četvrtak, 17. studenoga 2011.

Zašto LCHF i što nije u redu s ugljikohidratima

Slika Birgitte Höglund: Piletina i povrće pečeno na maslacu

LCHF je naziv koji je nastao u Švedskoj, Low Carb High Fat – prehrana sa smanjenim udjelom ugljikohidrata i povećanim udjelom masnoće. Koliko ”malo” ugljikohidrata je ”sniženi” unos ili low carb? Nema strogog pravila ali svakako dosta niži od preporučenog, obično 50-100 g. Prehrambena piramida kaže da 60 % svojih kalorijskih potreba trebamo zadovoljiti iz ugljikohidrata (škroba i šećera iz žitarica, kruha, tjesterine, riže, kukuruza i sl). Ako je moja kalorijska potreba oko 2000 kcal dnevno to znači da dnevno trebam uzimati 1200 kalorija iz ugljikohidrata tj jesti 300 grama šećera i škroba. 

Zašto je ovo loše? Pa, razloga je više: Ugljikohidrati su šećer i škrob, koji se brzo razgrađuju u osnovne molekule: šećer u glukozu i fruktozu, mlječni šečer u glukozu i galaktozu a škrob u čistu glukozu. Glukoza zatim ulazi u krvotok. (Fruktoza ne ide u krvotok, ona ide direktno u jetru i tamo se pretvara u trigliceride te pridonosi stvaranju ”masne jetre”). Normalna količina glukoze u našem krvotoku je 5 grama (otprilike jedna žličica). Povišen šećer u krvi toksičan je za tijelo, pa zato gušterača odmah izlučuje inzulin koji šećer-glukozu čisti iz krvotoka i šalje ga u stanice. Dakle kad unosimo 300 g šećera kroz prehranu, neprestano pumpamo svoj krvotok sa glukozom i inzulinom. Stalno povišeni šećer i stalno povišeni inzulin dovode do upalnih procesa u tijelu, metaboličkih poremećaja i kroničnih bolesti. Šećer nije građevinski materijal za tijelo, nije esencijalna tvar kao što su proteini i masti. Šećer jedino daje brzu energiju, s naglaskom na brzu, jer ono što trenutno ne stignemo potrošiti za energiju, tijelo pretvara u mast i sprema u masnim zalihama kao rezervu energije ”za kasnije”. Tako se debljamo. 

Grupa namirnica koja sadrži najviše ugljikohidrata (tj škroba = glukoze) su žitarice. Prema LCHF se ne jedu ni žitarice niti bilo koji proizvodi od brašna – kruhovi, tjestenina, peciva… Međutim žitarice nisu problematična namirnica samo zbog svog visokog sadržaja šećera. Većina žitarica sadrži teško probavljivi protein gluten kojeg većina ljudi uopće ne podnosi i koji je uzročnik mnogih autoimunoloških bolesti pa je i to dodatni razlog zašto ih ne želimo u prehrani. Nadalje, one sadrže i tzv antinutrijente, spojeve koji sprečavaju apsorpciju i iskorištavanje minerala kalcija, magnezija, željeza, bakra i cinka, a nedostatak ovih minerala dovodi do teških bolesti. Dakle mnogo je razloga za izbjegavanje žitarica i u tome se slažu svi zagovornici sve raširenijeg i sve popularnijeg low carb pokreta širom svijeta. 

Nazivi su mnogi – PaleoPrimalOptimalLCHF. Zajedničko za sve je low carb – manje ugljikohidrata. Ovdje ne ubrajam neke low carb visokoproteinske dijete kao npr Dukan ili Protekal ili slične. Dijeta sa niskim udjelom ugljikohidrata a povećanim udjelom proteina nije zdrava. Smanjeni unos kalorija iz ugljikohidrata treba se nadoknaditi povećanim unosom zdravih prirodnih masnoća a ne povećanim unosom proteina. Masnoća je najbolji izvor energije za čovjeka ali i izvor važnih hranjivih tvari kao npr esencijalnih masnih kiselina i vitamina topivih u masti (A, D, K, E) bez kojih se ne bi mogle odvijati važne funkcije u našem tijelu. Kako masnoća sadrži dvostruko više kalorija nego ugljikohidrati tako mi na LCHF zapravo sa manjom količinom hrane nadoknađujemo kalorijski deficit kad smanjimo unos ugljikohidrata. 

Prehrambena piramida kaže da trebamo jesti
55 – 60 % kalorija iz ugljikohidrata
30 % kalorija iz masti 
10 – 15 % kalorija proteina 

Ako uzmemo na primjer dnevni jelovnik na bazi 2000 kalorija, to bi bilo:
1100 – 1200 kalorija iz UH ili 275 – 300 grama UH (1 g UH ima 4 kcal)
600 kalorija iz masti ili 67 g masti (1 g masti ima 9 kcal)
200 – 300 kalorija iz proteina ili 50 – 75 g proteina (1 g proteina ima 4 kcal). 

300+67+50= ukupno 417 grama ugljikohidrata, masti i proteina. (Ovo nije cjelokupna težina hrane koju dnevno pojedemo, jer sve namirnice osim UH, M i P sadrže i veći postotak vode. Dakle ovo je težina makronutrijenata bez vode.) 

Prema LCHF unosimo uglavnom između 50 - 100 g ugljikohidrata dnevno. Uzmimo primjer jelovnika na bazi 2000 kcal, sa 50 g UH dnevno. 

50 g UH je 200 kalorija ili 10 % dnevne potrebe od 2000 kalorija.
75 g proteina (isto kao prema piramidi) je 300 kalorija ili 15% dnevne potrebe od 2000 kalorija.
Ostale kalorije ćemo nadoknaditi iz masnoće, 75 % od 2000 kalorija je 1500 kalorija iz masnoće ili 167 grama masnoće

Dakle za unos 2000 kalorija prema LCHF trebamo 50+75+167=292 grama makronutrijenata UH, P i M (težina bez vode). Usporedimo li sa 417 grama u gornjem primjeru vidimo da na LCHF količinski jedemo 30% manje hrane, što je blagotvorno za crijeva i probavu, i odlično za okoliš jer štedimo resurse. 

Još jedna napomena: 167 g masti ne znači da se jede 167 g maslaca ili svinjske masti dnevno. Masnoća se prirodno nalazi i u namirnicama: mesu, ribi, jajima, mlječnim proizvodima, orašastim plodovima, avokadu, sjemenkama. Obratite pažnju na donji primjer jelovnika. 

Mitovi o low carb prehrani su razni. Protivnici tvrde da ne jedemo voće ni povrće, te da se trpamo špekom, čvarcima i majonezom. Razni dušobrižnici misle da ne unosimo dovoljno hranjivih tvari i da nam jelovnici nisu balansirani. Ovo naravno nema nikakve veze sa istinom. Upravo izbacivanje ispraznih kalorija iz šećera i škroba omogućava nam unos više kvalitetnih nutritivno bogatih namirnica koje nam osiguravaju sve potrebne hranjive tvari. 

Ne treba se zamarati raznim "alatima" za računanje unosa vitamina i minerala, jer oni ne uzimaju u obzir stvarnu biološku iskoristivost vitamina i minerala iz hrane. Jer, iako u prehrambenim tablicama stoji da žitarice sadrže mnoštvo minerala, ovi zapravo nisu dostupni. Antinutrijenti u žitaricama, kao što je fitinska kiselina, vezuju minerale za sebe radi čega ih mi ne možemo iskoristiti. Osim toga, sadržaj vitamina, minerala i antioksidanata puno je veći u organski uzgojenim namirnicama nego u onima iz konvencionalnog uzgoja. Sadržaj hranjivih tvari jako varira i u odnosu na sezonu, klimatske uvjete i vrijeme berbe (nezrelo ubrano voće i povrće ima puno manje hranjivih tvari). Prema Paleo LCHF nastojimo što je moguće više birati prirodne namirnice iz organskog ili domaćeg uzgoja, lokalno proizvedene i što manje prerađene. Ovo nažalost prehrambene tablice i "alati za izračun unosa nutrijenata" ne uzimaju u obzir. Također ne uzimaju u obzir važan omjer omega 3 i omega 6 masnih kiselina: meso, mlijeko i jaja životinja sa paše sadrže puno više esencijalne omege 3, dok meso, mlijeko i jaja životinja iz konvencionalnog uzgoja koje se tove žitaricama i sojom, sadrže prevelik udio omege 6 koja djeluje inflamatorno. Niti ovaj problem prehrambene tablice ne uzimaju u obzir. 

LCHF prehrana je raznovrsna, sastoji se mesa, jaja, ribe, puno više povrća nego što se jede na standardnoj prehrani, prirodnih zdravih masnoća, pravih mlječnih proizvoda, orašastih plodova i voća. Količinski se pojede manje, a ipak sitije, nego kad se jede kruh, tjestenina, riža i krumpir, a tako je iz više razloga: 
  1. Budući da ugljikohidrati ne sadrže dovoljno hranjivih tvari, ne daju zadovoljavajući osjećaj sitosti i tijelo traži "još". 
  2. Ugljikohidrati se razgrađuju na šećere koji djeluju na osjetljivu kemiju mozga kao opijati i mozak traži "još".
  3. Inzulin koji se izlučuje brzo nakon obroka bogatog ugljikohidratima djeluje na nagli pad šećera u krvi što dovodi do brze ponovne gladi.
  4. Masnoća je hranjiva i daje dugotrajni osjećaj sitosti.  Šećer u krvi ostaje stabilan, ne izaziva izlučivanje inzulina, pa ne dolazi ni do previsokog ni do preniskog šećera u krvi. 


 .•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.Primjer: Menu alla LCHF .•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

Doručak: 2 jaja pečena na 2 žličice maslaca (10 g), 100 grama žute paprike i 1,5 dl kefira ili jogurta sa 3% mm


Ručak: salata sa tunjevinom: 100 g rajčice, 100 g zelene salate, 80 g tunjevine iz konzerve, 2 žlice maslinovog ulja (30 g) i limunov sok
Desert: 100 g malina sa 0,5 dl tučenog slatkog vrhnja


Večera: janjeći kotlet (120 g) i tikvica (150 g) pečeno na 2 žličice svinjske masti (10 g) sa češnjakom
Desert: jabuka 120 g


Međuobrok: jedna šaka (50 g) badema i oraha. U toku dana 2 kave sa 0,5 dl slatkog vrhnja ukupno.

Ukupno 1970 kcal
Proteini 76 g ili 16 %
Masti 161 g ili 74 %
Ugljikohidrati 51 g ili 10 %



Da li biste rekli da nešto nedostaje u ovom jelovniku ili da su obroci "premasni"? 

Broj komentara: 113:

  1. Draga Anita, kao i uvek: odlican post...!Obzirom da sam vise od godinu dana na LCHF osetila sam apsolutno sve dobrobiti o kojima govoris u svojim postovima: samnjenje viska telesne tezine, gubitak simptoma autoimune bolesti (lupus), generalno odlicno se osecam, sa puno energije obavljam radim, zabavljam se i hranim! Slikovito si analizirala LCHF pristup jelovnicima. Mislim da je odlican podstrek za nekoga ko je sumnjicav (i sama sam to ranije bila) da proba. Moj savet je: probajte bar mesec dana, pa vidite kako se osecate....:0)

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga Anita,
    super tekst, kao i uvijek... ja mislim da ljudi koji ne znaju principe LCHF- prehrane, doslovno misle da ovaj "HIGH FAT "znači da se treba natrpavati s svinjskom mašću, majonezom i čvarcima.. ti si sve lijepo objasnila...Ja sam već 9 mjeseci na opuštenom LCHF-u, i smršavila sam 20 kg... Opušteni znači da si ponekad priušim neku voćku ili malo više mliječnih proizvoda..
    Za mene je ovaj najbolji način ishrane..To nije dijeta već način prehrane, jer ne brojiš doslovno kalorije, već samo paziš na unos UH-ića..to je sva mudrost... nema gladi, nervoze i slabosti kao na raznim dijetama, koje sam ja isprobala.. a probala sam većinu dijeta- od bolničke, mjesečeve itd... izgubljeni kilogrami su se uvijek vraćali..

    OdgovoriIzbriši
  3. Svaka cast na jos jednom izvrsnom clanku. Mnogi zive u strahu od prirodne i zdrave hrane.Smatram da vec okorjeli LCHF-ovci nemaju potrebe za omjerima,vaganjem ili matematickim formulama. Jedi sta ti najvise odgovara (prema lchf) i slusaj svoje tijelo. Ja osobno ne smatram ili pak ne razmisljam o LCHF kao dijeti,kao nacinu ishrane ili. TO JE TO I NEMA DRUGO.

    OdgovoriIzbriši
  4. Draga naša LCHF ambasadorice,
    Tekstovi su ti sjajni od prvog do zadnjeg. Prekrasno je kako se trudiš čitateljima objasniti što je pravi LCHF. Ljudi su površni i čitaju površno. Ako iz ovog teksta netko ne shvati point LCHF-a, mislim da nikada ni neće. Ja sam postala druga osoba. Ne spadam u one koji su morali skidati kile, na LCHF sam prešla zbog zdravlja. LCHF je postao moj način života i osjećam se kao Connan.
    Hvala ti po ne znam koji put :-)

    OdgovoriIzbriši
  5. Anita...sve pohvale za prekrasne tekstove!!

    Pratim LCHF od 17.3.2011. i do ljeta sam izgubio 21kg. No nakon ljeta trend se zaustavio...zapravo kilaža je stala na oko 95kg ali masne naslage se izgleda i dalje smanjuju.

    Znate li možda kako izmjeriti postotak masnoće u tijelu? Neka varijanta koja ne zahtjeva odlazak kod liječnika nego se može napraviti doma...

    Da li kefir iz kućne radinosti ima UH ili ne?

    lp

    Onklec

    OdgovoriIzbriši
  6. još jedno pitanjce...

    prema nekim kalkulacijama moja dnevna potreba za kalorijama sada iznosi 2673 kcal. Znači li to da ću i dalje mršaviti ako LCHF-om unesem toliko kalorija ili kalorije ipak moram smanjiti?

    Nakon izgubljenih prvih 20kg vaga se uporno ne miče sa mjesta :(

    OdgovoriIzbriši
  7. @ vinicka, mikice, irena - hvala! ♥

    @ bernard, malo tko od nas koji duže vrijeme jedemo LCHF važe ili računa hranu. nema za tim potrebe - mi razumijemo što znači slušati svoje tijelo, jesti kad si gladan i dok više nisi gladan.

    međutim, malo računice nije na odmet radi drugih, koji ne znajući o čemu se radi možda čuju neke neistinite i zlobne tvrdnje da se ljudi na LCHF trpaju mašću i majonezom, i slične gluposti.

    @ onklec izvrsni rezultati!
    neznam nijedan "kućni" način za mjerenje postotka masnoće na tijelu. pogledajte možda neki fitness centar u blizini ima takvu vagu?

    po svoj logici odstajali zreli kefir ne bi trebao imati neki značajniji udio mlječnog šečera jer se mikroorganizmi u kefiru njime hrane. ali kako ne znamo sa sigurnošću, tako računamo da 1 dl kefira odstajalog dva dana ima oko 2 g UH.

    pokušajte smanjiti unos UH, da biste ponovo pokrenuli mršavljenje. pripazite na skrivene UH, jedite uglavnom konkretne obroke, bez grickalica tipa orasi, bademi, sirevi...

    OdgovoriIzbriši
  8. Anita, ja bih Onklecu savjetovala i da malo smanji obroke. Govorim na temelju osobnog iskustva. Stagnirala sam u mršavljenju jer sam količinski jela isto kao prije gubitka kilograma, a manje tijelo treba i manje "goriva". Jesam li u pravu?
    Svakim svojim postom me razveseliš i uvijek nanovo učim.

    OdgovoriIzbriši
  9. @ babic u pravu si. ali ti znaš da muškarci u principu mršave lakše nego žene (ah nepravdo!) zato ja kažem uvijek prvo obratiti pažnju na unos UH i "grickalica" a samim time se regulira i apetit, i spontano dolazi do korekcije veličine obroka :)

    OdgovoriIzbriši
  10. @onklec

    Sve dok se osjecate dobro ne brinite za masne naslage,to organizam sam sredi. I ja sam za prvih pola godine spao sa 118 na 93, eto u zadnja 3 mjeseca jos 6 kg. Ne zaboravite da misici su tezi od masnih naslaga. Tako da izgubivsi masnocu dobili ste na ukupnoj misicnoj masi. Ne koristite vagu nego metar ili neku mjernu traku. Naravno da sve ovisi sto vi osobno mislite da je za vas optimalna tezina. Ako se poredite sa drugima izgubiti ce te svoje ON pokusavajuci biti nesto za sto niste rodjeni niti ce te i kad biti. Baj d vej, jedem od prilike 3500 kalorija dnevno i vazem 88 kg na 185 cm visine. Be your self no matter other says!!!! Live and breath LCHF!!!

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlican tekst Anita! Mislim da je dosao u pravo vrijeme: da novi clanovi dobro shvate samu bit LCHF-a i da se razbiju glupave predrasude, a nama "starim" citaocima da se dade opet jedan lijepi sazetak ;)

    OdgovoriIzbriši
  12. Super Anita!
    Svaka čast na trudu,utrošenom vremenu te želji i volji da što većem broju ljudi približiš i pojasniš osnove LCHF-a.
    Hvala,samo tako nastavi!

    OdgovoriIzbriši
  13. @Anita
    Hvala na odgovorima :)

    @babicana4
    Obroci su proporcionalno smanjeni kako se smanjila težina. Zapravo nije moje pitanje bilo toliko o stagnaciji težine nego više o tome kako izmjeriti postotak masnog tkiva...

    Od kvantitete je bitnija kvaliteta...btw. thanks na komentaru ;)

    @Bernard
    thx...I ja sam krenuo sa 118kg i stao sam na 95. Za moju visinu od 193cm je to dobra kilaža(skoro pa idealna)...Točno je da su mišići teži od masnog tkiva i trenutna stagnacija je samo znak da mišićna masa raste jer se masno tkivo definitivno smanjuje...Kaj mogu kad sam takav matematički frik pa to hoću izmjeriti ;)

    (cilj je otkriti six pack...i na dobrom sam putu)

    OdgovoriIzbriši
  14. @ Onklec za mene je Mark Sisson http://www.marksdailyapple.com/ definitivni autoritet kad se radi o treningu i oblikovanju tijela. Preporucujem njegovu knjigu Primal Blueprint. Evo kako kod njega izgleda six pack, pazi ovdje mu je 55 godina (a zeni 53) http://hbfser.files.wordpress.com/2011/02/mark-sisson.jpg
    Jel da su dobri?

    On ima jako interesantan pristup treningu. Bivsi je atlet triathlon, osobni trener i ima jako puno iskustva. On misli da je standardni cardio katastrofa za tijelo i da trening treba biti vise prilagodjen nasim genima (kao i prehrana).

    OdgovoriIzbriši
  15. Onklec

    Zelite li sixpack onda pokusajte fakir/ufo dijetu. Na primjer 7 do 14 dana strpite se jesti samo meso,jaja i piletinu. Jedita koliko i god to zelite. Uz dnevnu dozu multimitamina uzimajte dosta vode. Sve i zadnji atim masnoce ce nestati. Sad da naglasim da nije zdravo biti tokom cijele godine sa six pack jer zimi bi manjak tjelesne masnoce bio poguban. Za trening bi vam mogao ukazati na GVT ( GERMAN VOLUME TRAINING) i Warior diet. Sve se nalazi na google.

    OdgovoriIzbriši
  16. @ urban ja baš i ne pratim Sissonov blog ali sam čitala knjigu koja totalno ima smisla, njegovi savjeti za Primal Life su genijalni. Ne mislim na stvari kao program za 21 dan, suplemente... to je bussiness.
    Evo na šta mislim, što je on sažeo u svojih "The Ten Primal Blueprint Laws":

    1. Eat Lots of Plants and Animals
    2. Avoid Poisonous Things
    3. Move Frequently at a Slow Pace
    4. Lift Heavy Things
    5. Sprint Once in a While
    6. Get Adequate Sleep
    7. Play
    8. Get Adequate Sunlight
    9. Avod Stupid Mistakes
    10. Use Your Brain

    Hm, nakon par mjeseci bi i kondicija trebala biti visoka. Neznam do čega je, treniraš li redovno?

    Ovo za kolesterol... nažalost ljudi su isprepadani. Mislim da ću napisati jedan novi post, onako sve sažeto - najbitnije na jednom mjestu..

    Daaa, i mene zanima gdje ima prave hrane! Bilo bi dobro kad bi svi javljali što se i gdje dobroga može pronaći. Možda bi i na tu temu mogla započeti jedan post pa ga nadopunjavati kako tko što javi. Pa da...

    OdgovoriIzbriši
  17. @ bernard hvala, vaši su savjeti uvijek dobri :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Nemate potrebe za persiranjem a ja stojim i iza neobjavljenih mi "savjeta" :-)

    Urban, da li osjecate nedostatak kondicije samo prilikom bicikliranja ili je prusutno bez obzira na vrstu kondicionih vjezbi? Mozda je problem nedostatak masnoce koja bi vam u mjesto UH davala energiju za trening??!!

    MarkOv primal blueprint je "nasa" zelena kura :-)

    OdgovoriIzbriši
  19. Pozdrav Anita ! Post kao i uvek " pogodak u metu " !!! Posebno mi je drag ovaj MENY i podatak na " koliko se to masti " spremaju nasi obroci, jer je to u osnovi jedno od " gorucih " pitanja za one koji ne razumeju LCHF u biti . Vrlo cesto neupuceni veruju da se mi zalivamo uljem kao kafom ili cajem :).
    Inace dobro je da si dala preporuke za Marka Sissona, covek im je razbio svu " nauku " tako da Ameri mogu samo da nastave da se dave u sopstvenom salu ukoliko nesto ne promene i ne ugledaju se na njega i LCHF !
    Puno toplih pozdrava iz sneznog Bergena :)

    OdgovoriIzbriši
  20. @ urban, vjerujem da jest. slicno je i u SAD. pogledaj ovo
    http://www.reallyvegasphoto.com/Events/CSA-Farm-Government-Inspection/19707296_v2zFML#1546725033_K6n5zv7

    totalna diktatura u "razvijenim" zemljama.

    OdgovoriIzbriši
  21. Draga Anita!
    Visoka sam 155cm, imam 24 godine i stalno sam preokupirana kilogramima... Mislim da sam malo i genetski sklona debljanju, odnosno da se pjesnički izrazim - sklona sam biti malo oblija i putenija, imam identičan oblik tijela kao moja majka i njezina majka (osim što sam dosta niža od obje ali to je valjda posljedica odrastanja u malo modernije doba) i jedina sreća u tome je što se uvijek ravnomjerno debljam, nikad samo jedan dio tijela pa uvijek izgledam skladno bez obzira na broj koji vaga očitava. Ali patim od nečega što ni moja mama ni baka u mojim godinama nisu poznavale, a to su celulit i akne (što znam da mogu jako dobro riješiti s lchf-om). Dosta sam sjedilački tip i jako mi se teško pokrenuti na vježbanje pa onda to održati jer nakon početnog oduševljenja brzo odustanem... Tako je bilo i sa lchf prehranom... Počela sam ljetos ali sam brljala kroz razno razna obiteljska okupljanja, rođendane, pa nisam mogla propustiti voće (živim u kraju gdje ima obilje voća koje nije tretirano pesticidima, ali ja toliko volim voće da se na te eko i organske odrednice i ne obazirem puno, pa sam imala zaključak da je život samo jedan a ovo preteško održavati u okolini koja na sve to vrlo čudno gleda)... I tako sam lagano odustala (iako sam jako puno principa zadržala u svom životu - punomasno mlijeko i mliječni proizvodi, maslac, domaća svinjska mast, neprerađeno nego samo domaće meso i mesni proizvodi, povrće što raste iznad zemlje, namakanje žitarica, spelt brašno i tako) a ni neki naročiti napredak u gubljenju kilograma nisam postigla, stalno se vrtim oko 57-58 kg, bila sam jedan tren došla na 56, a trenutno imam možda i 60. :(
    Prije dvije godine sam na svoje sveopće zadovoljstvo došla na 52kg, iako ne baš na najzdraviji način, ali su mi se grudi tada drastično smanjile (kao i ostatak tijela, bila sam zbilja sitna)... Naravno, sad kad sam se udebljala i grudi su mi porasle i to prilično, a htjela bih krenuti sa lchf - ovaj put ozbiljno - ali se jako bojim da se to na njima ne odrazi previše pa ne postanu obješene (ah, žene) zbog tog mijenjanja kilaže...
    Pa me zanima mogu li dovoljnim unosom masnoća u organizam spriječiti nagli gubitak masnog tkiva iz grudiju s obzirom da su one sastavljene većim dijelom od masnog tkiva (+ mliječne žlijezde)? I koliki bi to bio dnevni unos a da ne zaustavi mršavljenje? Cilj mi je 55kg, sve manje bi mi bilo po mom ukusu premalo i ne želim opet biti presitna a ni ostati bez svojih atributa. :D

    Ispričavam se ako sam Vas zagnjavila, šaljem vam lijep pozdrav!

    I jedan mali P.S. Kako gledate na med i suho voće za zasladiti se ponekad? Naime, stevia je nešto najgore što sam u životu probala (a bez problema pijem čaj od maslinovog lista koji ima iznimno gorak okus) i izaziva mi mučninu i totalan otpor tijela da uzmem u usta bilo što u što sam je stavila... A domaćeg, izvornog meda imam u izobilju...

    I za sve koji muku muče s kandidom, čaj od maslinovog lista (http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=35069) je jedno od najjačih prirodnih sredstava za borbu protiv svih štetnih mikroorganizama - bakterija, virusa, gljivica, a uz to je i vrlo povoljan... Osobno antibiotik nisam popila već dvije godine niti ga uzimam u obzir kao terapiju, isključivo čaj...

    Hvala unaprijed na odgovoru, pozdrav! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Marija, pokušavam se riješiti Candide, a dečko isto ima neku vrstu gljivica po leđima, kao neki plikovi koji se šire...doktorima ne idemo, ali kada smo išli, više njih je utvrdilo da je riječ o gljivicama..e sada...sve živo smo probali, ništa baš ne pomaže...možete malo više o čaju maslinovog lista? Uistinu je tako jak i dobar? :)

      Hvala unaprijed na odgovoru!

      Lp,

      Ivona

      Izbriši
  22. Pozdrav,

    Slučajno me Google doveo na ovaj blog i našao sam puno korisnih informacija. Već godinu dana zagovaram low carb dijetu. Od nove godine sam do 5og mjeseca izgubio 18 Kg na Dukanu i od onda održavam kilažu. Dukan ne dozvoljava previše masnoća, jede se samo povrće i proteini i to je čini mi se jedina razlika. Možete li mi pojasniti što se tiče fizioloških procesa za što je LCHF bolji od Dukana. Inače, ispričavam se jer možda ovo nije najbolji post za ovo pitanje, ali je najnoviji, nisam znao gdje drugdje da komentiram :)

    Tomo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav svima :)

      Isprika sto se javljam anonimno, jer je tako najbrze.
      Drzim bebicu dok Vam pisem, pa sam odabrala najbrzi nacin da se javim.
      Trazeci odgovore na svoja pitanja, naisla sam na ovu korisnu stranicu.
      Vidim da je komunikacija starijeg datuma, pa nisam sigurna da li je jos aktivna, ali vrijedi pokusati.
      Imam par pitanja :-)
      Imam 34 godine i bebicu od 3 mjeseca. Visoka sam 168 i prije trudnoce sam tezila izmedu 58kg. i 60kg. Sada bih htjela izgubiti nakupljenih 15kg.
      Prvo sto me zapravo muci je da lI LCHF prehrana utjece na dojenje?
      Drugo pitanjce: Moze li se u Zagrebu nabaviti knjiga Prva LCHF kuharica i gdje ?
      I molim Vas iskustva koliko bi trebalo vremena za gubitak 15kg.(okvirno vrijeme) na strogoj LCHF prehrani ?

      Puno hvala i srdacan pozdrav

      Izbriši
  23. @ tomo, evo ovdje ćete naći odgovor http://istineilaziohrani.blogspot.com/2011/09/zasto-low-carb-mora-biti-high-fat-ne.html
    lijepi pozdrav :)

    @ marija, mnoge žene i djevojke koje su duže vremena na LCHF svjedoče o tome kako se sa ovom prehranom tijelo lijepo preoblikuje. mršavice se popunjavanju, debeljuce se stanjuju, a bez da se gube obline i grudi.

    unos masnoća ne računamo, jedite kad ste gladni i dok više niste gladni. jednostavnije ne može biti. mršavljenje ne mogu zaustaviti masti, već samo ugljikohidrati. zato treba biti oprezan sa mlječnim proizvodima, orašastim plodovima i voćem - konzumirati kontrolirano. a žitarice ne dolaze u obzir (ako želite mršaviti).
    lijepi pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  24. Anita, hvala na uvijek brzom odgovoru! Znam da žitarice ne dolaze u obzir u fazi mršavljenja, kruh sam u potpunosti izbacila iz prehrane pa mi ni ne fali, jedino što volim razne pahuljice ali njih uvijek namačem a zobenu kašu pravim isključivo po Vašim preporukama... Ali sad ću i to izbaciti, na mjesec dva, dok ne dođem do željene težine... Još sam moram smisliti kako preživjeti Božić bez iskušenja! :)

    Lijep pozdrav Vama i svim LCHF pristalicama! :D

    OdgovoriIzbriši
  25. @ Marija

    Med ma kako prirodan i zdrav bio sadrzi secer, a suho voce koje je inace "slatko" jos je vise sladje i sadrzi secer u koncentraciji. Znaci ni pod tacku razno ako zelite smanjiti pa zadrzati tjelesnu tezinu. Kao sto Anita rece samo vi po masnocama a one ce se lijepiti tamo gdje zelite :)

    Za steviju ste u pravu jos ako se pretjera (a lako je zbog koncentracije,cak do 300 puta sladja od konvencionalnog secera)onda je preslatka do oporosti.

    @Tomo

    Posto ste Dukan dijetom preopteretili bubrege a ulijenili zuc (zbog overdose-a proteina a manjka masnoca) trebali bi vise manjih obroka dnevno da vam se organizam preprogramira na LCHF. Laicki govoreci fizioloske prednosti lchf nad bilo kojimm drugim dijetama (lchf je nacin zivota a ne nesto privremeno, ako se ne racuna ZK i AC kura)su sljedece stabilniji krvni secer i insulin, stabilnija i redovnija kako probava tako i "praznjenje", jacanje imunog sistema, libidnost i hormonalni balans. Ma uvjeriti ce te se i sami nakon 3 mjeseca na LCHF pa se javite sa osobnim iskustvima

    OdgovoriIzbriši
  26. @Bernard,
    hvala lijepa na odgovoru! Ne mislim baš svaki dan konzumirati suho voće i med, ali kad postignem željenu težinu zašto ne malo meda u kakao ili čaj da se ugrijem u ove hladne dane... ;) A suho voće ide u neke recepte koje je Anita objavila za one koji nemaju problema s težinom pa mislim, zašto ne ponekad neki od tih recepata ili smiksati malo svježeg sira s jabukom, cimetom i grožđicama u prefini desert... :)
    A stevia meni uopće nije slatka nego, ne mogu to ni opisati, pomalo kao metal... Uglavnom, nikako mi nije fina... :(

    A što se lijepljenja tiče, ne treba se više ništa zalijepiti, samo nek nigdje drastično ni ne ode... ;)

    LP!

    OdgovoriIzbriši
  27. Anita, veliki pozdrav! Sve čestitke na sjajnom blogu i uloženom trudu da se širem auditorijumu na pravi način prezentuje nešto ovako revoulcionarno i dobro.
    E sad - da ne dužim, već duže vremena sam na dijeti, od čega zadnjih par meseci na LCHF-u. Otprilike imam još 3-4 kg da skinem (ona najupornija). Pokušala sam i sa zelenom kurom, koja je svakako efikasna, ali ne vredi, previše volim mlečne prerađevine. :)
    Šta mislite, da li IF (intermittent fasting) može da se kombinuje sa LCHF-om? Mislila sam da fasting dani budu sreda i petak, a da ostatak nedelje jedem po LCHF-u.

    OdgovoriIzbriši
  28. @ Marija
    Ljudi koji nemaju problema sa težinom su ljudi koji ne nakupljaju kilograme. Oni koji imaju višak kila pa smršave, nikad neće spadati u grupu ovih koji nemaju problema sa težinom. Ljudi koji se debljaju su osjetljivi na UH (zbog toga se i debljaju) i vrate li se na prehranu bogatu UH vratit će se i kilogrami. Ovoga morate biti svjesni jer inače jabuka sim, grožđica tam, med u čaj, jedan, drugi... pa kad se kilogrami vrate bit će "LCHF ne valja" :))

    Zato pametno. Uporno i strogo dok se težina ne stabilizira. A onda - povremeni desert dozvoljen s naglaskom na povremeni :)) ali opušteniji LCHF u svakom slučaju.


    @ Marija Č
    IF mi zvuči kao odličan plan. Ako ste već duže vrijeme na LCHF, tada vaše tijelo sagorijeva masnoću za energiju što znači da više niste ovisni o glukozi i da možete bez ikakvog problema preskakati obroke i odlično se osjećati. Oni čije tijelo "radi" na glukozu, ne mogu preskakati obroke. Glad je strašna i iscrpljujuća, jer tijelo nema energije. Dok mi koji "radimo" na masti imamo energije i kad jedemo i kad ne jedemo. 



    Imam za vas još jedan prijedlog. Ovo definitivno funkcionira kad se dođe do stagnacije, ali samo za ljude koji su već na LCHF i "prešaltani" na masnoće. Izaberite DVA obroka koja su vam najvažnija u toku dana. Ručak i večera? Ili doručak i večera? Ili doručak i ručak? Izaberite koja dva i onda jedite ta dva obroka i ništa drugo, mjesec dana.
Pojedite jedan tanjur hrane, ne punite tanjur po drugi put, ali pojedite dovoljno hrane da se osjećate stvarno sita. Bez obzira koja dva obroka ste izabrali, za jelo ćete uzeti ribu, meso, piletinu ili jaja + povrće iznad zemlje + masnoća koju ste koristili u pripremi hrane ili neki umak na bazi maslaca, žumanjka, milerama ili majoneze. Dakle bez jogurta, kefira, orasa, bajama, voća, tučenog vrhnja, DJ kruha, peciva, slastica...

Ništa između obroka, ako vas uhvati glad uzmite kavu ili čaj sa kokosovim uljem. Ako trebate mlijeko ili vrhnje u kavi možete potrošiti max 1/2 dl dnevno!



    Kako ovo djeluje? Pa jede se konkretna hrana od koje se ne može pretjerati i koja ne pobuđuje apetit kao što rade npr orašasti plodovi i sjemenke, sirevi i tako razne grickalice. Sa konkretnom hranom je lakše osluškivati tijelo i zaista osjetiti glad i sitost tj kontrolirati apetit.

Unos UH je nizak i to samo iz povrća što je najzdravije. Ketoza je zagarantirana. Nema gladi sigurno. Između obroka se želudac i crijeva puste u miru da lijepo probavljaju tu hranu. Većina ujutro niti ne osjeća glad. To treba iskoristiti i pustiti tijelo da sagorijeva masnoću i ketone, sve dok se ne osjeti prava glad.
Kombinirate li ovo sa IF, sigurno ste na cilju za 4-6 tjedana. Mlječno je ograničeno ali nije sasvim zabranjeno tako da ne trebate osjećati da se nečega odričete.

    OdgovoriIzbriši
  29. Anita hvala puno, imat ću na umu da bude samo povremeni desert! Ali planiram promijeniti i svoje životne navike, od 0 vježbanja doći na svakodnevno vježbanje ili neku fizičku aktivnost, mislim da mi se tada kilogrami baš neće lijepiti... Iskreno, ni ovako se ja ne debljam baš naglo, osim u nekim emocionalnim oscilacijama pa dođe i do prejedanja... Ali čim to izreguliram opet budem na 58... Ali voljela bih ni da toga više ne bude, nego da imam zdravu, ujednačenu težinu i vjerujem da ću to promjenom životnih i prehrambenih navika postići i uspješno održati...
    A i ovo što ste drugoj Mariji preporučili mi zvuči jako zanimljivo, i ja ću probati tako kad malo dublje zagazim u LCHF...

    LP!

    OdgovoriIzbriši
  30. Ta IF kura/dijeta/post mi zvuci kao nesto sto obicavam za proljetnu detox kuru..Citav dan na vodi i kafi a prvi obrok pocinjem kasno navecer s temeljcem pa mali odmor pa onda nesto lagano meso (piletina ili riba) i masno, ali ako i dalje budem gladan onda neku salatu sa cvjetacom i brokulom..Prvih dana je tesko ne jesti citav dan ali je vrijedno truda. Nivoi energije su neopisivi,ne gubite vrijeme na jelo i spremanje istog...

    OdgovoriIzbriši
  31. @ da bernard, to je povremeno preskakanje obroka, mark sisson ga preporuča i izvrsna je stvar. nema nekih pravila - može biti spontano kao npr da čovjek jednostavno zaboravi jesti, ili planirano. može se preskočiti jedan ili više obroka, ili ne jesti cijeli dan. ovo je fantastično ali samo za osobe na LCHF koje troše masti za energiju. oni koji jedu ugljikohidrate ovisni su o stalnom nadodavanju glukoze i osjećaju se loše ako preskaču obroke. oni najčešće jedu 5-6 puta dnevno jer im stalno pada šečer u krvi i često su gladni. ali kad se masti stave u pogon, onda čovjek više nije ovisan o obroku da bi dobio energiju jer tada imamo dostupnu energiju iz vlastitog masnog tkiva :))

    OdgovoriIzbriši
  32. Mark Sisson i Ori Hofmekler (www.warriordiet.com) manje vise o istim stvarimma govore samo sa razlicitih aspekata. Ne svidja mi se njihovo ubacivanje UH ili reklamiranje koje kakvih praskova ali im oprastam ;)) Zadnjih mjeseci jedem samo navecer,prvi put oko 19.00 a zatim oko 23.00.Ako pred spavanje oko 02.30 ogladnimm uzmem saku badema. Kao sto bi Onklec rekao "zujim u i od ketoze". Snage i energije na izvoz..Naravno da samo mi LCHF mozemo si priustiti slobodu jednom do dva puta jesti i cak u one sitne nocne sate ;))

    OdgovoriIzbriši
  33. Zovem se Katarina, imam 16 godina.
    Imam hormonski poremecaj (disbalans) i zbog toga pijem pilule za kontracepciju. To mi pomaze kod akni, mada je proces spor, a mene zanima je li moguce da je uzrok tome upravo povecan unos ugljenohidrata, losa ishrana? Imam 63.5 kg, a visoka sam 173 cm. Za vrijeme konzumiranja pilula udebljala sam se dakle 8 kg (ranije sam bila prilicno mrsava), a zahvaljujuci LCHF dijeti i teretani sam smrsala 2 kg za prilicno kratko vrijeme! (Hvala puno na divnom blogu!)
    Mene jos zanima postoji li neka hrana koja moze dodatno da mi pomogne kod mog hormonskog problema, ali bez dodatnog debljanja? :)

    OdgovoriIzbriši
  34. Mladi ste za velike hormonalne probleme no sto je bilo bilo je sad znate da je u lchf spas. Ako vam je lchf pomogla samo nastavite a pruzili se prilika probaj proljetnu zelenu kuru kao detox organizma. Te hormonalne pilule su i zasluzne za povecanje tjelesne kilaze a ako nisu neophodne i zbog neceg drugog se koriste onda ih u sugovoru sa ljekarom zamijenite za blaze ili po mom misljenju ja bih ih skroz izbacio iz uporabe. Glede hrane super i ultrabrzi uh su uzroci za mnostvo posasti i bolesti. Manje uh vise zdravih masnoca i uzivaj..

    OdgovoriIzbriši
  35. @ katja većina zdravstvenih problema povezani su sa neprirodnom prehranom koja se uglavnom sastoji od nutritivno siromašnih namirnica, prepunih šećera, škroba, hidrogeniziranih i drugih štetnih rafiniranih masnoća, sve "začinjeno" kemikalijama, umjetnim mirisima i bojama, sredstvima za zgušnjavanje, emulgiranje, konzerviranje, pojačivačima okusa... pa nije čudo da dolazi do disbalansa kad trpamo svašta u sebe :/
    ti lijepo nastavi sa prirodnom i zdravom lchf prehranom - izbjegavaj industrijsko smeće i jedi pravu kuhanu hranu, bavi se sportom i uživaj u svojoj mladosti, pa će se i hormoni izregulirati ;)

    OdgovoriIzbriši
  36. Hvala vam puno na divnim savjetima! :)

    OdgovoriIzbriši
  37. Hvala Aniti i Bernardu, evo već 2 tjedna jedem ovako i osjećam se skroz dobro. Na Dukanu sam imao manijakalnu potrebi za kebabom ili pizzom :) Sad prođem kraj pekare i ni ne pogledam ju. Ma najveći je meni problem općenito sa prehranom što jesti na poslu. Ne mogu svaki dan u restoran, a ovak nabrzinu mogu jedino pojest sir ili tunu...Ponekad i od doma ponesem, ali ne stignem svaki put navečer prirediti nešto za idući dan...

    Tomo

    OdgovoriIzbriši
  38. @ tomo svaki put kad pripremate hranu, npr ako kuhate večeru, skuhajte toga više pa podijelite u porcije i zamrznite. tako ćete sakupiti zalihu ručkova za ponijeti na posao. možete ispeći i neki od lchf kruhova - oni su zgodni za ponijeti sa sobom, zajedno sa narezanim špekom, sirom, maslacem i nekim salatnim povrćem. možete ponijeti i masline, orahe, avokado, tvrdo kuhana jaja...

    OdgovoriIzbriši
  39. Trebao bi tako nekako iskombinirati. Treba kao što je u Švedskoj (il Finskoj/Norveškoj) ustavom zajamčeno pravo na Internet, ljudima ustavom omogućiti pravo na kvalitetnu prehranu :)

    Tomo

    OdgovoriIzbriši
  40. @ tomo to je nešto što industriji ne odgovara a država štiti industriju i tome prilagođava zakone. demokracija i sloboda su samo privid, što je zemlja razvijenija to je režim žešći, samo nam na razne načine mažu oči pa to ne vidimo. zato nam nema druge nego se sami izboriti za najosnovnija ljudska prava, kao što je izbor hrane koju jedemo ali i puno drugih stvari.

    OdgovoriIzbriši
  41. Poštovanje, Anita.
    Pratim ovaj blog od skoro. Iščitavam i čudim se narušenoj tradiciji koju je ljudski organizam imao. Kuda su se pogubili zdravi i prirodni obroci i kada smo uveli u 'tradiciju' toliku konzumaciju šećera?
    Odlučila sam da pristanem na eksperiment. Od sutra sam verni član LCHF porodice. :) Javljaću vam eventualne promene u organizmu i kako se uopšteno osećam do kraja meseca.
    Radujem se jer sam i sama osetila veću potrebu za masnoćama, a sve sam se ustručavala, misleći da one goje ili da su opasne po nas.
    Hvala! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @ Pozdrav Amelija i dobrodošla! Javite se, bit će mi drago čuti kako će vam ići :)

      Izbriši
  42. vec cetiri dana se jedem prema vasim preporukama.treci dan mi je bio najtezi,osjecala sam se dosta slabo,bez snage,jedva sam izdrzala napore na poslu a put do kuce je bio bas naporan.danas se osjecam mnogo bolje.nedostaje mi mnogo kruh,krompir i jos po neka namjernica kao soja sos.jos je rano govoriti o iskustvima ali jedno je sigurno NISAM GLADNA.NEMAM ONAJ STALNI OSJECAJ GLADI.to je ono sto me tjera da nastavim dalje.
    imam jedan problem. dozivjela sam mozdani udar,doduse laksi.imam problema sa zacepljenim vratnim venama.da li ce mi ovaj nacin ishrane pogorsati stanje,ili ce masnoce koje unosim da sagore i ne pogorsavaju stanje zacepljenosti krvnih zila?da li je vas nacin ishrane samo za zdrave osobe?da li je bitna dob,jer ja imam preko 60god.
    kupila sam u DM biozacin napravljen od prirodnih sastojaka a bez natrijum-glutaminata.sastav- suseno povrce,kurkuma,djumbir,sojine mrvice,susam,morska so.sem sojinih mrvica da li su ostale namjernice OK,ili sve trebam da zaobidjem,bolje reci bacim..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @ tea, na začepljenje žila utječe moderna prehrana bogata ugljikohidratima, žitaricama i industrijskim prerađevinama prepunim šećera i škroba, zbog podizanja šećera u krvi i previše izlučivanja inzulina, kao i zbog pretjeranog unosa inflamatorne omege 6 iz rafiniranih biljnih ulja, margarina i žitarica.
      LCHF je prehrana s kojom postižemo i zadržavamo dobro zdravlje. No s obzirom na godine, možda ste mogli krenuti postepeno smanjujući unos ugljikohidrata - tako se mogu izbjeći te početne smetnje. Ali sad ste već krenuli pa tako i nastavite, jedite dosta povrća, koristite šumsko voće, umjesto krumpira pripremajte povrće na razne načine, imate ideja ovdje
      http://istineilaziohrani.blogspot.com/2010/08/sto-jesti-umjesto-ugljikohidrata.html
      od začina je najbolje koristiti prirodne začine, začinsko bilje i morsku sol. soja mi je vrlo sumnjiva u tom začinu.
      sretno pa javite kako ide :)

      Izbriši
  43. danas mi je osmi dan.sve tece po planu.ne osjecam vise slabost,raspolozenje je na visini.mnogo sam guglala i pronasla divnih recepata pa sam se organizovala. sebi sam napravila raspored tako da se ne ponavljam sa jelima da mi ne dosade.jedan dan snicle,drugi piletina,jetrica,riba,a povrce vec prema prilikama sta se nadje u ovo vrijeme kad smo zavejani snijegom (obicno brokul,karfiol,kupus,blitva,spinat,patlidžan). malo mi je problematican dorucak,za sada se snalazim tako sto ostavim dio hrane od rucka ili vecere.ponekad uzmem jaje sa slaninom.(sama sam sebe iznenadila da slaninu mogu jesti bez kruha).nema nekog pomaka na vagi sto je logicno,ali se ja osjecam manje napuhano,lakse se krecem i za pocetak to je dovoljno.

    OdgovoriIzbriši
  44. Draga Anita,

    jučer sam ostavila komentar kao anonimna, a kasnije sam vidjela da se anonimni komentari ne objavljuju, pa eto, ponavljam.
    Oduševljena sam sa Vašim blogom. Što više čitam slažu mi se kockice u glavi, i budem ljuta na one puste teorije o žitaricama i nemasnoj hrani. A ja sam se svega toga pridržavala. Dobro, imam sreće u životu i ne debljam se. I nikad se nisam ničega odricala, a to bi bilo da u posebnim prigodama jedem i masnu hranu i kolače u većim količinama.
    Čudi me da me svi oni slatkiši koje sam pojela nisu udebljali. Ipak, kolesterol mi je povišen (6,5) i još jedan pokazatelj je visok, onaj koji kaže da imam masnu jetru je duplo veći od maksimuma. Pretpostavljam da je to od slatkiša i žitarica.
    Nigdje na Vašem blogu nisam pročitala ništa o lanenom ulju. Već par mjeseci doručkujem posni sir sa hladno prešanim lanenim uljem. Izmiksam u blenderu, dodam meda i kefir ili jogurt , svježe mljevene sjemenke lana (kažu da nakon 15 minuta stajanja gube ljekovita svojstva, osim ako se pomiješaju sa medom) i neku voćku. Pročitala sam knjigu Johane Budwig o uljno proteinskoj dijeti. Uvjerena sam da mi to dobro čini.
    Kakvo je Vaše mišljenje o lanenom ulju i medu?
    Ne želim smršaviti, želim se dobro osjećati i biti zdrava. Da li je problem ako ponekad pojedem nešto fino ugljikohidratno kao što su špagete, njoki ili mlinci? Evo, barem jednom na tjedan?

    Magdalena

    OdgovoriIzbriši
  45. Magdalena, vaš je doručak u redu i prema LCHF-u. Hladno prešano laneno ulje smije se koristiti, s tim da se pazi da bude svježe, i da se čuva u malim bočicama u hladnjaku, da ne bi oksidiralo. Ako ne trebate mršaviti, možete koristiti med i voće, kao i umjerene količine žitarica, ali bi bilo poželjno da se one pravilno pripremaju kako bi se smanjilo njihovo štetno djelovanje (namakanjem, fermentiranjem, klijanjem). Ali ako je u pitanu jednom na tjedan, onda ne trebamo sitničariti.

    OdgovoriIzbriši
  46. Draga Anita

    Zahvaljujem se na svim divnim tekstovima koji su promijenili moj način razmišljanja i odnosa prema hrani. Koji su promijenili moj način života! Zbilja vjerujem u sve što sam ovdje pročitala i našla. Zato što sve ima smisla. Puno HVALA. Dugo godina pazim na svoju ishranu jer sam kao mala imala problema sa kilažom (naime riješila sam se kilograma Atkinsovom dijetom)ali nikako ne mogu postići idealnu težinu. Uvijek je tu 2-3 kg viška glupo raspoređenih. Iako se svakodnevno bavim sportom nikako da postignem željenu kilažu. I tako sam tražeći po internetu naišla na Vaš blog (oko Nove godine) te bez razmišljanja krenula sve isprobati na sebi. Isprobala sam sve recepte i oduševljena sam! Nikad se nisam ukusnije hranila a istodobno osjećala tako dobro! Rezultat je - kilogrami su se istopili i super se osjećam. Hvala Anita.
    Ono što me jako zanima i ne bih se s time htjela kockati zdravlje je osobe koja mi je draga. Naime ima dijebetis (prima inzulin). Također ima problema sa nakupljanjem kila i to se konstantno pogoršava. Gušterača više ne izlučuje inzulin, jetra je totalno masna.... Moje pitanje glasi: da li dijebetičari mogu primjenjivati LCHF prehranu? Da li je za njih opasno stanje ketoze? Koliko dugo mogu biti u tom stanju? Bila bih presretna kad bih joj mogla bilo kako pomoći.
    Unaprijed se zahvaljujem na odgovoru!

    Tara

    OdgovoriIzbriši
  47. Tara, za dijabetičare je LCHF jedini način da uspostave kontrolu nad šećerom u krvi i izbjegnu sve one komplikacije, koje s godinama neminovno dolaze zbog unosa šećera i škroba koje dijabetičari uopće ne podnose. Nekad se dijabetes nazivao šećerna bolest, što je ispravno ime, i pacijentima se savjetovala prehrana bez šećera i škroba. Međutim važeće prehrambene smjernice kažu da i dijabetičari, kao i svi drugi, trebaju prehranu bazirati na ugljikohidratima (šećeru i škrobu).

    U Švedskoj je sve veći broj dijabetičara koji nakon što su shvatili da im službene preporuke ne pomažu, prelaze na LCHF što im omogućuje da nakon kratkog vremena pobacaju sve lijekove u smeće. Višak kilograma je posljedica pretjeranog unosa šećera i škroba i inzulinske rezistencije, a do masne jetre također dolazi od previše šećera koji se u jetri pretvaraju u trigliceride. Kad se izbaci ono što tijelo ne podnosi, ono se vraća u raavnotežu.

    Ali potreban je oprez jer kad se krene sa LCHF, potreba za inzulinom se smanjuje i zato se ovo mora raditi pod kontrolom liječnika. Doziranje inzulina se mora prilagođavati - postepeno smanjivati. Da li je ta osoba tip 1 ili 2?

    OdgovoriIzbriši
  48. poštovanje!
    Molim Vas da mi samo malo pojasnite u vezi unosa masnoca.Moram li obratiti paznju koje masnoce unosim(zasicene,nezasicene,omega 3...itd.)ili to uopce nije bitno? I jos jedno pitanje,moram li sav deficit kalorija zbog prestanka uzimanja ugljikohidrata nadomjestiti mastima ili mogu povecati i unos proteina u odnosu na dosadasnji? Cilj mi je postici ketozu i biti u njoj neko vrijeme da vidim funkcionira li, posto zelim skinuti potkozno masno tkivo ali po mogucnosti zadrzati sto vise misicne mase.
    ZAHVALJUJEM UNAPRIJED NA ODGOVORU

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ivica, izbor masnoće je jako važan. birajte zasićene i jednostruko nezasićene masnoće, znači maslac, svinjska mast, maslinovo i kokosovo ulje. vodite računa o dovoljnom unosu omege 3 iz plave ribe, mesa pašnih životinja i jaja slobodnih kokoši. eventualno dodatak omege 3.
      sve druge višestruko nezasićene masnoće (osim omege3) izbjegavajte, znači biljna ulja, margarin i žitarice.
      hranu nije potrebno vagati niti računati postotak proteina i masti. dokle god ne izbjegavate masnoću i jedete pravu hranu do sitosti, nećete pretjerati ni sa proteinima ni sa masnoćama niti ćete izgubiti na mišićnoj masi.

      Izbriši
  49. Draga Anita

    Puno puno hvala na brzom i razumljivom odgovoru.
    Nažalost neznam točno da li je osoba o kojoj govorim TIP A ili B te ne razumijem i ne mogu naći odgovore iz tekstova koje sam pročitala na internetu u koji grupu zaista spada. Znam da i majka boluje od iste bolesti...dakle naslijedno je i prema tome ja bih rekla da se radi o tipu A. S druge pak strane osoba je pretila do nedavno je koristila tablete koje su stanje držale 5 godina pod kontrolom te je nedavno - prije godinu dana prešla na inekcije inzulina. Šećer rijetko pada ispod 15 čak i pod njima. Pokušala je razno razne kombinacije inzulina u dogovoru s liječnikom (razne vrste) - i nikakvih pomaka nema! Niti jedan ne odgovara.
    Anita moja to je grozno za gledati i tako se osjećate bespomoćno što ne možete pomoći. Visoka koncentracija inzulina u krvi čini osobu vječno gladnom a ukoliko se dogodi da šećer počne naglo padati mirna osoba pretvara se u bijesnog vuka u potrazi za hranom - možete jasno vidjeti kako se iz minute u minutu gasi jedan život i kako se ta osoba bori protiv toga. To je užasno za gledati a kamoli proživjeti. Tim ljudima trebamo pomoći!!!! Samo kako????
    S obzirom da sam s istom osobom bila u Zagrebu u bolnici koja je specijalizirana za bolest dijabetisa primjetila sam da nemaju individualni pristup bolesnicima. Tamo je bilo more ljudi koji su svi redom isčekujući svoju sudbinu - slušali isti seminar o načinu prehrane - koja je naravno totalno u suprotnosti s onim kakva bi zaista trebala biti. Pa zar oni ne razumijeu da nisu svi ljudi jednaki i da im organizam ne funkcionira na isti način. Oni ih samo znaju jednako liječiti! Užas!
    Dokaz tome je i to da osoba o kojoj pričam već godinu dana traži prikladan inzulin koji bi joj držao šećer pod kontrolom - naravno još ga nisu našli , a onaj koji bi možda bio ok (eventualno kako se doktor izrazio) - nažalost ne uvoze!!!!!
    I kako da ja onda toj osobi preporučim nekakav liječnički nadzor kad se je toliko razočarala u sustav!?!

    Veliki pozdrav

    Tara

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tara, ona mora znati da li je tip 1 ili 2. ako je 2, znači da je dijabetes dobila zbog pretjeranog unosa šećera i škroba i inzulinske rezistencije. ovo je reverzibilno, što znači da sa pravilnom prehranom, bez šećera i škroba od kojih joj skače šećer na 15, može regulirati šećer u krvi, poboljšati osjetljivost na inzulin, te smanjiti a vjerojatno i izbaciti inzulinske inekcije.
      ako je tip 1, znači da su joj iz nekih drugih razloga uništene stanice za proizvodnju inzulina, i da će ga morati nastaviti uzimati, ali u puno manjoj dozi. po vašem opisu mislim da je ona tip 2.

      neka kaže liječniku da je odlučila isprobati staru terapiju za dijabetes, oni koju su i liječnici preporučavali ne tako davno, prije nego se počelo s masovnom proizvodnjom inzulina. ta stara terapija je prehrana koja ne diže šećer u krvi. i neka traži od liječnika da je prati, kontrolira šećer i pomogne joj dozirati inzulin. liječnik je tu da pomogne pacijentu, ali pacijent mora pokazati odlučnost da sam preuzme dio odgovornosti za svoje zdravlje a ne se samo pasivno prepustiti odlukama liječnika.

      Izbriši
    2. zar nije dijabetes tip 1 uzimanje inzulina, a ova ga osoba uzima? pitam jer moj tata ima tip 2 a ne uzima imjekcije nego treba regulirati prehranu

      Izbriši
  50. Draga Anita

    Puno hvala na savjetima pokusati cemo tako...imate pravo ona je tip B:)


    Veliki pozdrav

    Tara

    OdgovoriIzbriši
  51. Draga Anita,

    blog Vam je odličan. Preporučujem Vas svojim prijateljima i nadam se da će me poslušati i primijeniti ono što Vi preporučujete.
    Sve i je uglavnom jasno, ali ipak imam pitanje.
    Prošle godine mi je dijagnosticiran karcinom dojke. Operacija, kemoterapija, zračenje.... Sve je to prošlo. Osjećam se zdrava. Kontrole obavljam i za sada su svi pokazatelji u redu.
    Na puno mjesta sam pročitala da bi trebala izbaciti slatku hranu iz prehrane, jer se karcinom hrani šećerom. Evi jednog kratkog citata o tome:
    P"ovišenja glukoze u krvi stvaraju korespondirajuća povišenja inzulina što zatim tjera produkciju prostaglandina prema imuno supresivnim PGE-2 koji povećava ljepljivost. Dok riblje ulje (EPA) i ulje boražine (GLA) imaju povoljan učinak na rak, ove moćne masne kiseline neutralizirane su kada se razine glukoze u krvi održavaju visokima.

    ◦Stanice raka izravno se hrane glukozom iz krvi kao fermentirajući gljivični organizmi.
    ◦Podizanje razine glukoze u krvi kod pacijenta oboljelog od raka je poput bacanja benzina na tinjajuću vatru.
    ◦Podizanje razine glukoze u krvi potiskuje imunosni sustav.
    Stanice raka primarno koriste glukozu kao gorivo s laktičnom kiselinom kao nusproduktom, stvarajući tako sniženi pH, umor (nakupljanje laktične kiseline) i uvećanu jetru (gdje se laktična kiselina transformira u piruvat u Corijevom ciklusu)."

    Dobro, izbacila sam slatko iz prehrane, polako prelazim na LCHF, počela sam koristiti kokosovo ulje...
    Moje pitanje se odnosi na žitarice. Na Vašem blogu sam pročitala da se žitarice preradom u organizmu pretvaraju u šećer. Da li je to onda sa stajališta teorije o karcinomu i šećerima, isto kao da jedem čokolade i šećer?
    Što je sa medom?

    Katarina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Katarina, istina je da se karcinom hrani šećerom - glukozom. Žitarice se većim dijelom sastoje od škroba koji je polisaharid i u tijelu se razgrađuje na osnovne molekule - glukozu. Med je isto šećer.

      Što manje namirnica koje sadrže šećer to bolje. Također što više omege 3 (gore spominjana EPA) koju nalazimo u plavoj ribi, mesu pašnih životinja i jajima slobodnih kokoši, i što manje omege 6 koja se nalazi u žitaricama i biljnim uljima.

      Izbriši
    2. Hvala Anita,

      Ja sam se cijelu prošlu godinu hranila muslima i medom jer je to "jako zdravo".
      Budući sam prihvatila principe LCHF-a, normalno da izbacujem i žitarice i slatkiše.
      Pitala sam to zbog toga što to nitko ne priča i ne govori istinu. Muka mi je od zdravih preporuka koje su laž i prešućivanje.
      Kažu da ne smijem jesti crveno meso jer izaziva rak. Čitajući Vaš blog, zaključujem da je i to laž.

      Pozdrav,

      Katarina

      Izbriši
    3. Draga Katarina, potpuno razumijem vašu frustraciju zbog oprečnih informacija. Evo, med je zdrav, čak može biti ljekovit i za većinu zdravih odraslih i djece može predstavljati vrlo korisnu namirnicu. Ali za sve one koji imaju probleme sa šećerima i zbog šećera, kao što su osobe sa prekomjernom tjelesnom težinom, dijabetičari, osobe sa povišenim trigliceridima i začepljenim žilama - za njih med nije zdrav, jer šećer iz meda, kao i drugi šećeri, izaziva izlučivanje inzulina koji je jednostavno za ove ljude ubitačan.

      Priče da crveno meso izaziva rak - to je zato što se meso stavlja u "istu vreću" sa suhomesnatim proizvodima, koji zaista jesu kancerogeni tj izazivaju rak. No to je zato što industrija dodaje u njih kancerogene konzervanse (nitrite) i druge štetne kemikalije (između ostalog zbog produžene trajnosti). Znači nije u mesu problem nego u onom što mu se dodaje. Zašto se o ovim stvarima u službenim medijima šuti - neznam, ali jedan mogući odgovor je da državne službe i medija štite industriju jer od nje svi žive. Nažalost profit stoji uvijek ispred humanosti.

      Izbriši
  52. Katarina

    To je stajaliste koje je neoborivo. Zitarice,slatkici i sokovi sadrze sve ultra brze UH (secer) i isto vam je pojesti porciju pahuljica ili pola tablecokolade...Jedna prosjecna casa kole sadrzi 8 kocki secera a flasa kecapa cak cijelih 25 kocki. Obratite paznju na sadrzaj proizvoda a umjesto meda mozete propolis koristiti. Barem bi ja tako..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Bernard.

      Baš sam tužna zbog meda. A pročitala sam tako krasne stvari o njemu.
      Npr. ovo je zadnje, da med topi suvišne kilograme. http://www.magicnobilje.com/klinika/rodoljub-zivadinovic1.html
      Ali dobro, šećer je šećer. Rastajem se od njega, napuštam ga!
      Od sad ću imati vezu sa propolisom!

      Pozdrav,

      Katarina

      Izbriši
  53. Draga Anita! Krenula sam prema Vašim savjetima, nakon mojih pitanja, a danas sam se uspjela i izvagati, porazna brojka, no, mislim da je prije tjedan dana bila i poraznija... Danas mi je bio treći dan kako uspijevam izračunati količinu UH, masti i proteina koje sam pojela, da tako kažem. Količine hrane koje pojedem, u odnosu na nekadašnju prehranu, puno su manje, a ja se osjećam sito nakon svakog obroka. Dnevno unesem oko 20-30 g UH, i to mi je oko 10% ukupne količine. Biram namirnice i jela koja mi to omogućavaju. Za sada ne znam mršavim li s tom količinom, vidjet ću za tjedan dana. Sad imam opet neka pitanja. Može li se koristiti vodeni kefir u LCHF prehrani kad se mršavi i kolika je količina UH u njemu, odnosno, fermentira li sav šećer koji se stavi u njega? Vodeni kefir ili japanski vodeni kristali ljekovit je napitak i vrlo osvježavajući. Za sada ga pijem 2 dl dnevno, jer ne znam količinu UH. Slijedeće nije pitanje, već molba. Bila sam na od Vas preporučenoj stranici, ne znam više koja je to, no na švedskom je jeziku...na tim stranicama je puno lijepih slika i recepata. Uključila sam prevoditelja, no, bez uspjeha, jer neki sastojci su vjerojatno neke švedske namirnice. Nadam se da znate na koju stranicu mislim, a radi se o receptu za pizzu prema LCHF načelima, a ja bih Vas molila za prijevod, naravno, ako je to moguće, i da uvrstite nama dostupne namirnice umjesto tih švedskih. Puno hvala i pozdrav od Sanje B.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sanja, kefirova zrnca se razmnožavaju tako što jedu šećere, mlječni ili obični ako je u pitanu vodeni kefir. Ali da li ostaje što šećera u gotovom kefiru i koliko, to zaista ne znam. Nastavite sa 2 dl dnevno, pa ako vidite da zapinje (mršavljenje) pokušajte ga izbaciti pa pratiti što se događa. Najbolje ćete na sebi sve isprobati.

      Neznam na koju stranicu mislite, dajte link pa ću prevesti kad stignem.
      Pozdrav,

      Izbriši
  54. Anita, hvala na odgovoru. link ne znam, kad ga pronađem, javim Vam ga. danas sam radila pizzu, samo sebi, ostalima "normalnu, a kao podlogu sam koristila oopsie kruh (ne znam kako se točno piše), koji sam ispekla neki dan, i koji mi, naravno, nije uspio, bit će bolje slijedeći put. No, pizza je uspjela, kćer mi je rekla da i ona hoće takvu pizzu! Na oopsie kruh sam namazala kečap, pa posipala origanom, pa naribala malo dimljenog tofua, stavila 50 g slanine i jednu sardinu iz konzerve, dvije masline, na kraju naribala tvrdi sir. Sve to na 2 oopsieja. Barem polovica svih sastojaka je s eko oznakom. Pizza na toj stranici bila je napravljena s jajima, dimljenom puretinom, i činila mi se jako ukusnom....Pozdrav od Sanje B.!

    OdgovoriIzbriši
  55. Draga Anita! Evo mene s linkom, kod recepta za krekere s Vaše je stranice link na tu na kojoj je pizzabullar na švedskom jeziku. Molila bih prijevod. Sviđa mi se i prvi recept, odmah na početku, pa ako može i prijevod toga...Hvala, pozdrav od Sanje B.! http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pizza peciva
      2 jaja, 2 dl ribanog sira, 0,5 dl majoneze, 1 žlica psyllium praška, 100 g šunke na kockice, 0,5 dl paprike na kockice, 2 žličice origana, 1 žličica čili paprika. Sve pomiješati i ostaviti da miruje pola sata. Pomoću žlice stavljati smjesu na pleh obložen pek papirom (bude ca 8 komada). Peći na 175 stupnjeva 15-tak minuta.
      Slika ovdje http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2012/03/07/pizzabullar-lchf-som-fardkost/

      Drugo drugi put!

      Izbriši
    2. Anita, piše i 1msk pofiber, što je to?

      Izbriši
  56. Draga Anita, hvala na prijevodu! Sanja B.

    OdgovoriIzbriši
  57. Draga Anita, možete li mi reći preporučujete li korištenje chia sjemenki i rogačeva brašna? Pozdrav, Ivana

    OdgovoriIzbriši
  58. Draga Anita!

    Šaljem ti link, pa te molim, napiši saznanja ili svoje mišljenje o kokosovom šećeru.

    http://www.cocolocori.com/view.asp?idp=12&c=12

    Sadrži 2 g UH na 100 g, mislim da sa dobro pročitala na vrećici. Zanima me koliko je taj šećer, ustvari, samo šećer kao i svaki drugi, bez obzira na količinu UH, budući da je to sladak okus, a ja sam se od njega sasvim odvikla, je li pametno opet se na njega "navlačiti"? Tim više što ni steviju ne koristim.
    Pozdrav od Sanje!

    OdgovoriIzbriši
  59. kazete da svi ugljikohidrati brzo dizu secer u krvi, znaci sve one price o brzim i sporim ugljikohidratima nisu tocne? ili ta razlika ipak postoji kao šta se smatra da su zitarice spori ugljikohidrati?

    OdgovoriIzbriši
  60. SVe ovisi koliko je covjek osjetljiv na insulinsko variranje. Gleda se GI koji je indikator kako namirnica djeluje na insulin. Pravilno spremljene zitarice (natopljene,fermentirane,klijanje) su srednja GI pozicija.Nisu ni tamo niti ovamo jer covjek nema 4 zeluca da ih u sirovom stanju pretvara u ono potrebno organizmu. Googlajte malo vise o GI indexu a ovisno koliko ste intolerantni na secer/skrob tako ce vam i razne namirnice "uznemiravati" insulin.
    Sretno!!

    OdgovoriIzbriši
  61. ovo sve znam i sama. zeljela sam odgovor od anite jer ona tvrdi da svi ugljikohidrati brzo dizu secer u krvi pa i cjelovite zitarice. a drugi raznorazni izvori govore o GI, sta nisam vidjela da ona spominje

    OdgovoriIzbriši
  62. Dok cekate odgovor od Anite da potvrdim DA SVI Uh podizu insulin i remete leptin,u kojoj mjeri ovisi od GI i covjeka samoga. A vi mozete promratrati iz vaseg stava a mi iz nasega. Koje ce te izvore koristiti i gdje i kako primjenjivati je vas osobni izbor.

    Slucaj Paradajz - Rajcica, jedno te isto ovisno od stanovista :) Ocigledno ne spominje GI jer lchf namirnice imaju zanemariv GI (5 grama UH ili manje na 100 grama namirnice)sto i jeste poenta cemu su se mnogi dijabeticari,IBS-acari,gluten nepodnosljivci odlucili da izbace zitarice i pogotovo one kao fol integralne proizvode iz prehrane. Osobno a i znam dosta njih koji periodicno upraznjavaju GI-0 (nula) metodu kao detox organizma.
    Sretno kako god !!

    OdgovoriIzbriši
  63. Draga Anita, spremam se na more, i vezano uz to imam jedno pitanje. Kako se najesti prefinih smokava, a ne pretjerati? Trebam li si odrediti voćni dan? Koliko ipak smijem i na taj način pojesti voća, ima li ograničenja? Hoću li si tako poremetiti mršavljenje, koje, kao što znaš, ide puževom brzinom? Ne bih htjela rezultate trodnevnog posta samo tako uništiti. Za sada imam 68-69, drže se ispod 70, ne bih htjela neugodna iznenađenja nakon ljetovanja... Hvala na odgovoru i pozdrav od Sanje!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sanja, pojedi LCHF doručak, LCHF ručak i onda poslijepodne oko 17 - 18 sati pojedi smokve (koliko želiš) i onda ništa do ujutro. Ovako možeš raditi sa svim voćem kojeg se poželiš bez da se udebljaš. Sretno i lijepo se provedi na moru!

      Izbriši
  64. Poštovana Anita,

    čestitam Vam na trudu oko jako zanimljivog bloga. Jučer sam u razgovoru čula za ovu vrstu prehrane i odlučila sam pokušati. Imam jako veliki problem sa kilama. 172 cm visine i 118 kg, nimalo samopouzdanja a puno očaja. Želim to promijeniti. Jako se brzo umaram, energije uopće nemam, jedem neredovito i nezdravo. Kako krenuti i s kojom prehranom? Molim Vas pomozite mi savjetom.
    Hvala unaprijed

    Nataly

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nataly samo krenite odavde http://istineilaziohrani.blogspot.com/2010/04/lchf-program-prehrane.html i pratite upute i za koji tjedan bit ćete kao nova - puna energije i na putu ka vitkijoj liniji bez gladovanja :) Sretno!

      Izbriši
  65. Poštovani,
    od početka 07mj.sam na montignac prehrani i do danas sam izgubila 11 kg.
    sada malo stagniram.čitala sAm malo o LCHF prehrani i zanima me dali bi se mogla sa montignac prehrane prebaciti na LCHF prehranu (s obzirom da sam ovdi jela nemasno hranu).
    Hvala lijepo na Vašem odgovoru.

    OdgovoriIzbriši
  66. nisam nigdje vidjela da li se na ovoj prehrani smije jesti med? jer razumijem da je šećer štetan ali mislim da ima puno više pozitivnih stvari nego negativnih. i da li se smije konzumirati povremeno vino. jel sam vidjela da je alkohol zabranjen

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Carry, med je koristan i smije se koristiti, osim osobe ne mršavljenju, na anticandida dijeti i dijabetičari. Alkohol nije zabranjem, osim na AC dijeti, ali pivo je zabranjeno (žitarica).

      Izbriši
  67. Djeluje predivno! Nadam se uspjehu! zdravom organizmu i lijepom tjelu! HVALA!

    OdgovoriIzbriši
  68. Poštovana, ima li ovakav način prehrane utjecaja na dojenje, tj kvalitetu mlijeka, i smije li se koristiti batat? Hvala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iva, prirodna prehrana poboljšava kvalitetu mlijeka, a batat je okej za sve one koji nisu na strogom LCHF (dijabetičari i osobe koje trebaju mršaviti).

      Izbriši
  69. Pozdrav, Anita :)

    Dečko i ja smo početnici, 2 tjedna smo tek na LCHF prehrani. Ispričala bih ukratko kako smo počeli, pa ako mi možete reći da li je ok, jer on ima 20kg viška, ja 10kg. Meni je puno lakše jer obožavam povrće, on baš i ne, ali je presretan što može jesti sve meso :) Ovako.. već nekoliko puta sam pekla kruh, zadovoljni smo. Količina zavisi o potrebi i dnevnom jelovniku, ali sastojci su: mješavina brašna (mljeveni lan, suncokret, sezam, pšenične mekinje), jaja, mileram, maslac, sol i prašak za pecivo. Potpuno smo izbacii do sada glavne priloge uz meso: tjestenina, riža i krumpir. Slatko ne jedemo, osim nedjeljom, kada smo kod roditelja u gostima, sramota je odbiti kolač :) :) Imamo domaću slaninu i kobasice, pa se na tome temelji naš doručak, uz jaja, maslac i još neke suhomesnate proizvode. Jedemo kao i do sada variva od povrća, gulaše i slično, sve vrste mesa, to se nije promijenilo, jer zaključila sam da je to dozvoljeno. prema recimo ovom jelovniku, da li smo na dobrom putu za gubitak kilograma? I, da li kruh smijemo jesti uz sve obroke, i doručak i ručak i večeru? Pojedemo max 2 snite (jako smo iznenađeni koliko zasite a veličine su kutije cigareta). Puno hvala unapijed na odgovorima i pomoći :)Sve što smo pročitali o LCHF ima smisla, a i prijatelji su dokazali da funkcionira, jer su izgubili od 20-30 kg.

    Hvalaaaaaa! :)

    LP,
    Anastasia

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Anastasia meni to zvuči kao da ste na dobrom putu, ali vi morate sami vidjeti kako će vaš jelovnik funkcionirati za vas. U dva tjedna ste već trebali skinuti koje kilo, pogotovo vaš dečko koji ima više viška od vas. Ako je tako, samo nastavite dalje, ako nije tako, onda smanjite ili izbacite kruh. Pokušajte ga jesti samo za doručak, a ne uz kuhane obroke.
      Pozdrav i sretno :)

      Izbriši
  70. poštovanje,imam 30g već godinu dana dijagnosticiran mi je METS (bila sam na gluforminu i goptenu)ostala u drugom stanju i prestala piti sada imam bebu od 3 mjeseca koju dojim. interesuje me da li se smijem pridržavati režima ishrane LCHF jer sam se užasno ugojila i krvni tlak kao i šećer su mi uglavnom povišeni? Unaprijed zahvalna

    OdgovoriIzbriši
  71. Poštovana Anita,

    što je s vegetarijancima i veganima koji bi željeli primijeniti ovu vrstu unosa potrebnih sastojaka u svoju prehranu? Koja bi bila alternativa za glavna jela? Osim toga, malo sam iznenađena što je dio recepta za majonezu i tunjevina iz konzerve. Tunjevina iz konzerve najčešće obiluje mnoštvom aditiva i začina koji daju poseban ukus ionako najgorim dijelovima tuninog tkiva koji su strpani u konzervu. Ili postoje i provjerene konzerve tune?

    Hvala,
    Sanja

    OdgovoriIzbriši
  72. I još nešto: što mislite o sezamovoj pasti i humusu kao izvorima masnoće? Zanimalo bi me i Vaše mišljenje o Alnatura proizvodima, posebno paštetama, dostupnima u DMu. Radi li se doista o zdravim smjesama ili također o obmani u ljepšem pakovanju?

    Hvala još jednom,
    Sanja

    OdgovoriIzbriši
  73. draga Anita ...ja sam oduševljena tvojim receptima,tvojim savjetima iveć mjesec dana ne jedem ništa od brašna,ništa sa šećerom i skinula sam 4 kg...osjećam se jako dobro i imam puno energije.nemam napade gladi,nisam napuhana a imam povećan kolesterol,pa me to jedino brine jer sad koristim jaja i mliječne proizvode ,jedem meso.... iskreno se nadam da ga neću još povećati . uopće mi ne fale kolači a još manje kruh....hvala ti i veliki pozdrav ..

    OdgovoriIzbriši
  74. Da li mi možete pomoći kako da složim svoju LCHF dijetu s obzirom da imam 106 kg,i vježbam u teretani,ali nekako većih uspjeha nemam.Hvala

    OdgovoriIzbriši
  75. draga Anita.....vec par mjeseci proučavam lchf prehranu, pokusavam uskladiti ubrzan nacin života sa ovim načinom prehrane...najveći problem mi je doručak kada sam na poslu....u početku sam imala enormne potrebe za hranom; preciznije za slatkim, međutim uspjela sam prevladati tu jutarnju glad dapače sada čak nemam potrebu za hranom ujutro, dovoljna mi je kava. Izbacila sam kruh i većinu ugljikohidrata međitim jedanput na tjedan jedem krompir....pretpostavljam da mi trebaju rigorozniji pothvati; tipa izbaciti sve šećere i ugljikohidrate....Imala sam problema sa zeludcom sve dok nisam krenula na lchf, tj dok nisam izbacila kruh,nedavno sam pojela krišku pizze i bol u želudcu tu noć je bila neizdrživa....nezz sta mi je tu zasmetalo...imama i jedan problemcic sa čok-čok(oni trenutci kada me hvata glad između obroka i kasno navečer)...što tada?

    OdgovoriIzbriši
  76. Pozdrav iz BG. Pa zene su svuda iste kao i muskarci. (gledam ih u teretani jedu manje od manekenki i pritom vezbaju zestoko dok im se vid muti od gladi i Low Carb ili Etkinsonove dijete) Hvala draga Anita ali ozbiljna Svedska studija kaze da su oni odavno poludeli za ovom dijetom. I gle cuda deblji su nego pre dve decenije a srcane bolesti u ogromnom porastu. Drage dame ispravno postupate sto zelite vitku liniju. Volecemo vas dok takva ishrana ne uzme danak u zdravlju. A tako je jednostavno jedes sve sto volis i zelis i majonez, slaninu, cvarke, slatkise i peciva. (stvarno zelite da se odreknete torti, cokolade itd) Apsolutno sve sto volis jedes I budes vitka. Znam da znate tajna je u kolicini.

    OdgovoriIzbriši
  77. Počela sam LCHF prije dva dana, i straaašno mi se jede maslac! Znam da je kaloričan, ali trpam maslac u se. Baš sam si pustila na volju. Nisam trudna (54g), za sada jedem puno kalorija (1700 do 2200). Ukratko, skinula sam puno kila u ovoj godini, uz pomoć akupunkture, i osjetila da to nije pravi put, da trebam nešto trajnije i zdravije...Intuicija me dovela na ovaj blog. U ovako kratko vrijeme primijetila sam da mi zubi više nisu neugodno oštri, pa je li to od maslaca? Luccianna

    OdgovoriIzbriši
  78. draga anita, dragi ljudi, prije mjesec dana radila sam krvne pretrage i pronađen mi je visok kolesterol. surfajući internetom, kao što kaže luccianna, intuicija me dovela na ovaj blog. potpuno sam oduševljena. podsvjesno znam da je lchf način prehrane odgovor na sve moje dosadašnje nedoumice i sumnje u vezi svih mogućih preporuka za prehranu, dijeta i sličnoga. anita, vama svaka pohvala na jednostavnosti i jasnom načinu na koji objašnjavate sve te stvari nama laicima. promijenio se sklop u mojoj glavi i nastavljam na lchf način jer mi se čini ispravan i logičan.vlatka

    OdgovoriIzbriši
  79. Poštovani,

    Već duže vrijeme imam problema s stolicom (konstipacija od ponekad 2 tjedna)
    I nedavno sam počela korisiti zobene mekinje i time mi se stanje popravilo.
    Pa me sada zanima dali ja mogu nastaviti koristiti mekinje u LCHF dijetnom režimu?

    Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  80. znam da ne mozete odgovoriti na sva pitanja, to je nemoguce ali ja cu ipak postaviti svoje i nadati se da mozda nekad dodjem na red :). Citala sam puno po blogu ali nisam naisla na slucaj poput svog. imam hiperinzulinemiju i PCOS ali sasvim normalan broj kilograma (uopste ne zelim da smrsam). da li imate neki savjet? dodatni problemCIC je sto ne volim meso i rijetko rijetko ga jedem...ribu i piletinu a crveno ne mogu da smislim. ii da li mogu ocekivati da nakon nekog vremena taj nalaz hiperinzulinemije i PCOS bude drugaciji ili je ovo samo drzanje situacije pod kontrolom? HValaaa vam unaprijed :)

    OdgovoriIzbriši
  81. Kakve veze ima LCHF i meso? Sta vise volis? Istu kilazu i PCOS ili trunku manje a bez PCOS?

    Smanjenim unosom skroba i secera a adekvatnim povecanim kolicinama zdravih masnoca ljud se rijesavaju i gorih problema od vasih trenutnih.

    http://www.dietdoctor.com/category/health-problems/pcos-fertility
    http://istineilaziohrani.blogspot.se/p/izbor-tekstova_19.html

    Za koliko vremena ces se rijesiti insulinske rezistencije i PCOS zavisi koliko dugo zivis sa tom dijagnozom a onda koliko dosljedno ne jedes slatkise,industrijske preradjevine i pratis smjernice LCHF.

    Da kao i u vecini slucajeva je do covjeka samoga

    Sretno i supjesno samo

    OdgovoriIzbriši
  82. Draga Anita, prije 2 godine sam otpočela, hajdmo to tako nazvati, svoju tjelesnu transformaciju. Vratila sam se tog ljeta sa odmora umorna, podbuhla, lošeg sveopćeg stanja sa, realno, 8-10 kg viška koji nikada nije bio vidljiv u smislu trbuha ili nekog većeg dijela masnih naslaga, već onako, ravnomjerno raspoređenog špeka po cijelom tijelu. I odlučila tada da nešto moram poduzeti. Moje kolegice su bile zaluđene Dukan dijetom pa sam i ja krenula s tim režimom i usput se počela baviti trčanjem. U relativno kratkom razdoblju sam skinula tih desetak kg i nastavila i dalje trčati i hraniti se po Dukanu. Zatim sam u navedeno još uključila vježbanje u teretani te pomalo, nakon nekoliko mjeseci Dukana, popustila i počela tu i tamo jesti kolače, tijesto, krumpir. Ne na svakodnevnoj bazi ali onako... kad bi mi baš došla velika želja. Međutim, primijetila sam da sam stalno gladna i da se zapravo mučim. Po cijele dane sam imala potrebu nešto jesti, trudila sam se ne posezati za ugljićima ali jednostavno to kao da je na trenutke bilo jače od mene, kao da bih imala neke napade i jednostavno u 15-20 minuta "počistila" bih kutiju keksa, veliku čokoladu, svašta... Na sreću, nikada nisam popustila do kraja već bih tako, jedan dan "odradila" u nekakvom suludom prejedanju i onda nastavila dalje po nekom "režimu" do idućeg napadaja. Obzirom da cijelo vrijeme zbilja puno treniram i trčim, nikada ti pojedinačni izleti nisu puno utjecali na tijelo ali sam primijetila da uvijek imam jedan dio naslaga oko trbuha koji je uvijek tu, prisutan i nikada se ne smanjuje... pa čak niti ujutro kada je tijelo dehidrirano od spavanja. Prije točno tri tjedna sam malo podrobnije počela čitati o LCHF-u i jednostavno krenula. Bez nekih priprema i podešavanja. Napravila sam si prvi obrok po LCHF-u i samo nastavila. U roku od 7 dana, opseg trbuha se smanjio za 2 cm a ona naslaga se uduplo smanjila. Kilaža se smanjila za 2 kg. U tih prvih 7 dana sam vježbala kod kuće sa težinama jer je vrijeme bilo šugavo i nisam išla trčati. Nakon toga sam nastavila sa trčanjem ali sam primijetila priličan pad u kondiciji i snazi iako sam se, realno, odlično osjećala. Jednostavno, kao da je tijelo reagiralo na novi režim, odnosno nije se još naviklo na izmjenu u omjeru nutrijenata. Tada sam pročitala tekst o našoj triatlonki, na ovom blogu i shvatila da mi se događa isto što i njoj kada je prešla na LCHF - jednostavno, tijelu treba dati vremena da izreagira. I baš kao i kod nje, i meni se desio taj magični "breaktrough" i to sinoć - na mojoj redovnoj trkačkoj ruti, jednostavno sam odjednom osjetila kako imam sve više i više snage i nisam se više osjećala slabo. Oduševljena sam ovom prehranom budući da sam i sama oduvijek voljela sve namirnice koje se nalaze na listi LCHF ali su, zbog nekih dezinformacija prehrambene industrije, bile potisnute u zapećak. Osjećaj gladi kroz cijeli dan je potpuno nestao već drugi dan primjene LCHF-a. Sada, nakon 3 tjedna LCHF-a, težinu nisam kontrolirala mada mi se subjektivno čini da sam na istoj kilaži ali primjećujem da je na području struka nestao jedan sloj masnoće koji me dosta dugo, iako sam vitka, smetao.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod vas je sve išlo kako treba. Iako osobe koje ne treniraju već prvi tjedan osjete veći priliv energije, on ipak nije dovoljan za postizanje punih rezultata kod ozbiljnijeg treninga. Potrebno je više vremena dok se tijelo potpuno adaptira na masni pogon, kod vas je išlo za tri tjedna ali zna kod nekog potrajati i koji mjesec, i to je sve normalno. Pa čestitam, sad ste "fat burning beast" i možete trčati koliko hoćete bez "punjenja", jer ste oslobodili dostupnu energiju iz masnih naslaga i više niste ovisni o obrocima (glukozi) za energiju.

      Izbriši
  83. Jučer sam gledao emisiju "Na rubu znanosti" gdje je vrlo interesantno opisano izlječenje od multiple. Zanima me da li ima ispitivanja gdje se 10 bolesnika podvrgne takvoj dijeti pa da se vidi da li je to univerzalni lijek. Da li neko ima neke analize koje govore da takva (LCHF) prehrana pogoduje onima koji imaju krvnu grupu "0", a prehrana sa više UH pogoduje onima sa krvnom grupom "A"?

    OdgovoriIzbriši
  84. Poštovana Anita,
    suprug i ja smo prije tjedan dana krenuli na zelenu kuru. Budući da suprug ima dosta povišen nalaz GGT-a (128), a ne pije i nema nikakvih zdravstvenih problema željela bi Vas pitati smije li on biti na zelenoj kuri?

    OdgovoriIzbriši
  85. Vise manje bih potpisao sve sto se navodi u LCHF, no ne mogu se oteti dojmu da se nista ne govori o ph organizma (zakiseljenju organizma) i problemima s bubrezima. Naime unosili mi ili ne ugljikohidrate tijelo (sve stanice u tijelu) se hrani iskljucivo glukozom. Glukozu tijelo dobiva razgradnjom ugljikohidrata (najlosijih - SAHAROZA - kruh i njegove zamjene - zitarice, pasta, riza, krumpir, grah, grasak..., nesto boljih - LAKTOZA - mlijeko i njegove zamjene i najboljih - FRUKTOZA - voce i neka povrca). Ukoliko tijelo hranu za stanice nema iz ugljikohidrata, tada ju mora preraditi iz bjelancevina i/ili masti. To se moze, tako cemo i mrsaviti, ali negativna posljedica je zakiseljivanje organizma. Svi jako dobro znamo sto je tijelo vise zakiseljeno to smo bolesniji. Kao najcesca poslijedica javlja se kronicni problemi s bubrezima. Djelomicna pomoc je unosenje luznatih namjernica (najvise povrce), ali nekako vjerujem da je potrebno tijelu dati, u malim kolicinama i takozvane lose ugljikohidrate. Nisam formalno obrazovan u medicini ili nutrcionizmu ali laicki proucavam prehranu i molio bih cjenjene strucnjake komentar na moja razmisljanja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Danko, ko vam je rekao da sve celije u telu trose glukozu kao gorivo? Jeste li ikada culi za izraz ,,bubreg u loju,, jeste li razmisljali zasto je bubreg u loju a ne bubreg u seceru? Pogledajte srce i videcete da je ono obavijeno debelim slojem masnoce, a ne debelim slojem glukoze... srce obozava masne kiseline kao preferirano gorivo! Nasi misici skladiste puno vise masnoce nego secera, celo telo je napravljeno od vode, proteina, masnoce, minerala... vrlo malo secera nama treba za zivot, a i ne trreba, jer ga sami stvaramo kad zafali.

      Izbriši
  86. Postovani,

    Bila sam dugo vegetarijanka i milim da jee to razlog svih mojih sadasnji hormoskih disbalansa koji su vrlo ozbiljni.. Nadbubrezna zljezda, spolni hormoni i neizstavan sindrom policisticih jajnika.
    Udebljela se..Iako obozavam grah, grasak i bob odrekla sam se, zao mi je meda, s drugim stvarima nema problema i sve ide super. Sita i imam enrgije (konacno).. hvala vam Anita :)

    OdgovoriIzbriši
  87. Poštovana Anita,
    ja se unazad 4 tjedna pridržavam antikandida dijete. Kupila sam obje vaše knjige (Istina i laži o hrani i kuharicu). Izbacila sam baš sve ugljikohidrate, od mliječnih proizvoda jedem samo jogurt i ponekad kefir (imam osjećaj da mi teško pada na želudac). Proteina jedem koliko i prije, masnoća i povrća dosta više nego prije.

    No subjektivno mi se čini da mi se probava pogoršala (!) od kad sam na ovoj prehrani. Teško mi sve pada na želudac, stalno sam naduta, probava mi je neredovita... Inače sam imala vrlo redovitu probavu. Da li je moguće da mom tijelu ne odgovara ovaj tip prehrane? Ili negdje griješim? Jer svi pišu o tome kako ovakav način prehrane odlično djeluje na probavu i smanjuje nadutost, a kod mene je baš suprotno :(

    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  88. Draga Anita, što biste preporučili ženi u ranim 30-tima koja ima i hipotireozu i schizophreniu te imala problema sa PCOS? U početku bolesti sam imala i gadne napadaje panike, sada rijetko. A imam i lagano povišeni tlak i kolesterol.

    Od danas sam počela s LCHF, domaće maslinovo ulje ću početi koristiti tokom slijedećeg tjedna dok ne dođe narudžba a dotad ću što više izbjegavati suncokretovo i uvesti ću maslac.

    Hvala! :)

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.