četvrtak, 21. srpnja 2016.

Istine i laži o hrani

Kada sam 2010. godine otvorila blog Istine i laži o hrani, s tvrdnjom da je teorija o štetnosti masti i kolesterola najveća prevara 20.stoljeća, mnogi su komentirali da ne znam o čemu govorim. No, puno više je bilo onih kojima se ideja o odbacivanju procesirane hrane i povratku pravoj izvornoj prehrani bogatoj masnoćama svidjela, te je ubrzo moj blog okupio cijelu jednu vojsku sljedbenika LCHF (low carb high fat) načina prehrane. U godinama koje su slijedile, kilogrami su se topili, dijabetes se dovodio pod kontrolu, kao i niz drugih ”modernih” bolesti.

Ono u što vjerujemo, ne samo po pitanju prehrane nego inače, nisu uvijek dokazane činjenice niti apsolutne istine, nego jednostavno stvari koje smo toliko puno puta čuli da smo ih prihvatili kao istinite. Tako je i sa teorijom da su masti štetne, debljaju, podižu kolesterol i izazivaju srčano žilne bolesti. Zapravo, ozloglašene zasićene masnoće životinjskog porijekla iz mesa, maslaca, jaja, svinjske masti i punomasnih mliječnih proizvoda nikada nisu niti bile štetne, već su od pamtivijeka sačinjavale važan dio ljudske prehrane iz kojeg crpimo vitamine topive u masti, esencijalne masne kiseline, energiju i dugotrajnu sitost. Nikada prije nije bilo toliko pretilosti i bolesti kao u zadnjih 30-40 godina otkako smo ih izbacili iz prehrane i zamijenili rafiniranim ugljikohidratima i industrijskim uljima.

Već godinama je poznato da masnoće nisu uzrok bolesti i da su smjernice o njihovom izbjegavanju bile pogrešne. Teorija o štetnosti masnoće i kolesterola, koja je nažalost još uvijek sveprisutna, neutemeljeni je mit proizašao iz loše provedenih zastarjelih istraživanja i iznad svega komercijalnih interesa. U stvari je glavni neprijatelj zdravlja i vitke linije prekomjerna konzumacija šećera i rafiniranih ugljikohidrata koji podižu šećer u krvi, podižu inzulin, izazivaju ovisnost, potiču apetit i dovode do prejedanja. Najlakši, najprirodniji i najjefitniji način mršavljenja i reverzije dijabetesa tipa 2 je smanjivanje unosa ugljikohidrata i povećavanje unosa masti - LCHF. Postoji cijeli niz znanstvenih radova koji to potvrđuju, kao što to mogu iz svoje prakse i iskustva s pacijentima potvrditi liječnici, nutricionisti i ostali koji su imali hrabrosti dati savjete potpuno suprotne onima koji se službeno preporučuju.

Nažalost, za mnoge je vrlo teško ”okrenuti ploču” – priznati da su godinama davali pogrešne savjete (malo masti, puno ugljikohidrata i procesirane hrane) – takva je ljudska priroda ili točnije pitanje je to ega. No, barem bi oni koji rade sa zdravljem ljudi trebali zauzdati svoj ego i sjetiti se da su tu da pomognu čovjeku, a ne da brane neke zastarjele postavke koje su nam nametnute iz komercijalnih razloga, bez obzira jesu li one još uvijek ”službene”. Internet je sve promijenio, informacije su dostupne svima koji barataju jezikom i pacijenti često znaju više o svom zdravlju nego njihovi liječnici. Došlo je Novo doba.

Saznajte više u knjizi Istine i laži o hrani koja je dosegla nakladu od 12.000 primjeraka i stalno je među "top 5" najčitanijih knjiga u knjižnicama, te je u našim krajevima pokrenula prehrambenu revoluciju za povratak prirodnoj izvornoj prehrani. Ovo je još uvijek jedina knjiga na hrvatskom jeziku koja na cjelovit i jasan način opisuje najveće probleme moderne prehrane, otkriva uzroke epidemije debljine i kroničnih bolesti, argumentirano se obračunava s ustaljenim predrasudama i pogrešnim uvjerenjima o prehrani, te nudi jednostavna i konkretna rješenja za regulaciju tjelesne težine i poboljšanje zdravlja.


Znanjem do zdravlja, Anita Šupe


Broj komentara: 7:

  1. Hvala ti za sve ove godine draga Anita ! S tobom i uz tvoje knjige zivim novi zivot ! Srdacan pozdrav iz vrelog Osla

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga Anita, evo ja već tjedan dana proučavam sve što mogu naći na internetu o LCHF prehrani. Naručila sam i vaše dvije knjige i jedva čekam da dođu. Prvo želim dobro se informirati i pripremiti i tek onda naoružana činjenicama i ispravnom hranom u frižideru krenuti u novu fazu svog života. Imam jako puno kila za skinuti i to uz visoki tlak, inzulinsku rezistenciju, PCOS i koješta. Dosad sam bila neuspješna na svim dijetama kojima mogu i zahvaliti na +40 kila.
    Nadam se da ću konacno pronaći pravi ključ svog uspjeha, uz vašu pomoć.
    Sandra

    OdgovoriIzbriši
  3. Poštovana,

    čitam Vaš blog već neko vrijeme i jako je interesantan. LCHF zvuči kao prirodan i logičan način prehrane. Trudim se pridržavati se principa koje iznosite na blogu, međutim to je nekad lakše, drugi put teže (moj guilty pleasure je pivo). Jako volim domaće mliječne proizvode ali surfajući naišao sam na informaciju da su pojedini proteini u siru (A1 beta kazein i njegov nusprodukt beta casomorphin 7) povezani sa raznim probavnim i neurološkim poremećajima, srčanim bolestima, šizofrenijom, autizmom, dijabetesom tipa 1 itd. Zamolio bih vas da podijelite Vaše mišljenje o tome. Da li je pametno držati se samo domaćeg masla ili je taj strah neosnovan te potrošnja sira ipak donosi više koristi nego štete? Hvala vam unaprijed i nastavite sa dobrim radom.

    OdgovoriIzbriši
  4. Postovana Anita,
    Znam da je vrlo tesko odgovoriti na stotine komentara na ovom blogu ali ako nadjete malo vremena bit cu Vam vrlo zahvalan.
    Muce me vec tri godine proljevi(krv u stolici) i nadutost u trbuhu.Doktori mi nista ne uspijevaju ustanoviti.Primjetio sam da mi se simptomi smanjuju nakon sto izbacim gluten ali mislim da reagiram opcenito na sve zitarice,mahunarke,cak i voce i jogurt.Tesko mi je to sve izbaciti obzirom da sam student i sam zivim.Nadam se da ce se javiti jos netko sa slicnim iskustvima(ako zna koja je bolest ili intolerancija u pitanju).
    Pozdrav


    OdgovoriIzbriši
  5. Poštovana Anita,
    već neko vrijeme proućavam lchf prehranu( upravo sam nabavila i Vašu kuharicu) i polako pripremam obitelj na promjene ( to je cijeli projekt koji zahtjeva jako puno vremena). Nemam viška kg (zapravo sam premršava) pa je motiv zdrava prehrana... Upravo sam jutros napravila kućni test na Candidu i pozitivan je...našla sam na Vašoj stranici način prehrane pa me još zanima je li se smije konzumirati Maca prah, protein konoplje, gotu kola i chia sjemenke?
    Hvala i lijepi pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  6. Postovana Anita, u zadnje vrijeme se sve vise govori o rezistentnom skrobu, bilo bi iznimno korisno za sve nas Vase pratitelje da napisete nesto i tome.

    OdgovoriIzbriši
  7. Postovana Anita-dosta sam citala o Vama,a,ujedno-imala sam priliku da upoznam majku koja je izlecila svoju cerkicu od dijabetesa upravo zahvaljujuci Vasim savetima o ishrani,sto me je dodatno motivisalo da Vam se javim i potrazim savet.Majka sam troje dece,a od toga jedno-tj sin od 6 god ima astmu i alergije,alergijski rinitis i povremeno ekceme,najmladja cerkica-3 god je pocela da dobija sve cesce opstrukcije i dr nam je pre 3 dana rekao da i ona 'ide bratovim stopama'-dakle,potencijalni asmaticar..Ja imam Vasu knjigu-tj kuvar-'PRVA HRVATSKA LCHF KUHARICA' i dosta toga vec spremam po njoj,ali,koliko sam razumela-recepti se odnose na zdrave osobe koje prelaze na zdrav nacin zivota..Da li bi mogli da me posavetujete i objasnite sta je to sto bi moja deca trebala da izbegavaju ili,potpuno izbace od namirnica,a sta vise konzumiraju...
    Ja samo ne mogu da gledam kako cu pravilno da im doziram lekove i da samo kroz neko vreme povecam dozu lekova a da im nikako drugo ne pomognem...Hvala Vam unapred i veliki pozdrav

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2016 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.