srijeda, 30. rujna 2015.

Nova knjiga i promocija: U ŠUMI - Kako sam nadvladao autoimunu bolest uz pomoć Paleo prehrane i funkcionalne medicine

Izuzetno me veseli što mogu najaviti novu knjigu u izdanju Tragom Šibenik: U ŠUMI, autora Denisa Delogu. Podnaslov je ”Kako sam nadvladao autoimunu bolest uz pomoć Paleo prehrane i funkcionalne medicine”.

”U šumi” je osobna, vrlo intimna priča o vlastitom iskustvu autora od dijagnoze teške autoimune bolesti – multiple skleroze – do iscjeljenja. Denis Delogu je kroz teške ekonomske i zdravstvene krize pronašao put mimo neadekvatnog zdravstvenog sustava i vratio svoj društveni i zdravstveni život u normalu, unatoč lošim prognozama uvriježenim za njegovu dijagnozu. U šumi podataka i informacija ne-personaliziranog zdravstvenog sustava, gdje je svaki čovjek sveden na gotovo samo broj, pronašao je vlastiti put do tjelesnog i duhovnog zacjeljenja. 

Iz ove knjige saznat ćete kako je zapanjujuća moć prehrane i što se sve može postići promjenama prehrambenih i životnih navika. Ovo je priča nad kojom ćete plakati i smijati se, priča koja će vam obogatiti i oplemeniti život, koja će vas inspirirati da i sami učinite promjene i preuzmete kontrolu nad svojim zdravljem u vlastite ruke.

Pozivam vas da dođete na promociju i druženje u Rijeci i Zagrebu! Knjigu ćemo predstaviti autor i ja kroz razgovor s dr. Silvijom Zec Sambol – liječnicom integrativne medicine. Ulaz je slobodan.

  • Rijeka: četvrtak 15.10. od 18 sati u prostorijama knjižare Algoritam Profil Mozaik u Tower centru (ako ste na FB prijavite dolazak ovdje);
  • Zagreb: petak 16.10. od 18 sati u knjižari Algoritam Profil Mozaik – Megastore u Bogovićevoj 7 (ako ste na FB prijavite dolazak ovdje).


Informacije o knjizi:
144 stranice, dimenzije 14,8×21 cm
meki uvez
Izdavač TRAGOM Šibenik
Tisak Denona Zagreb
ISBN 978-953-57637-2-7  
Cijena 99,00 kn


Knjiga je u slobodnoj prodaji od 15.10.2015. po cijeni od 99 kn. Za ranije narudžbe u pretplati vrijedi promotivna cijena od 79 kn. Naručite na e-mail info@tragom.hr

četvrtak, 17. rujna 2015.

Baza zdrave piramide prehrane je povrće


Vrlo je malo toga oko čega bi se svi stručnjaci po pitanju prehrane mogli složiti. Ne slažemo po pitanjima koliko masnoća trebamo jesti i koje vrste masnoća su zdrave, je li bolji maslac ili margarin, koliko ugljikohidrata nam je potrebno i koje vrste ugljikohidrata su zdrave, jesu li žitarice zdrave ili nisu, trebamo li ih uopće jesti ili ne, je li gluten zaista veliki problem za zdravlje ili nije, je li meso zdravo ili nije, koliko jaja smijemo jesti, je li čovjek mesojed ili biljojed ili svejed, treba li hranu kuhati ili jesti samo sirovu… popis bi se mogao nastaviti. Čak se ne slažemo ni oko toga je li zdravo jesti voće i u kojim količinama.

Nevjerojatno zar ne?

No ipak, ima jedna stvar oko koje se slažemo svi: povrće je zdravo i trebamo ga jesti u većim količinama nego što to većina ljudi radi. (Drago mi je da se barem u nečemu mogu složiti s većinom.)

LCHF i Paleo prehrana ima puno blagodati, a jedna od boljih stvari je ta što se jede puno više povrća nego što to čine ljudi na standardnoj prehrani. Ono što čini volumen standardne prehrane – tjestenina, kruh, krumpir, riža, pekarski proizvodi i sl. – u Paleo LCHF prehrani je to povrće i zelenje i to je fenomenalno!

Kruh, pekarski proizvodi i tjestenina su nutritivno siromašna hrana (nema hranjivih tvari potrebnih za izgradnju i pravilno funkcioniranje organizma) a bogata kalorijama, lako razgradivim škrobom i glutenom. Zamislite kad ovo zamijenimo povrćem, koja je to blagodat za organizam. Povrće je siromašno kalorijama i siromašno ugljikohidratima, ali bogato vitaminima, mineralima, fitonutrijentima, antioksidantima i vlaknima.

Povrće je jako velika grupa namirnica i ima ga puno različitih vrsta. Kad kažemo da jedemo povrće, ne mislimo na jednu-dvije rajčice u toku dana i tri lista salate ili kupusa. Na Paleo LCHF povrće nije dekoracija na tanjuru već čini volumen obroka, naravno, uz dovoljno prirodnih zdravih masnoća koje daju sitost. Treba voditi računa da jedemo različito povrće i zelenje, najbolje prema sezoni. Ovo povrće znam nabrojati, ali sigurno ga ima još i puno više: 

artičoka
batat
blitva
brokula
bundeve
celer
cikla
cvjetača
češnjak
čičoka
daikon (bijela rotkva)
endivija
kelj
korabica
koromač
krastavci
kupus bijeli
kupus crveni
ljutika
luk bijeli
luk crveni
luk mladi
maslačak
masline
matovilac
mrkva
paprika
pastrnjak
patlidžan
poriluk
potočarka
prokulica
radič
rajčica
raštika
repa bijela
rikula (riga)
romanesco (šenon)
rotkva crna
rotkvica
salata kristalka
salata puterica
salata rimska
šparoge
špinat
tikvice
zelene mahune 

Jedite povrće uz svaki obrok, kako kuhano tako i sirovo – trebate oboje. Povrće se može jesti na stotine načina, pa evo nekih prijedloga. 

Odličan način za konzumaciju povrća je smoothie – kašasti sok iz blendera. Stavite u blender povrće, npr mladi špinat, malo kupusa, kelja ili blitve, dodajte tekuću komponentu (kefir, bademovo ili kokosovo mlijeko, te neko voće da ublaži okus gorkog povrća. U smoothie možete dodati ljekovite sastojke kao npr komadić đumbira, kurkumu, bijeli luk… Dodajte i prirodne zdrave masnoće kao mljevene bademe, orahe, avokado, žumanjak, kokosovo ulje…

Tikvice su jako popularne kao špageti umjesto tjestenine. Možete ih narezati ručno nožem ili na spiralizator. Tako narezane ”špagete” možete prokuhati par sekundi u kipućoj vodi, ili baciti na tavu s maslacem, sve to vrlo kratko, ili ih možete jesti sirove. Uz špagete od tikvica pripremite umak po želji, to može biti bolognese, milanese, umak od vrhnja i sira, umak od maslaca, pancete i žumanjka ili što god drugo vam padne na pamet.

Tikvice ili patliđane možete izdubiti po sredini pa puniti bolognese umakom, posuti ribanim sirom pa zapeći u pećnici, ili napravite musaku, na redove. Ovo povrće je odlično i pečeno, poprženo na tavi ili na grilu. Poprženi patliđan je odlična podloga za pizzu. 

Od cvjetače napravite ”rižu” – izribajte cvjetaču na krupno i bacite malo na tavu s maslacem. Jedite kao rižu uz jela od mesa ili ribe, gulaš, brudet, tingul i slično. Ili napravite pire kao što biste ga napravili od krumpira. Povrće se malo prokuha, pa se zgnječi viljuškom i doda sol, maslac i začini po želji. Isto možete učiniti od brokule, korabe ili pastrnjaka. Ili napravite zapečenac sa sirom – cvjetaču malo prokuhajte, poslažite na pleh, posolite i dodajte začine po želji pa prelijte jajima i vrhnjem i zapecite.

Bundeve su odlične za slana i slatka jela, pečene, pržene, dinstane, u juhi, u kolaču i sladoledu. Ja je najčešće spremam pečenu: raspolovim je i uklonim sjemenke. Narežem je na komade, stavim u pleh, dodam sol, papar, ružmarin i maslinovo ulje. Pečem 20-tak minuta, probam viljuškom kad je mekana. Ne pečem predugo jer ne volim kad se raspada. Koru gulim kad je pečena.

Mrkvu, ciklu i crnu rotkvu jedite sirove naribane na salatu. Može i slatka verzija, s naribanom jabukom i posuto cimetom. Naribanu mrkvu ili tikvicu dodajte u kruhove i kolače. 

Ja sam cijelo ljeto jela sataraš i još mi nije dosadio. Popržim luk i dvije paprike, dodam nekoliko rajčica i na kraju tikvicu. Mladog luka ako ga ima, ili slatke papričice. Dodam sol, papar, kurkumu i mediteransku mješavinu začina. Odlično paše uz meso i ribu, ali najčešće ga samo prelijem umućenim jajima s vrhnjem i pospem parmezanom – ovo je predobro. Ili napravite omlet i napunite ga satarašom i kozjim sirom.

I naravno, koristite povrće za juhe. Skuhajte povrće ili zelenje, dodajte maslaca, maslinovog ulja, začine i izmiksajte štapnih mikserom. Ovo uz dva kuhana jaja može biti odličan ručak.

Torta od pečenih paprika i tikvica, sa svježim sirom i pancetom, prokulice s pancetom, popečci od jaja, sira i naribanog povrća, gljive sa vrhnjem, čips od kelja, pita od špinata, pizza s podlogom od cvjetače… nađite načine, nađite recepte i jedite povrće!

Pročitajte još: Povrće - neizostavan dio prehrane


Copyright © 2010-2017 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.