ponedjeljak, 19. kolovoza 2013.

Paleo/LCHF Challenge - iskustva

Malo kasnim, ali bolje ikad nego nikad. Ove tri priče čekaju već dugo da ih objavim, to su priče o iskustvima vezanim za zagrebački Proljetni Paleo/LCHF Challenge (06.05. - 14.06. 2013) koji je podrazumijevao LCHF prehranu uz intenzivniji Crossfit trening pod vodstvom instruktorice Maje Friščić. Više o Challengeu pročitajte ovdje: 

ZAGREB: PROLJETNI PALEO/LCHF CHALLENGE

Hvala Nataši, Ana-Mariji i Juri koji su podijelili svoja iskustva.


Nataša (38 god.)

Paleo/LCHF Challenge je završio, dojmovi su se slegli i sada je pravo
vrijeme napisati koju riječ o svom iskustvu.

Paleo/LCHF način prehrane mi je poznat od ranije. Redovito sam pratila 
Anitin blog "Istine i laži o hrani", a i trenerica Maja je također bila
vrlo dragocjen izvor informacija, budući da se ona sama hrani po tom režimu.

 Otprilike 6 mjeseci prije početka Challengea sam vrlo postepeno iz svoje
 prehrane počela izbacivati rafinirane šećere, kruh, od žitarica sam pazila
 da više koristim one bezglutenske, pa sam prednost davala amarantu,
 kvinoji, riži i sl.

 Kada sam čula za Challenge nisam dvojila niti trena. Od samog početka sam
 bila vrlo odlučna i sigurna da želim proći kroz to iskustvo. Challenge je 
bio samo mala pomoć da napravim zadnji korak prema LCHF- u, te da što više 
smanjim unos ugljikohidrata i da iz prehrane konačno 
maknem sve žitarice, krumpir i mahunarke.



Crossfitness treniram već godinu i pol, dva puta tjedno. Kada sam prvi put
 došla kod Maje imala sam nekoliko kilograma viška koji su se nakupili 
tijekom tri trudnoće. Višak masnog tkiva sam polako skinula i dobila sam 
nešto mišićne mase. Usudila bih se reći da na početku Challengea nisam 
imala problema s tjelesnom težinom.

 Budući da ovaj izazov podrazumijeva promjenu prehrane, ali i pojačane 
treninge, odlučila sam da tijekom tih 6 tjedana treniram 4 puta tjedno
(ponekad je bilo i do 6 treninga).



Prvih deset dana Challengea je prošlo sjajno. Entuzijazam na vrhuncu.
 Treninge odrađujem u punoj snazi. Prehrana - izvrsno. Krenula sam
 drastično. Odlučila sam se za "zelenu kuru" koja isključuje voće i mliječne 
proizvode (jedino se nisam odrekla domaćeg kefira).

 Krajem drugog tjedna sam pogriješila. Počela sam ignorirati glad i navečer,
 nakon treninga, sam nekoliko puta preskočila obrok. Kao rezultat toga se 
javila slabost, iscrpljenost i loša izvedba treninga. Brzo sam se vratila 
na pravi put i tu grešku više nisam ponavljala.

 U drugoj polovici Challengea je krenuo pojačan stres na poslu, a obiteljski
i privatan život nije smio trpiti. Ritam dana je bio poprilično zahtjevan i
 nije baš ostajalo puno vremena za odmor, koji je sastavni dio ovog izazova.
Usprkos svemu nisam bila umorna niti iscrpljena, nisam imala problema s
 padom energije. U prehranu sam vratila voće (i svježe i suho) i mliječne proizvode, budući da 
nije bilo potrebe da gubim kilograme, a primijetila sam da mi te namirnice fale u prehrani. U tom 
ritmu sam došla i do kraja šestog tjedna.




A sada nekoliko riječi o mjerljivim rezultatima i činjenicama:
1. U struku, na bedrima, bokovima i trbuhu sam izgubila cca. 1 cm. 
2. Na kilaži nisam primijetila neke značajnije promjene, ali je vidljivo da se nešto masti otopilo i da su se pojavili neki novi mišići.
 3. Popravila sam izvedbu treninga. Završni trening sam odradila za 2/3
 runde bolje u odnosu na inicijalni.

 U konačnici i nije tako loš napredak za samo 6 tjedana.

 Pišući ovaj izvještaj osjetila sam ponos i veliko zadovoljstvo zbog krajnje
 disciplinirano i gotovo štreberski odrađenog zadatka.
 Nisam sigurna da bi sve išlo tako lako da nije bilo podrške prije svega
 moje sestre Anči s kojom sam non stop bila "na vezi" i trenerice Maje koja
 nas je bodrila na treningu i pratila savjetima vezanim uz prehranu i 
idejama za pojedine obroke. Ključna je bilo i razumijevanje moje obitelji za izbivanja iz kuće,
 te podrška mojih dragih Crossfitera koji su zaslužni za dobro raspoloženje i uvijek pozitivnu i radnu atmosferu u dvorani.

 I dalje se hranim prema LCHF načelima i osjećam se izvrsno. Nemam napadaje 
gladi i nisam ovisna o šećerima i slatkom and it feels good.



Crossfitness/Paleo/LCHF Challenge za mene više nije samo šestotjedni 
izazov, već Lifestyle u kojem sama sebi dozvoljavam povremena odstupanja.




Ana-Marija (35 god.)

Moje iskustvo s Crossfitom počinje prije 1,5 godine kad sam na nagovor muža otišla probati jednu vrstu sporta o kojoj nisam znala ama baš ništa. Tražila sam nekakav sport, ali nisam ni sama znala kakav.
 Došla sam na prvi trening sa sestrom, odradila ga... djelomično, i poprilično bila sigurna da to nije za mene jer sam imala u glavi nešto više aerobnog tipa - tae bo ili slično, u svakom slučaju manje zahtjevno. Maja nas je potakla da damo priliku i sebi i sportu te da ostanemo mjesec dana. Rekla sam OK, bez prevelikih očekivanja. 
Danas sam, službeno rečeno, Crossfiterica tijelom i u srcu. Sa dva treninga tjedno - za koje sam "jedva našla vremena" uz posao, muža, sina, psa i putovanja, do minimalno 5 treninga za koje ću danas uvijek naći vremena pa i na uštrb spavanja ujutro. Crossfit me učinio boljom osobom, više pazim na prehranu i kvalitetu života sebe i moje obitelji, život mi je organiziraniji, na poslu sam odmornija, jača i produktivnija, a na treninzima, držim da rasturam. Ciljevi i ambicije mi svakodnevno rastu, više me ne zanima napraviti 1 ili 5 zgibova, sad hoću naučiti muscle up. 


Nedavno smo prošli kroz 6-tjedni Crossfit/Paleo challenge. Za to sam bila spremnija nego ikad u životu. To je bila višnjica na šlagu mog crossfiterskog iskustva. Iako mi je cilj bio testirati sebe na striktnu prehranu bez ikakvih pogrešaka i tako čeličiti svoju volje u dijelu gdje sam znala biti tanka, cilj mi je bio i stesati se do te mjere da se vidi svaki mišić na tijelu. Usto sam trenirala vrlo redovito i intenzivno. Počelo je super - volje, motivacije i energije na pretek. Prva tri tjedna - bez greške. Onda su počela kolebanja - Prva pričest mog nećaka - pa fini krumpireki i torta... Pa onda povratak u režim, pa opet pad. I tako do kraja. Ono u čemu nisam posustala su treninzi. Nakon svega, nisam izgubila na tjelesnoj težini, ali mišići se vide još bolje. Bit će da se izgorilo nešto potkožnog masnog tkiva. U struku i bokovima po centimetar manje, ali zato biceps i podlaktica po centimetar više. Kvadriceps tri cm manje, ali list 3 cm više. 


Ono što sam zaljučila nakon challenga jest da ostajem na ovoj vrsti prehrane, jer se dobro osjećam u vlastitom tijelu, jer imam energiju i izgledam bolje. Najbolje sam shvatila da je ova prehrana za mene kad sam uvidjela da nemam više onih epizoda hipoglikemije koje sam svakodnevno imala na standardnoj prehrani. Sad ako me i uhvati glad, nalazi se samo tamo u želucu, a ne i u glavi i ostatku tijela i lako ju je podnositi. Hoću li imati izlete među neke žitarice ili kakvu Milku s vremena na vrijeme kad sam u depri ili slično? Hoću sigurno i to je OK dok god razmišljem i pazim što jedem u 6 od 7 dana u tjednu. To bi bilo 85% vremena. 


I na kraju rezime - ovo je iskustvo za mene bilo neprocjenjivo. Naučila sam puno o prehrani, sportu, zdravlju te o sebi i drugima. Aktivno i svakodnevno činim nešto za zdravlje sebe i obitelji i to me čini zadovoljnom i ispunjenom. Challenge mi je pomogao da se osvijestim o tome i drago mi je da sam bila dio toga. Hvala Maji i Aniti koje su nas uvele u sve to i vodile na tom putu i hvala okolini koja je bila puna podrške, posebno Nataši i Thomasu. Idemo dalje... 


Jura (18 god.)

Za ovu vrstu treninga sam saznao preko prijatelja i počeo sam trenirati kako bi skinuo višak kilograma. Nakon 2-3 tjedna sprijateljio sam se s većinom i ubrzo zavolio Crossfitness. Kilogrami su počeli padati i ja sam se sve bolje i bolje osjećao. Prehranu nisam puno mijenjao, izbacio sam kruh, žitarice i slatko. Nakon nekog vremena sam se priviknuo na takav način prehrane i te mi namirnice sada uopće ne fale. Prvi tjedan Paleo/LCHF Challegea mi je bio dosta težak, no već nakon desetak dana mi se organizam priviknuo na novu prehranu i povećani broj treninga. Tih 6 tjedana je prošlo vrlo brzo i na kraju sam bio zadovoljan rezultatima. U 8 mjeseci koliko treniram skinuo sam 13 kilograma i prestao pušiti zahvaljujući podršci trenerice Maje i svih ostalih koji treniraju samnom. Unatoč tome što sam postigao ono zbog čega sam počeo trenirati Crossfitness, glavni razlog zbog čega još uvijek treniram i zbog čega ću i nastaviti trenirati je odlična ekipa i to što se osjećam odlično i sretniji sam od kada treniram.




Nema komentara:

Objavi komentar

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2016 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.