subota, 15. travnja 2017.

Uskršnji kruh (pogača, pinca, sirnica) Paleo LCHF recept

Za uskršnji kruh (pogača, pinca, sirnica) upotrebila sam trenutno omiljenu kombinaciju brašna: bademovo, kokosovo i tapioka, dodala jaja, kvasac, zaslađivač, arome, prilagodila gustoću i to je to - zadovoljna sam rezultatom. Recept je naravno Paleo LCHF - bez glutena, žitarica i šećera i sa niskim udjelom ugljikohidrata**. Dobila sam 4 male, vrlo ukusne pogače.

Istucite bademe, blanširajte ih, ogulite kožicu, osušite ih i sameljite.
1 šalicu (oko 3 dl) mljevenih badema pomiješajte sa 1 šalicom tapioka brašna i 1/3 šalice (oko 1 dl) kokosovog (pravog) brašna. Dodajte 1 žličicu soli.

U malo manje od 1 dl (oko ¾ dl) mlake vode umiješajte 2 žličice meda i 1 vrećicu instant suhog kvasca. Ostavite da odstoji dok pripremite jaja.

Istucite snijeg od 4 bjelanjka i posebno 4 žumanjka sa 3 žlice brezinog šećera i 10 kapi stevije sa vanilijom (ja sam upotrebila Now Foods Better Stevia French Vanilla).

Spojite brašno, kvasac, žumanjke i bjelanjke. Dodajte koricu od dvije naranče i jednog limuna i malo cimeta (ili arome koje vi želite). Dodajte 2 žličice psylliuma i 2 žličice fino mljevenih chia sjemenki. Ostavite smjesu da miruje 5 minuta. Sada ocijenite gustoću tijesta: treba biti dovoljno gusto da se ne razlije po plehu kad oblikujete pogače. Ako nije dovoljno gusto dodajte još malo kokosovog brašna.

Podijelite smjesu u 4 dijela na pleh obložen papirom za pečenje, oblikujte okrugle pogače, premažite ih žumanjkom i zarežite površinu nožem. Pecite u ugrijanoj pećnici prvo na 200 stupnjeva dok se dignu i zamirišu, a onda smanjite temperaturu na 175 i pecite ukupno nekih 30-40 minuta, dok ne vidite da su gotove. Čekajte da se ohlade prije nego ih režete.

Možda bi se više digle da sam stavila malo više kvasca, ne znam, vi probajte pa javite. Dobar tek i sretan Uskrs! 

**Tapioka je čisti škrob i zapravo nije LCHF namirnica, ali kad se pomiješa s drugim sastojcima može proći ako niste na jakom strogom režimu. 1 šalica je oko 150 grama, pa je to po porciji (jedna četvrtina pogače) ispod 10 g UH.

Nema komentara:

Objavi komentar

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2017 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.