriIzbriši
  30. Poštovanje.Molim Vas recite mi da li je ovdje rijec o obicnom kokosovom brasnu koji se koristi i za kolace ili ne? I ove oznake 1i 1/2 na sta se misli,na pakovanje i još pola je li tako?Bar sam ja tako shvatila.Sto mi ranije odgovorite i ja cu kruh brže praviti.Hvala

    OdgovoriIzbriši
  31. lena to je kokosovo brasno koje se koristi za kolace. 1 1/2 dl znaci jedan i pol decilitar, imate li kakvu mjericu gdje mozete izmjeriti 1 decilitar? ako nemate, to vam je ona mala salica za crnu kavu. znaci 1 i pol dl je 1 i pol mala salica za crnu kavu. i sjemenke se tako mjere.

    OdgovoriIzbriši
  32. Mnogo Vam hvala na brzom odgovoru,sada mi je jasno :-). A recite mi smijem li konzumirati sljedece namirnice:med,heljdovno brasno,pasulj?Posto sam trudnica nikako ne mogu da odolim sljivama i jabukama.Da li u njima ima previse secera?Izbjegavam bananu i grozdje.Hvala

    OdgovoriIzbriši
  33. Lena, sve tri namirnice koje ste nabrojali se izbjegavaju u LCHF programu za mrsavljenje, ali su dozvoljene u zdravoj prehrani kad ne trebamo mrsaviti. posto ste vi trudna nema razloga da se drzite "stroge" varijante. koristite ove namirnice, ali s mjerom vodeci racuna da su bogate ugljikohidratima (ali onim "zdravijim"). smanjeni unos ugljikohidrata vam garantira da se necete puno udebljati u trudnoci, a zdrava prehrana bogata hranjivim tvarima osigurava vasoj bebi normalan rast i razvoj. preporucam dodatak ribljeg ulja radi omege-3 za vrijeme cijele trudnoce i dojenja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Poštovana,
      godinama pokušavam skinuti tih zadnjih par kilograma, bezuspješno.
      inače sam bivša sportašica, imam 36 godina.
      želim skinuti nekih 7 kg i otopiti mast koja je ostala (što od trudnoće što od krivih prehrambenih navika). što mi predlažete?
      hvala unaprijed

      Izbriši
  34. Jako mi se svidja ovaj kruh.Rado bi ga isprobala ,samo me zanima dali psyllium sadrzi gluten u sebi.Trebam nesto bez gluten.Ako bi mi mogli odgovorit.Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  35. Poštovanje. Radila sam kruh i fantastičan je.Mirisan i zasitan.Samo ja nemam zobene mekinje pa sam samljela 3 žlice zobenih pahuljica.Kruh mi je super ispao i jako sam sretna.Nadam se da nisam puno pogriješila s pahuljicama ali dok ne nabavim mekinje moram tako.I da kažem da se jako lijepo reže i ništa se ne mrvi.Uživamo i ne osjećamo glad.
    Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  36. lunesa, zobene pahuljice inace ne jedemo jer sadrze UH ali u kruhu je to tako mala kolicina da nista ne smeta :)
    lijep pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši
  37. Hvala na odgovoru.Moram što prije naći trgovinu zdrave hrane u blizini pa da se opskrbim pravim namirnicama.

    OdgovoriIzbriši
  38. Poštovani, budući da u ovom kruhu nema brašna, zanima me kamo onda on spada, tj. ima li u njemu više škroba ili proteina ili ugljikohidrata?
    Vjerojatno bih to sama trebala zaključiti s obzirom na sastojke,ali nikad nisam bila na čisto s tim podjelama (npr. krumpir se negdje ubraja među škrob, negdje među ugljikohidrate itd.). Zato su meni takve podjele viša matametika i nisam u stanju sama to dokučiti.

    I zanima me ima li ovaj kruh ikakve veze s pravim kruhom od brašna? Probala sam već te neke fensi recepte za zdrave kruhove, ali meni to nema okus po onome što ja smatram kruhom.

    OdgovoriIzbriši
  39. ugljikohidrati su grupa spojeva u koju spadaju secer i skrob. krumpir i zitarice su bogati skrobom pa zato nekad kazemo da je u krumpiru skrob a nekad da su u njemu ugljikohidrati, jer je to isto. skrob se u tijelu razgradjuje na jednostavne molekule secera glukozu. zato podize nivo secera u krvi i to izbjegavamo u ovoj prehrani.

    u ovom kruhu nema brasna sto znaci da nema ni skrob ni ugljikohidrata (osim nesto vrlo malo u bademima) pa je zato prikladan za ovu prehranu. bogat je masnocama i proteinima.

    ovaj kruh je gusci i tezi od obicnog kruha, i puno je ukusniji. vrlo je zasitan. da li bi ovaj kruh vama mogao zamijeniti kruh od brasna, ovisi o vasem ukusu, to je nemoguce znati. velika vecina osoba koja jede ovaj kruh smatra da je fantastican i nikome vise ne pada na pamet obicni kruh od brasna. kako bi vama odgovarao mozete saznati jedino ako ga isprobate.

    OdgovoriIzbriši
  40. Anita, zaboravila sam reći za krekere, dobro su ispali, samo moja pećnica ne valja pa sam ih duuugo sušila jer su bili mokri.
    kad ih pojedem, bacam se na kruh :)
    sad su mi izvrsni samo s maslacem ili sa sirnim namazom i pršutom.

    OdgovoriIzbriši
  41. Mogu li umjesto suncokretovih sjemenki koristiti bucine sjemenke? Ili pola/pola? Hvala na odgovoru!

    OdgovoriIzbriši
  42. Zana mozete koristiti suncokretove, bucine, lanene i sezamove sjemenke i kombinirati ih kako zelite ili kako sto imate kod kuce. Okus kruha bude malo drugaciji sa bucinim nego sa suncokretovim. Takodjer mozete kombinirati bademe sa orasima i ljesnjacima.

    OdgovoriIzbriši
  43. Joooj Anita, opet ja :)) E ovako, danas sam pravila ovaj hljeb i mogu ti samo reci da mu je ukus fantastican. Jedino mi se nije svidjelo sto mi je ispao pravo tanak. Naime bio je precnika oko 20 cm, a u receptu pise da treba biti nekih 25 cm. Mislila sam da ce narasti u toku pecenja ali nije, bar ne puno. Mene sad buni tvoja slika jer je na njoj pravo debeo hljeb. Kako si to postigla?
    I jos jedno pitanje u vezi psyllium husk praha. Prvu turu sam morala baciti jer kad sam jednu kasiku praha pomijesala sa 4 kasike vode u roku od 15-20 sec se sve stvrdnulo i postalo ko kamen. Znaci nisam mogla da ga ostavim da nabubri kao sto u receptu pise. Drugi put sam samo izmijesala i odmah dodala masi od jaja i maslaca. Ne znam u cemu je greska? U kolicini vode ili je nesto drugo u pitanju? Je li ti mozda dodajes vise od 3-4 kasike vode?
    Unaprijed ti se zahvaljujem :)) Pozdrav!!!

    OdgovoriIzbriši
  44. Zana ovaj kruh ne raste jer nema kvasa, zato ga odmah oblikujes onako kako zelis da ti izgleda nakon pecenja. meni uvijek ispadne tako okrugao.

    psyllium jako pije vodu, pretpostavljam da si stavila punu veliku zlicu pa je bilo malo vode. stavi ravnu zlicu psylliuma, ili/i slobodno povecaj kolicinu vode. zobene mekinje npr ne piju toliko vode pa se onda stavi manje vode ako se koristi njih. navedenih mjera se mora bas tako strogo pridrzavati. mjesavinu psylliuma i vode mozes onda odmah umijesati u jaja i maslac prije nego se "stvrdnu".

    OdgovoriIzbriši
  45. Book! Nejasno mi je slatko vrhnje- jel to ono od kojeg se pravi šlag?!!!

    OdgovoriIzbriši
  46. da, slatko vrhnje je masnoca iz mlijeka, tekuce je i moze se koristiti u pripremanju hrane, juhama i gulasima, a kad se tuce mikserom dobije se slag :)

    OdgovoriIzbriši
  47. Iako ne slijedim LCHF nacin prehrane, cesto pravim ovaj kruh jer je fantastican. Sto bi rekla moja mama, k'o kolac :)...Doduse, ja ga pravim na svoj nacin, stavljam samo dva jaja i dvostruko manje putera i svejedno bude za prste polizati. Jutros sam umjesto badema stavila brazilski orah (bademima je uzsano skocila cijena pa nisma htjela kupiti iz principa) i divno mirisi, a o okusu da i ne govorim :)...nisam ga mogla prestati jesti!! Hvala na divno receptu!

    OdgovoriIzbriši
  48. bas mi je drago da vam se svidja :)

    OdgovoriIzbriši
  49. pozz ovaj kruh mi deluje fantastično,a kako da ga prilagodimo krvnoj grupi 0 (nula) naime ja se hranim dosta prema krvnoj grupi :)

    OdgovoriIzbriši
  50. ubedjena, koji sastojci iz kruha vam ne idu po krvnoj grupi?

    OdgovoriIzbriši
  51. u ovom kruhu nema zitarica. bademe mozete zamijeniti sa ljesnjacima ili orasima.

    OdgovoriIzbriši
  52. što su ove psyllium semenke?

    OdgovoriIzbriši
  53. psyllium sjemenke imaju sposobnost velikog upijanja tekucine, pa se (mljevene) koriste u tijestima za kruh bez glutena, daju finu konzistenciju kruhu. ako nema kupiti ovih sjemenki moze se umjesto njih upotrebiti par zlica zobenih mekinja.

    OdgovoriIzbriši
  54. Pozdrav i sve cestitke blogu. Da li moze nesto drugo umesto kokosovog brasna

    OdgovoriIzbriši
  55. moze, povecajte samo kolicinu mljevenih sjemenki i badema!

    OdgovoriIzbriši
  56. kaj zobene mekinje? zobene pahuljice mislite od kojih se radi zobena kaša? jeste negdje pisali da ih se treba kao nesto fermentirati ako se sijećam ? tako treba i za kruh,ono u vodu i par žlica jogurta nekaj ?

    OdgovoriIzbriši
  57. mekinje i pahuljice nisu isto. mekinje ili posije su opna zrna zitarice a pahuljice su spresano zrno zitarice. ovakva mala kolicina koja se koristi u kruhu ne treba se natapati.

    OdgovoriIzbriši
  58. Nisam imala zobene mnekinje pa sam stavila sitnije zobene pahuljice, a uz bademe, lanene sjemenke i suncokretove sjemenke dodala sam i sjemenke sezama. Pekla sam kruh u duguljastom silikonskom kalupu i ispao je fenomenalno. Danas ću napraviti mali eksperiment pa ću umjesto badema staviti kikiriki. A i malo bućinih sjemenki da slučajno ne prifali.

    OdgovoriIzbriši
  59. mene zanima da li je kruh koji bismo sebi naprevili kod kuce onako starinski bio manje stetan od kruha koji kupujemo u pekari jer ne bi sadrzavao nikakve aditive iako bi sadrzavao brasno. znaci, ja znam da ga treba izbjegavati ali da li je barem manje stetan od kupovnog?

    OdgovoriIzbriši
  60. Napravila sam, odličan mi je! Imam pitanje! Bi li bilo pretjerano kad bi za doručak pojela jednu feticu tog kruha sa malo moje domaće marmelade od naranče ( koristila fruktozu umijesto šećera)?

    OdgovoriIzbriši
  61. @ anon. ovisi, ako ne trebate mrsaviti mozete koristiti malo marmelade a ako trebate mrsaviti onda ne :)

    OdgovoriIzbriši
  62. Anita! :)
    Videla si verovatno da je ovaj recept izglasan da se isproba medju blogerima u okviru igre kuVarijacije, a pre tog "zvanicnog" izvestaja koji ce osvanuti 28. februara, moram da iznesem moje iskrene impresije ukusom i izgledom ovog hleba. Ovo je pravi delikates medju raznim vrstama hleba, zapravo ovo samo ima oblik hleba a ustvari je fina, prefinjena grickalica, onako, bas za uzivanje i "sitnu" konzumaciju.

    Moj hleb je doziveo petodnevnu starost :))) i bio je isti kao prvig dana. Ne susi se, ne kvari se (drzala sam umotano u plasticnu foliju, u frizideru).

    Vec sam zarazila koleginice u kancelariji, i danas mi je jedna donela parce svog primerka, da probam :)

    U svakom slucaju, divno, ukusno, hranljivo, zdravo i jednostavno za pripremu. Hvala ti puno na ovom receptu!

    Veliki pozdrav,
    Maja

    OdgovoriIzbriši
  63. draga majo, nisam imala pojma da je ovaj recept u vasoj blogerskoj igri! bas mi je drago, sad jedva cekam zvanicni izvjestaj :)
    jako mi je drago da ti se svidja!
    puno pozdrava :)

    OdgovoriIzbriši
  64. Postovana,
    imam pitanje dali mogu koristiti pšenicno mekinje?? Pošto sam tek 2 dana na zelenoj kur a nerazumijem se bas nesto u žitaricama a hjela bih probati napraviti ovaj kruh. A u prodavnicama sam nasla samo psenicno mekinje!
    unaprijed hvala!!

    OdgovoriIzbriši
  65. u principu ta mekinja ne bi trebali koristiti ali 2 zlice u cijelom kruhu ne smeta. vjerujem da bi se kruh mogao napraviti i bez tog dodatka, ali da budem iskrena nisam probala.

    OdgovoriIzbriši
  66. Draga Anita,
    Pravila sam ovaj hlebic za blogersku igricu i mogu reci da sam odusevljena koliko se lako pravi i kako je dobar. Inace, u nedostatku ovsenih mekinja (koje sam tek danas nasla u "zdravoj hrani") koristila sam ovsene pahuljice firme Hane, ali one iz plave kesice, usitnjene (zarte). Posluzile su odlicno jer nisam nikako zelela da menjam ove mekinje psenicnim :)
    Iako mi je vecina "lazi" poznata, ja vec dugo zmurim, pa od tog tumaranja u mraku dodjoh na neki neslavni visak kilograma. Tvoj blog me podstakao da se pokrenem, i pocnem da primenjujem nacin ishrane koji propagiras. Keto ishrana mi nije strana, ali je po prvi put sprovodim bez suplementacije, bez povisenog unosa proteina i sa ovoliko povecanim mastima ... i osecam se odlicno!
    Hvala za ovaj blog i na entuzijazmu koji posedujes. Veoma cenim svakog ko nesebicno deli drugima svoje znanje, a kada je u pitanju neko ko nam pruza ovakve informcije, cenim jos vise.
    Nadam se da cemo se jos dugo imati privilegiju da citamo tvoj blog.
    Srdacan pozdrav!
    Taci

    OdgovoriIzbriši
  67. pozdrav, evo jedno pitanje umjesto ovog kokosovog ulja da li se može neko drugo stavit i koje,možda maslinovo???

    OdgovoriIzbriši
  68. @ taci, hvala ti na lijepim rijecima :) bas mi je drago da si ovdje pronasla korisne informacije i poticaj za pozitivne promjene. a kruhic je super jel da ;) puno pozdrava!

    @ pjera, u kruh mozete staviti masnocu koju zelite, maslac, maslinovo ulje ili svinjsku mast a mozete ih i pomijesati. ako cete samo maslinovo smanjite kolicinu ulja.

    OdgovoriIzbriši
  69. pozdrav, test intolerancije na hranu mi je pokazao da ne smijem konzumirati ništa mliječno kravljeg podrijekla. U dosta kombinacija preporučate maslac koji jako volim, da li ga mogu zamijeniti nećim drugim ili možda mislite da ga mogu konzumitrati bez obzira na test intolerancije?

    OdgovoriIzbriši
  70. ono sto ne podnosimo iz mlijeka je ili mlijecni protein ili mlijecni secer laktoza. u maslacu su kolicine jednog i drugog minimalne, i osjetljivima na laktozu ne smetaju, dok osjetljivima na mlijecni protein mogu smetati i takve male kolicine, pa se u tom slucaju moze napraviti procisceni maslac - ghee koji sadrzi samo cistu mlijecnu mast. ili se mogu koristiti druge masnoce, kokosovo, maslinovo ulje, svinjska mast. kako ja neznam o cemu se kod vas radi, ne mogu vam ni dati konkretan savjet, najbolje je da slijedite upute svog lijecnika.

    OdgovoriIzbriši
  71. Ja sam ga danas prvi put radila i kruh je odličan...
    Hvala na receptu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav
      Ja sam napravila kruh sa sjemenkama po nekakvom slicnom receptu gdje ide soda bikarbona jaja i sjemenke u slicnom omjeru al kad se ispece na nekim mjestima pozeleni ..ne znam zasto kad sve radim ok i super je ukudan

      Izbriši
    2. Soda bikarbona je odreagovala sa komponentama iz suncokretovih sjemenki, pa je zato pozelenelo. Nista strasno. Jestivo je.

      Izbriši
  72. Pozdrav Anita, tako sam se ugodno iznenadila vidjevši tvoju sliku!
    I mene muči napuhnutost, umor i slaba koncentracija. Zaključila sam da su mliječni proizvodi veliki dio toga, u posljednje vrijeme vidim da mi niti žitarice ne čine dobro, no začudo kad jedem dosta maslaca osjećam se jako dobro! krećem na zelenu kuru! hvala na savjetima,Karmen iz Šibenika.

    OdgovoriIzbriši
  73. Bok,

    mene zanima gdje točno u Hrvatskoj ima kupiti taj Psyllium husk i koliko otprilike košta? tražila sam po internetu ali nalazim samo tablete u kojima je psyllium jedan od sastojaka. hvala!

    Mara

    OdgovoriIzbriši
  74. @ mara nadam se da netko tko zivi u hrvatskoj moze ne ovo odgovoriti. mislim da se psyllium na hrvatskom naziva indijski trputac. to je najobicnija sjemenka cija ljuskica se melje u prah i koristi kao sredstvo za bolje povezivanje kruha i peciva npr za osobe koje ne podnose gluten i koje ne jedu obican kruh. takodjer se preporucuje osobama koje imaju usporeni rad crijeva jer ovaj prasak jako bubri u vodi i na taj nacin pospjesuje probavu.

    kod nas u apotekama ima kupiti nesto sto se zove Lepicol i sadrzi psyllium, upravo za probavne tegobe ali cini mi se da je dosta skup.

    OdgovoriIzbriši
  75. @ jedna citateljica sa foruma javlja da se sjemenku psyllium moze naci u Celiko centru u Tomasicevoj 10, Zagreb (trenutno je nemaju), a u Bio&Bio ce je imati od jeseni.

    OdgovoriIzbriši
  76. supeeer hvala puno :)

    Mara

    OdgovoriIzbriši
  77. Strava recept! Do sad sam pravila kruh beskvasni, ali ovo je super, s obzirom da sam i ja testom intolerancije na hranu ustanovila da ne smijem gluten, a ovo mješano brašno što se kupi bez glutena zaista previše košta!!!

    Jedva čekam probat :)

    OdgovoriIzbriši
  78. Poštovanje,
    evo baš je supruga napravila kruh i mogu reći da je za naš ukus malo pretežak(premastan).
    Ne znam da li je i kod ostalih takav slučaj ali vidim da ga svi hvale,s tim da je stavila pola mjere maslaca. No nema veze probat ćemo druge recepte. Pozdrav svima.

    OdgovoriIzbriši
  79. @Josip

    Cijenim i postujem da ste pokusali kruh..Moja bi preporuka bila da ga konzumirate uz mijesane salate ili da kao polog na kruh koristite svjezu krastavicu, papriku..Tako da ukus nece se osjecati toliko "masno"..Mada je moje uvjerenje da nista ne moze biti premasno ;))

    OdgovoriIzbriši
  80. Doduše tek smo počeli sa lchf prehranom tako da još uvijek nismo navikli na toliko masnoće,ali polako s vremenom će i to doći.:)
    Još nešta,drugi dan kada smo ga jeli kao da nije bio onoliko mastan. Možda što smo ga prvi puta jeli toplog,tek ispećenog.Danas je kud i kamo za nas bolji. Hvala na receptu.

    OdgovoriIzbriši
  81. danas sam probala napraviti ovaj kruh no umjesto badema koje nisam imala sam ga napravila s orasima..a joj...katastrofa...muž je napravio kiselu facu a djeca su mi šniticu kruha jela i po 10minuta...ni meni nije sjeo...ne znam, možda ova obitelj nije za orahe nikako...treba slijediti recept :)

    OdgovoriIzbriši
  82. ovo je divan recept.hvala

    OdgovoriIzbriši
  83. Pozdrav

    Vec duze vremena pravim ovaj kruh i vise sam nego prezadovoljna.. medjutim imam jedan problemcic koji me bas ne smeta previse al zanima me dali se ikom desilo da kruh kad se ispece dobije djelimicno tamno zelenu boju i to mi je od sjemenki suncokreta pretpostavljam,,,,Dali se jos nekom desava ili sam jedini baxuz...:) u svakom slucaju ne sprecava me i dalje redovno pravim

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dada, da, dogodilo se nekima, to je zbog suncokretovih sjemenki. Gledajte da kupite svježe i ne u rinfuzi već pakovane. Ili isprobajte napraviti kruh bez suncokretovih sjemenki, tako da stavite više badema i drugih sastojaka, ili upotrebite sezamove sjemenke.

      Izbriši
  84. Anita, molim Vas da mi kažete, s obzirom da rano krečem na posao i nemam mogućnosti jesti sve do 16h, dali je u redu ponijeti sa sobom komad ovog kruha sa domačom majonezom...znam da se majoneza upotrebljava kao dressing za salate i slićno, ali mi je nezgodno peći jaja ujutro...imate li koji drugi prijedlog što bi mogla doručkovati na brzaka? možda domaću pancetu, ali opet sa malim komadom ovog kruha. od danas sam na lchf a kako nisam imala rješenje, danas nisam ništa ni jela do 16h a to nije baš poželjno. Unaprijed hvala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Karmen, imate na forumu LCHF Hrvatska pdf s temom o tome što nositi za jelo na posao. Članica Vinicka je legenda slaganja "činijica", ona ponese za užinu na poslu čak i dinstani mozak. Sve ovisi o Vama, koliko mašte, volje i vremena imate. I praktičnih posuda, naravno.
      Znači, prvo nabavite posude koje dobro "dihtaju" i neka Vam jedanaesta zapovijed bude: "svaku večer spremiti pošteni objed za sutradan za posao!"

      Izbriši
    2. Ja sam taj "problem" riješila tako da se ujutro dovoljno najedem (Bernarde, hvala :)) oko podne popijem 3dcl kefira (evo upravo "ručam") i tek oko 5 radim ručak/večeru kada stignem kući. Podgrijem juhu od kostiju, stavim peći meso, skuham povrće, zalijem maslinovim ili maslacem i ručak za 15-20 min gotov.

      Da nebi mislili da doručukujem ogromne količine, evo mog doručka:
      2 jaja na vrhom punoj jušnoj žlici masti. Dodano malo pancete/luka/blitve ili nešto sl. i začinim kurkumom, origanom, paprom i sl. Nije stvar u količini hrane (2-3 jaja su mi dovoljna) nego u masnoći.
      Uz to pojedem malo kiselog kupusa, zelene salate ili popijem 1-2 dcl kefira. "i/ili" kako koji dan.

      Nakon toga popijem čašu vode/čaja sa citrofitom i "mirna" sam do podne - do kefira:)

      Na početku mi je bilo teško i svašta sam jela, isprobavala, nosila na posao.

      Karmen, pečenja jaja ujutro traje svega 3-5 min (ako ne trošite vrijeme na rezanje pancete, luka, blitve.. premda se i to može napraviti za 3-4 min)... za 10 min ste gotovi s doručkom.

      Da ne jedem ništa do 16h, pala bi u nesvijest :)))

      Dakle, samo hrabro, kad se tijelo privikne sve će biti lakše :)

      Izbriši
  85. Interesuje me dal je moguce ovaj hleb napraviti u kuchnom pekachu za hleb.Jer automatski nakon mesenja ima 50 min za fermentaciju testa jel bi to skodilo u celom procesu pripreme.
    Imam dete od 19 meseca a on strasno voli hleb a ja ne bi da mu dajem ovaj kupovni jer je pun stetnih stvari,interesuje me dal je ovaj hleb tvrd??

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lina nisam ga probala peći u pekaču. Mislim da ne smeta tih 50 minuta stajanja, nego je pitanje da li bi duljina i temperatura pečenja odgovarala za ovaj kruh.
      Ja sam pečenje pojednostavnila tako da kruhove više ne pečem u komadu kao štruce nego radim mala peciva tako da smjesu žlicom stavljam na pleh obložen papirom za pečenje i pečem na 200 stupnjeva. Brže su gotovi - za oko 15 minuta i zgodni su kao već gotove porcije, idealno za djetetu dati u ručicu.
      Ako želite mekša peciva, sameljite fino sve suhe sastojke u mlincu za kavu, čak i kokosovo brašno. Upotrebite manje "brašna" a više psyllium ljuskica (1 ravnu žlicu na jedan kruh). Prvo stavite polovicu količine brašna i psyllium pa počekajte 5 minuta jer će se tijesto od psylliuma zgusnuti. Onda po potrebi dodajte još brašna da tijesto ne bude ni prerijetko ni pregusto, tako da ga možete žlicom stavljati na papir.

      Izbriši
  86. 170 stupnjeva 45 minuta u pećnici s ventilatorom ili običnoj? Inače koristim ventilator pa me zanima trebam li prilagoditi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Keti, taj kruh sam pekla par puta, evo kako sam koristila pećnicu: pečem na 175 stupnjeva, bez ventilatora 25-30 minuta i ostatak s ventilatorom. Meni se tako kruh ispekao za nešto manje od 40 minuta.
      Pozdrav od Sanje!

      Izbriši
    2. Hvala, Sanja! Kruščić će biti pečen sutra. :))

      Izbriši
    3. Ipak sam prilagodila i stavila ga 45 minuta na 160 stupnjeva s ventilatorom. Oblikovala sam ga kao kvadar visine oko 5cm da ga mogu lijepo rezati i da sve kriške budu jednake. Ispao je savršeno!!! :))))

      Izbriši
  87. Ispekli kruhek i ispao dobro od prve..jedino mene smeta kokosovo brašno,previše podsjeća na kolač,a i nekako mi teško pada.Drugi puta,definitivno bez njega.
    Nego,kako i gdje čuvati kruh dok ga ne odlučim zalediti.Negdje sam čitala da nikako u friž.,ali meni je tako nekoć kruh (beskvasni,ali sa žitaricama trajao i po tjedan dana.Bojim se da mi se ne spljesnivi!?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Srčeko, kako sam Keti dala već savjet u vezi s kruhom, onda ću i tebi reći kako ja radim: kad ispečem kruh, ostavim ga da se ohladi, izrežem ga na kriške. Ostavim si u hladnjaku (u kutijici) nekih 4-6 šnita, a ostale zamrznem svaku posebno na nekoj podlozi, i kasnije ih sve stavim u vrećicu i natrag u škrinju. Kruh u hladnjaku može stajati tjedan dana sigurno, a iz škrinje vadim po dvije kriškice, i takav, odmrznuti kruh u hladnjaku stoji nekoliko dana. Kruh je svo to vrijeme svjež, ne pljesnivi, ne suši se i jednako je fin.

      Što se kokosovog brašna tiče, ja ponekad stavljam ili mljevene orahe ili mljevene lješnjake, no, ipak ostavim nešto kokosovog brašna.

      Pozdrav od Sanje!

      Izbriši
    2. Devojke,
      Videla sam Anitin komentar da pece male komade, pa sam pocela da pravim od ove smese 12 lepinja. Zahvatim kasikom i vlaznim rukama oblikujem hlepcic. Jedan sadrzi 4.16g UH. Drzim ih u frizideru i traju mi i do 10 dana, nista im ne smeta. Koristim sveza domaca jaja i uvek gledam da je puter sto sveziji. Zamrzavala sam komade ali mi je ovako zgodnije, jer ispeci jednu turu u 10 dana nije problem.
      Kokosovo brasno meljem zajedno sa ostalim semenkama i bademom tako da se ne oseti mnogo. Izmesam sve sastojke sem cimeta (imam trenutno krupnu morsku so pa i nju odmah stavim) i onda u mlinu za kafu iz nekoliko tura sameljem u sitno brasno. Na kraju u samleveno umesam cimet.
      Pozdrav!

      Izbriši
  88. Hvala ti Sanja na iscrpnom odgovoru!!!Veselim se svom kruheku.... :-)

    OdgovoriIzbriši
  89. Jako mi se dopada vas dobar jutarnji kruh. molim vas napisite mi ukoliko stavim sve navedene sastojke koliko bi masti belancevima uglenih hidrata ....ikalorija imao taj hleb, imam 54 godine bavim se fizickim aktivnostima 2 puta po sat hodanjem i jednocasovnim plivanjem nedeljno. recite mi molim vas koliko kalorija bi trebao uneti dnevno uz zelenu kuru i smrsati jer imam 20 kg viska Unapred zahvalan.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. internet je pun tablica nutritivnih vrijednosti namirnica, tako da vam sigurno neće biti problem izračunati koliko kalorija, UH, proteina i masti ima DJK.

      ja imam 55 g., a na LCHF ishrani sam preko dvije godine i mogu vam reći da kile polako idu dole. puno brže mršave mladi i muškarci od žena naše dobi. na LCHF ne brojimo kalorije nego ugljikohidrate.

      Izbriši
  90. FYI

    http://istineilaziohrani.blogspot.se/2010/04/lchf-program-prehrane.html

    Sretno i uspjesno samo naprijed

    OdgovoriIzbriši
  91. Anita jako sam zdovoljan vasim recptima ,zanima me samokoliko kalorje masnce ugljenih hidrata ima dobar jutarnji kruh unapred zahvalan

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. internet je pun tablica nutritivnih vrijednosti namirnica, tako da vam sigurno neće biti problem izračunati koliko kalorija, UH, proteina i masti ima DJK.

      Izbriši
  92. Poštovana,
    pročitala sam Vaš blog i jako me zainteresirao Vaš pristup prehrani.
    Moram priznati da otkad sam vegetarijanka udebljala sam se 10ak kilograma. Tome je zaslužno i manje vježbanja ali definitivno i previše ugljikohidrata. Sada pokušavam malo korigirati prehranu, ostajem pri nejedenju mesa, ali lagano uvodim i neke recepte sa bloga, i oni koje sam dosada probala su izvrsni :)
    Zanima me samo, pošto već duže vrijeme imam candidu (osim toga, problema sa hormonima i često mi izostaje menstruacija), smijem li koristim mliječne proizvode i u kojoj mjeri po Vašem mišljenju? Ili da ih u potpunosti izbacim na nekih par tjedana kako bih pročistila organizam? I voće kao grejp, maline što ima manje šećera? S obzirom da jedem jaja i orašaste plodove i sjemenke ...
    I po Vašem mišljenju da li bih trebala koristiti određene vitamine kao dodatke prehrani, bilo tablete bilo npr. pivski kvasac(bogat vitaminom B)
    Hvala puno i pozdrav,
    Rina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rina ovdje imate anticandida dijetu pa birajte ono što inače koristite.
      http://istineilaziohrani.blogspot.com/2010/11/gljivica-candida-posast-modernog-doba.html
      Mliječno se ne preporučuje osim domaćeg kefira. Dodatke možda trebate ako ne jedete ni meso ni mliječno ni ribu..
      Lijep pozdrav,

      Izbriši
  93. Poštovana,
    od česte upotrebe antibiotika pojavila mi se oralna kandidijaza i doktorica mi je propisala royazol gel. Govorila sam joj o čestim mučninama, povraćanju, stalnom slijevanju sekreta niz grlo i pitala ju da li je moguće da se candida još negdje pojavila, na što je ona odgovorila - MOŽDA, VIDJET ĆEMO KAKO CES REAGIRAT NA GEL. Bez obzira na to, odlučila sam iz prehrane izbaciti namirnice koje se ne preporučuju kod candide (već 5 dana sam na dijeti). Čitala sam komentare drugih i svi govore kako jako mršave, čega me jako strah jer sam inače jako mršava.Da li je povećanje unosa masnoća to onemogućiti???

    OdgovoriIzbriši
  94. Draga Anita,

    da li bademi moraju biti namočeni, da puste klice, kao što ste inače savjetovali u ranijim tekstovima ili? I zanima me, imala sam vašu knjigu pa sam je poklonila, u njoj sam pročitala koej se povrće može kupiti iz konvencionalnog uzgoja a koje bi trebalo iz organskog. Zašto se kupuc ili npr.brokula mogu uzeti iz konvencionalnog? Suprug i ja smo mislili, pošto su to kupusnjače, da pesticidi lakše prodru u povrće..

    Hvala i lijep pozdrav,
    Eva

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eva, ako koristite veće količine orašastih plodova namačite ih prije upotrebe. U vezi povrća, to je bilo jedno testiranje Environmental Workin Group u USA koje mjerilo zasićenost pesticidima raznih vrsta povrća i pokazalo se da brokoli i kupus imaju nižu zasićenost pesticidima nego neke druge vrste.

      Izbriši
  95. poštovana,
    moj kruh se sastoji od 250g lana, 2 žlice sezama, žlica psylliuma, 2 jaja i maslinovo ulje
    jedem ga premazonog s puno maslaca, kokosovog ulja ili umočenog u maslinovo ulje s peršinom i češnjakom
    ova doza mi traje 4 dana. također pojedem šaku badema skoro svaki dan
    zanima me da li je to previše pošto sam na ac dijeti
    jela sam ga na početku dijete duplo manje ali sam prebrzo gubila kile i pala sam ispod 50kg
    nakon koliko bi se trebali viditi prvi rezultati ja ih nako 20 dana još ne primjetim čak sam još napuhnutija nego prije a ostali simptomi su ostali jednaki

    hvala vam na prekrasnom blogu koji mi je pomogao u odluci da iskorjenim candidu koja me mući već par godina

    OdgovoriIzbriši
  96. Ovo je divan blog,preeeeeeeeeeeeedivan......e treba mi mala pomoc,pravila sam ovaj hljebcic, ali mi je ispao malo tvrd u vidu keksica...sta nisam dobro uradila? ili prosto tako treba??? hvala na odgovoru..pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  97. Dobar dan,

    nisam još pročitala Vašu knjigu ali sam puno čula o njoj. Ja sam na anticandidi i vidim da se u biti ni zdrave žitarice (pir, proso, heljda, raž, amaranth) nebi trebale koristiti. Iako ja osobno nemogu preživjeti samo na povrću i mesu, i ove zdrave koristim u prehrani. Tek sam 10 dana na dijeti. osjećam se odlično, još uvijek malo gladno, ali nedam se.Nemam glavobolja, grlobolja, depresije, nervoze, poletna sam, sretna, super... Iako pročitala sam toliko knjiga, bila kod dva nutricionista, prošla sve internet stranice svjetskih nutricionista i oni dozvoljavaju ove zdrav, zdravije žitarice. Ni sama više ništa ne znam...Može li bez jaja(zamjena neka). Vađenje krvi kod testa za alergije, pokazao je pozitivnost na žumanjak i bjelanjak...uf...pomoć neka...hvala puno Ana

    OdgovoriIzbriši
  98. Ako bi mogao neko iskusan u pravljenju ovog kruha da mi odgovori,mnogoooo bi mi znacilo..please....

    OdgovoriIzbriši
  99. Danijela, hleb jeste tvrd i kompaktan ali nije bas kao keks. :) Verovatno ste ga duze pekli pa je izaslo vise vode. Takodje zavisi i u cemu ga pecete. Ako ga pecete u kalupicu za hleb, onda se on sporije pece sa strane a odozgo pre bude zapecen, pa preporucujem da prekrijete pred kraj pecenja odozgo folijom. Ako pecete kao veknicu u tepsiji, onda najcesce nema potrebe. Smanjite temperaturu rerne ili vreme pecenja, a gotov i ohladjen hleb stavite u plasticnu kesu, pa cuvajte u frizideru.
    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  100. Anita, ovo izgleda odlično, svakako ui probati, no imam pitanje. Lanene sjemenke, pročitala sam u knjizi
    od Elaine Hollingsworth: Preuzmite kontrolu nad svojim zdravljem i otrgnite se industriji bolesti
    da je lan štetan, da se prije nikada nije koristio za hranu i da kod muškaraca izaziva rak prostate i još mnogo toga. U vašim receptima ima puno lana, da li ga mogu zamijeniti suncokretovim sjemenkama?
    Tu vam knjigu preporučam, možda ste i već pročitali, knjiga potvrđuje sve ono što vi pišete. Lijepo je objašnjeno sve o mastima i žitaricama. Lijepo je da se prave informacije lagano šire.

    OdgovoriIzbriši
  101. Postovana Anita,

    Da li je ovaj hleb pogodan za AC dijetu i u kojoj kolicini dnevno ..

    Hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, jeste. Umjerene količine, kriška-dvije za jedan obrok u danu.

      Izbriši
  102. Čitala sam dosta o LCHF prehrani, budući da je ona prilično popularna metoda mršavljenja u zadnje vrijeme. Mislim da je srž mršavljenja zdrava, uravnotežena i kontinuirana prehrana te puno vježbanja. Recept za kruh je stvarno super, ali cijela ideja LCHF mi je nejasna iskreno rečeno. Smatram da je nezdravo izbjegavati sve vrste voća samo jer sadrže ugljikohidrate. Mnogo vrsta voća (pogotovo citrusnih) sadrže puno vitamina i tekućine, te zdravih ugljikohidrata koje su zdravom tijelu koje se svakodnevno bavi sportom prijeko potrebni. Slažem se da ugljikohidrate iz pojednih žitarica treba manje konzumirati. Ali ograničavati količinu voća je besmisleno i nezdravo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Voće nije izbačeno iz prehrane, ali u nekim slučajevima ga je korisno ograničiti. Evo nekih razmišljanja:
      http://istineilaziohrani.blogspot.se/2010/06/o-lchf-prehrani-i-zelenoj-kuri.html

      Izbriši
  103. Željela bih kupiti psyllium ali postoji prah i ljuskice. Ne znam koji je bolji. Što da odaberem?
    ovo su ljuskice http://www.iherb.com/Now-Foods-Whole-Psyllium-Husks-16-oz-454-g/37841
    a ovo je prah http://www.iherb.com/Now-Foods-Healthy-Foods-Psyllium-Husk-Powder-24-oz-680-g/21133

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moze jedno i drugo. Prasak bolje upija pa ga manje ide.

      Izbriši
  104. Pozdravljeni! Oprostite, ker pišem v slovenščini, a mislim, da bi se moji polomljeni hrvaščini smejali... Tudi nekateri Slovenci zvesto spremljamo vas, Anita, in vaše delo. Jaz se ze dolgo prehranjujem na podoben način, zadnje čase strogo po LCHF, vendar se kljub trudu ne morem znebiti dveh ali treh odvečnih kilogramov, predvsem okrog trebuha. Sicer s tezo nimam tezav, pri 164 cm tehtam 56 kilogramov, a tega trebuha bi se res rada znebila. Najbrz je rešitev v Zeleni dieti, vendar me skrbi, da se bom, če bom po njej spet prešla na sir in druge mlečne izdelke, hitro zredila... Kaj pravite? Hvala, hvala, hvala za odgovor. Pa še to... v Sloveniji nikakor ne morem priti do glivic kefirja, mi lahko pomagate?

    OdgovoriIzbriši
  105. Draga Anita
    Molim vas da mi predložite zamjenu za jaja(imam problema sa gljivicama , ali ne podnosim ni jaja)

    OdgovoriIzbriši
  106. Isprobala sam recept, ali sam unela neke izmene: sve semenke sam dobro samlela u multipraktiku, ukljucujuci i kokosovo brasno, i nisam uopste dodavala ni ulje ni maslac. Hleb je odlican! Kada se dotakne odozgo deluje kao da je strasno tvrd i suv, medjutim kad se proba jako je rastresit i ukusan. Narezala sam ga na trake debljine 7 mm i opet svaku traku sekla na 5-6 cm, tako da sam dobila lep oblik kao kreker-hleb varijantu. I da, cimet malo smeta jer daje tu aromu koja je karakteristicna za slatka peciva, a ovo je ipak kao neka slana hrana.
    I jos jedna dodatna informacija za one iz Srbije: psyllium je onaj prasak koji se kupuje u apotekama - Laxomucil *ili tako nesto* koje pakuju Ivancic i sinovi.To je najskuplja varijanta. Ranije je postojao Mukofalk pomorandza sa realnijom cenom, ali ga vec neko vreme nema u apotekama. Ovaj psyllium je odlican u ovom receptu: kada se sve umuti, ostaviti malo da odstoji sto ce uticati da masa bude cvrsta i laksa za oblikovanje manjih peciva.

    Hvala na interesantnom receptu!

    OdgovoriIzbriši
  107. Probao sa zobenim mekinjama, kokosom umjesto kokosovog brašna, makom umjesto badema, cimeta nisam imao i svejedno je ispalo odlično. Inače rijetko kuham a sjemenke iz ovog kruha jedem samo samljevene.
    Koliko dobro masnoće iz sjemenki podnose temperaturu od 170 C, i može li se kruh ispeći na nižoj temperaturi?

    OdgovoriIzbriši
  108. Poštovana
    Radila sam test intolerancije na hranu i ne smijem jesti: kvasac, gluten, pir, ječam, zob. Isto tako intolerantna sam na kravlje mlijeko. Moj najveći problem je kako napraviti beskvasni kruh jer kad koristim prašak za pecivo i kukuruzno brašno, kruh se rasipa. Mogu koristiti rižino, heljdino, brašno od quinoe. Zanima me i koja je uloga psyllium praha u izradi kruha? Molim za pomoć oko recepta za beskvasni bezglutenski kruh. Lp, Kristina

    OdgovoriIzbriši
  109. Mene zanima dali bi se ovaj kruh trebao dignuti odnosno povecati volumen prilikom pecenja? Meni nije pa neznam dali je to OK. Jos bih vas molila objasnjenje - kako prepoznajete dali vas je nesto izbacilo iz ketoze?
    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  110. Poštovana
    Da li zobene klice sa posijama sadrže gluten?

    OdgovoriIzbriši
  111. Zašto meni ovaj kruh kad ga zamijesim ispade meckav, jedva ga prebacim u kalup??? Je li i vama???

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne bi trebao biti meckav, baš je čvrsta masa...

      Izbriši
  112. Pozdrav!
    Imam 32 god i rodila sam dvoje dijece. Vec godinama se borim s kilama viska i isprobala sam razne dijete. Test intolerancije je pokazao da ne podnosim mlijeko i izbacila sam ga iz prehrane. Htjela bih pokusati sa zelenom kurom u svrhu mrsavljenja al me zanima posto ne koristim maslac jer je mlijecnog porjekla dal mogu koristit kokosov maslac kao zamjenu? Nisam dobro shvatila ni slijedece.... dal je u zelenoj kuri ( ako mi je cilj prvenstveno mrsavljenje) mogu jest mesa koliko zelim ili ogranicit kolicinu? I jaja? Koliko je optimalan br jaja za dorucak za zenu od 1.62 cm visine? 1,2,3?

    OdgovoriIzbriši
  113. I jos jedno pitanje...dal moze stevija?

    OdgovoriIzbriši
  114. Draga Anita, hleb je prosto savršen! Hvala na receptu!
    Pekla sam ga u kalupu, sa ovsenim mekinjama. Nakon 45' sam ga izvadila iz kalupa i sa pek papirom stavila na rešetku u rernu još 15' (moja rerna malo štrajkuje pa šro je sigurno, sigurno je :) )

    OdgovoriIzbriši
  115. Pozdrav Anita, kruh je odlican, nego ja imam problem sa grickanjem badema! Pogotovo navecer ispred tv-a! Pojedem i po 20 dkg! Inace doruckujem zadnjih godinu dana Budwick protokol koji mi u zadnje vrijeme napuhuje stomak,ma i jela sam po krvnoj grupi.Lchf me jako privlaci , ali opustena varijanta. Cesto postim i radim master cleanse dva puta godisnje. Zelim se polako prebaciti na lchf, ali ti bademi ce me umest! Postoji li neki drugi snack? Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  116. Koji kruh i peciva se moze koristiti u anticandida dijeti? Hvala

    OdgovoriIzbriši
  117. Pozdrav svima. Procitala sam doslovce sve o antikandida dijeti i ostale clanke na ovom blogu. Volela bih da se javi neko ko je u potpunosti uspeo da se izbori sa ovim nametnikom (kandidom) i ko vec duze nema problema. Mnogo bi mi znacilo.

    OdgovoriIzbriši
  118. Mozete mi reci koliko treba biti gusta smjesa za kruh?meni neki puta ispadne mljeckav.ja koristim jogt umjesto vode.

    OdgovoriIzbriši
  119. Napravila dobar jutarnji kruh točno po receptu. Izvrsno! Hvala!

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.